Gunners topa tuttu Fener'i / Futbol / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ekim '08

 
Kategori
Futbol
 

Gunners topa tuttu Fener'i

Gunners topa tuttu Fener'i
 

Futbolcular inanmadı... (fenerbahce.org)


Perşembe'nin gelişi Çarşamba'dan belli olurmuş derler. Bugünkü skor için kimse bir şaşkınlık yaşamıyor açıkcası. Son yazımda “Bu mucize gol Körfez’e yeter ama bu kötü futbol Arsenal’e sökmez” demiştim. Aynen dediğimiz gibi çıktı. Bakmayın siz Fener’in etkili ve çok pozisyona girdiğine. Tüm bunlar Arsenal’in hep oyunda kalma ve daha efektif oynama iştahından kaynaklandı. Fenerbahçe ne kadar çok pozisyon bulursa bulsun attığından daha fazla yiyeceği bir maç olacaktı zaten. Yani bu maç 2-5 bitmiş olsa bile, çok rahat 4-6, 5-6, 5-7 gibi tuhaf skorlarla da bitebilirdi.

Öyle bir oyun anlayışı var ki Fenerbahçe’nin, sahaya koca bir delikle çıkıyor. Üstelik bu deliği kapatsın diye adı ön libero olan iki yaratıcı oyun engellisi futbolcusuyla. Selçuk ve Maldonado. Aragones dersini almamış, bu şekilde çıktığın Kayseri maçında rakip 4 attı. Kayseri’nin 4 attığı takıma Gunners’ın çok rahat 5 atması çok kabul edilebilir bir durum. Deniz’e düşen yılan’a sarılır misali devamlı protesto edilen ve sezon başından beri gönderilecek dediğin Maldo gene kadroda. Üstelik yine ilk önce o çıkıyor oyundan. Ne zaman ? 0-2’de vaya 1-3’de falan değil. 1-4’de. O durumda ne düşünüyor Dede, merak ediyorum doğrusu.

Aragones farklı düşünmüş olabilir ama oyunun birçok bölümünde 5-1-4 , 4-1-5 gibi tuhaf durumlara düştü Fenerbahçe. Rakip atak yaparken kondüsyonu yetersiz olan ve sakatlıklarla boğuşan oyuncularıyla sık sık 4 veya 5 kişi hep topun arkasında kaldılar. Geri dönüş yapamadılar. İşin ilginç yanı Fenerbahçe atağa kalktığında da yine en az 6 kişi topun arkasında kaldı. Çünkü Fenerbahçe’nin rakibi kadar koşabilecek, yardımlaşacak ve alan daraltacak futboluları yoktu. Üstelik 10.dakikada 2-0 mağlup olmuş özgüveni sıfırlanmış ruh hali ile oynayarak. Önceki maçlarda belirttiğimiz sorunlar aynen devam ediyor. Kopya cinayetler serisi gibi kopya goller yemeye devam ediyoruz. Arsenal’in attığı goller’in Kayseri’nin attığı taklalardan bir farkı yok. Araya atılan her top kalede ciddi tehlike oluşturdu. Çünkü toplar arkaya, ozon deliği gibi ciddi bir delik açılmış olan orta sahadan hiçbir şekilde karşılanmadan rahatça geliyor. Arsen Wenger Fenerbahçe’nin zaaflarını biliyorduk dedi. Bu zaafları herkes biliyor. Birtek henüz Dede göremedi.

Üstelik sahaya 11 kişi çıktığını sandığımız Fener’de öyle anlar oluyorki takımı eksik sanıyorsun. Çünkü yardımlaşma ve yeteri kadar mücadele eden futbolcu sayısı çok az. Guiza dünyaları kaçırdı ama mücadeleyi ve isyan’ı hiç elden bırakmadı. Carlos’u görünce onun yarı yaşındaki ve sakat oynayan Gökhan’a acımamak mümkün değil. Gökhan yaklaşık 70 metre’de çılgınlar gibi gitti geldi ama Carlos önünde Boral olmasına rağmen onun yarısı kadar mücadeleyi bırak, sorumluluk dahi almadı. Carlos’un bu sene henüz 1 maç “oynadığını” gören var mı ? Bu kadarına da Carlos olsan da ayıp artık. Alex’e de parantez açacağım ama onun yanına Selçuk ve Maldonado’yu koyup top yapmasını beklemek haksızlık olacak. Çocuk maç içinde bir Maldo’ya birde Selçuk’a devamlı fırça attı. Koyun Alex’in yanına Marco’yu ve Deivid’i o zaman görün farkı.

Peki kenarda böyle bir oyuna itiraz eden isyan eden, takımını ateşleyecek veya uyandıracak yada oyunu çevirebileceğine inandığı bir hamlesi varmı Dede’nin ? Yok. İngilizlere karşı özel bir motivasyonla oynayan ve Chelsea’ye de golü olan Kazım 18’de bile yok. İşin ilginç yanı sahasında 5 yiyen takım, oyunu sadece 2 değişiklikle bitiriyor. Bu bir mesaj mı hocadan yönetime ? Gazeteci olsam bunu Hoca’ya sorardım; “oyundan ve oyuncularınızdan memnunmuydunuz ki son değişiklik hakkını kullanmadınız”...

Buradan Fenerbahçe’nin kadro yapısına gelirsek “kadromuz yeterli” diyen başkan bilmelidir ki dün akşam ki kadroya (direkt 11’e) Tuncay, Ümit Özat, Marco, Appiah, Serdar gibi oyuncular girebilirdi. Bu da 2 yıldır Fenerbahçe’nin ilk 11’den çıkarttığı oyuncuların yerine 11’e monte edebileceği oyuncuları kadrosuna katamadığını gösterir. Sakatlıklar çok ciddi bir sorundur kabul. Ama sakatlıklar futbol’un içinde var. Şimdi bunlara birde kart cezalıları eklenecek.

5 Kasım’da Londra’da Arsenal ile rövanş yapacağız.

Tanrı Fener’i korusun...

21.Ekim 2008

 
Toplam blog
: 252
: 936
Kayıt tarihi
: 17.03.08
 
 

74'ün İstanbulunda, Sultan şehri Üsküdar'ın, kız çocuklarına "Zeynep" erkeklerine "Kamil" adı kon..