Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

26 Nisan '07

 
Kategori
İstanbul
 

Hala şaka zannediyorsunuz degil mi?

Hala şaka zannediyorsunuz degil mi?
 

Istanbul 1937


Gelen epostalari, sizler gibi, cogunlukla "Delete" tusuna basip, siliyorum.

Bazilarina soyle bir goz atarak. Bazilarini dikkatlice okuyarak. Bazilarini da sahiden hic ciddiye almayarak...

Cok kizdilar.

Bildiler ki okumuyorum. Sonunda dayanamadilar. Basligi degistirdiler:

"Hala şaka zannediyorsunuz degil mi?"

***

Istanbul'dan yaklasik 14 fotograf.

Cep telefonu ile cekilmis.

Fatih'den Halkali'ya kadar uzanmislar.

Fatihi ve Halkaliyi iyi bilirim. Iyi bilirim dediysem, 15-20 sene oncesine kadar.

Fatih Kilim patahanesinde bulusurduk! Fatih'de gencligimiz gecti. Fatih'de esimle tanistik. Fatih 1971-1990 arasi hayatimizin bir parcasi oldu.

Halkalida; tanidik, akrabalarimiz vardi. Sirkeci'den Halkali'ya tren seyehatine bayilirdim.

"Hala şaka zannediyorsunuz degil mi?" diye baslik atanlar, sanki benim Fatih'de ki asklarimi, Halkali'da ki akrabalarimi, dostlarimi bilmisler!

Baktim fotograflara.

Bir daha.

Bir daha...

Vallahi ve billahi saka gibi geldi...

***

Benimle dalga mi geciyorsunuz?...












***




Yukaridaki notumuzu duseli epeyce bir zaman olmus. Subat 2008'e geldik.

Gecenlerde, MHP yetkilileri kapilarina celenk birakmak isteyen emekli askerleri kotekledi!...

Bugun de yerinde duramayan baska bir emekli asker, Uskudarin 1937'lerde cekilmis bir fotografini bana gonderdi.

Galiba Fransa'da yayinlanmis. "Kemalist Turkiye" diye baslik atmislar!...

1937'de Uskudar.

2008'de Fatih.

Iki semt.

Degisk fotograflar.

Yine emekli askerlerden!

Ulan emekli askerler; yerinizde uslu uslu oturup duramaz misiniz?...

Ne yani?

"Gizlarimiz, oglanlarimiz; cibildak, cibildak..." iken daha mi iyiydi?...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..