Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '09

 
Kategori
Güncel
 

Hadise'tül Üryan!

Hadise'tül Üryan!
 

Başlığı da iyi uydurdum ha! Arapça bilenler anlar! Bilmeyenler bilenlerden sorsun!

Araplarda çalıştığım zamanlar, akşama kadar kızgın kumun üstünde, yakıcı güneşin altında, bir termos suyu ab-ı hayat diye içerek günü tamamlamış, duşumu almış, yemeğimi yemiş, televizyonun karşısına kurulurdum.

Ah bir dansöz çıksa diye beklerdim! Daha doğrusu dansözler! Çıkınca dört beş tane birden çıkardı! Ellerinde sopalar olurdu. Yeşilli kostümleri vardı üzerlerinde. Mısırlıydılar büyük ihtimalle!

Mısır kanlarını kaynatıyordu demek!!

Tabi tam yerinde babam kapıyı açar içeri girerdi! Başka kanal da yok ki zapping yapsam!

“ Ellerindeki sopalara bakın yahu! Tornadan çıkmış gibi!”

“ Kostümleri de Cemil İpekçi tasarımı!!”

Türü geyiğe başlardık arkadaşlarla!

Babam bu konularda tecrübeliydi!

“Nana’nın tırnağı bile olamaz bunlar!”

“Nana da kim?”

“Ayşe Nana! Meşhur dansözümüz!”

Babam eski kulağı kesiklerdendi! Annem kesmişti sanırım. Babam çok gece geç gelirdi eve! Damalı taksiyle! Körkütük! Sanırım o zamanlardan gaziydi! (benim kulağım sağlam!)

Şantiyelerarası futbol turnuvası yapıyorduk. Ana şantiye Kut şehrindeydi. Biz Amaradaydık.Ta üç yüz elli kilometre yola maça gidiyoruz! Proje müdürümüz de maça geliyordu.

“Kut şantiyesini yenin, size dansözler bedava! İkişer de bira!”

Dansözler vardı başka bir şehirde. Hiç unutmam on beş dinardı seyri. Kişiye özel tabi!

Maça nasıl asıldık bir bilseniz! İlk yarı 3-0 öndeyiz! İkinci yarı ben kaleye geçtim. Skoru koruyalım dedim. Fakat satılmış hakem iki penaltı verdi aleyhimize. Son dakikada da bir gol daha yedim, maç berabere bitti.

Proje müdürümüz memnundu.

“Ben sizi galip sayıyorum. Giderken uğrayın eğlenin! “

Bunlar arabesk türü şeylerdi! Seksenli yılların hatıralarıydı.

Yıl iki bin dokuz! Ülkemiz Orta doğu ile Avrupa arasında köprü vazifesini en iyi şekilde yerine getiriyor! Arabesk kültürle Avrupanın kültürünü harmanlıyor! Bunu görüyoruz burada! Örovizyon yarışmasında!

Hadise giyimiyle kuşamıyla tam bir Arabesk! Söylemiyle Avrupalı!

Konsepte uygun! Hedeflerimize uygun!

Yeni bir prototip!

Yeni Türkiyeli!

Ben göbeğinden gözümü ayırmayacağım!!

Bakayım nereye bağlı göbekten!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..