Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Güzellik uzmanları

" Güzellik uzmanları " ile karşılaşmak için kozmetik ürünleri satan herhangi bir mağazaya girmeniz yeterli; sizi girişte gayet şık, güleryüzlü, makyajlı bir hanım karşılarsa büyük ihtimalle sizi az sonra elinizde poşetlerle uğurlayacaktır:)
Malum biz bayanlar çok severiz makyajı, parfümleri, kremleri, süslü süslü ambalajları ve ilgiyi..

Kozmetik sektörleri de bunu çok iyi bildikleri için güzel bir satış stratejisi geliştirmişler.

Her markanın fiziği, diksiyonu düzgün bayanlardan oluşan güzellik uzmanı grubu oluyor.1 hafta gibi bir süre bütün ürünlerin özellikleri ile ilgili eğitim alıyorlar, en önemli eğitim satış tekniği.. Eğitim bittikten sonra belirlenen satış mağazalarına dağıtılıyorlar tabii bu mağazalarda bir çok marka var, dolayısıyla rekabet var, herkes kendi ürününü satmak istiyor , çünkü işin sonunda prim almak var, öyle ki güzel dostluklar bile prim uğruna bozulabiliyor, bir de işin diğer boyutu mağaza sahipleri; bu işten karlı çıkıyor, ekstra eleman almalarına gerek kalmadan markaların elemanlarını görevlendiriyorlar. Bu işte kalıcı olabilmek için hem mağaza sorumlusu ile, hem rakipleriniz ile, hem de kendi firmanızla aranızı iyi tutmanız gerekiyor ve kendi ürünlerinizi satmanız gerekiyor.
Bir satış diyaloğu örnek verelim;

Müşteri : " Merhaba "
Güzellik Uzmanı : " Hoşgeldinizzz :) "
M.: " Ben ... marka pudra almak istiyorum var mı sizde? "
G.U. : " Neden ... marka? Çok daha güzel ürünlerimiz var. "
M: " Benim cildim ona alışık, yıllardır kullanıyorum memnunum "
G: " Bakıyım cildinize ( cildinize dokunuyor ) hımm çok kuru bir cildiniz var , ben size ... pudrayı tavsiye ederim "
M: " Yok teşekkür ederim , ben ... markasını almak istiyorum."
G: " Bakın bir yüzünüze uyguluyum, göreceksiniz aradaki farkı.. "
M: " Peki ama fikrimin değişeceğini zannetmiyorum "
G: ( Sizi aynanın karşısına alır, yavaş bir şekilde pudranızı uygular ) " Bakın aynaya görebiliyor musunuz cildinizdeki doğallığı ? "
M: ( Görsenizde, göremesenizde o kadar zahmet etti diye içinizden geçirerek ) " Evet çok güzelmiş gerçekten "
G: " Veriyorum size bundan 1 tane, bakın hiç pişman olmayacaksınız "
M: " Yok , ben , şey ... marka... ( size fırsat vermez artık..)
G: " Bu pudra tek kullanılmaz biliyorsunuz, fondötenimiz de harika, lütfen bunu da uygulayalım "
M: " yok, ben, teşekkür ederim...

Bu dialog uzar giderrrrr... Sonucu siz bağlayın artık..
Müşteri sinirlenip yeter artık deyip alacağını da almadan gitmiş olabilir , ürünleri kullanıp çok memnun kalıp mağazanın müdavimide olmuş olabilir..
Kırıcı olmadan reddedebilmeyi de bilmek lazım, ısrarın neresinde durmamız gerektiğini de bilmemiz lazım.
Nerden mi biliyorum bunları ?
Ben de o güzellik uzmanlarından biriydim..
Siz de o müşterilerden biri oldunuz , ya da olacaksınız birgün..
Güzellik dolu günler diliyorum :)

eMiLeS :)

 
Toplam blog
: 8
: 855
Kayıt tarihi
: 16.12.09
 
 

30.07.1982 Mersin doğumluyum. Doğduğumdan beri Ankara'da yaşıyorum. İlk, orta ve lise öğrenimimi ..