Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sabiha Rana Melekler Yüreğinizden Öpsün

http://blog.milliyet.com.tr/sabiharana

08 Kasım '08

 
Kategori
Felsefe
 

Halil Cibran ''Kırık Kanatlar''

Halil Cibran ''Kırık Kanatlar''
 

Halil Cibran Khali Gibran Lübnanlı felsefe Yazarı, Romancı, Şair ve Ressam.


''...Yirmi yaşımdayken annem bana şöyle demişti:''Manastıra girseydim, hem kendim, hem başkaları için en iyisini yapmış olacaktım.''
''Eğer manastıra girmiş olsaydın ben dünyaya gelmezdim'' dedim.
''Dünyaya gelmen daha önce kararlaştırılmıştı oğlum'' dedi.
''Evet ama, dünyaya gelmeden çok önce seni annem olarak seçmiştim ben'' diye karşılık verdim.
''Dünyaya gelmeseydin cennette bir melek olarak kalacaktın.'' dedi.
''Ama ben hala bir meleğim,'' diye cevapladım..
Gülümsedi ve dedi ki ''Kanatların nerede peki?'' Elini tutup omuzuma koydum ve ''Burada'' dedim.
''Kırılmışlar'' dedi. Ve bu konuşmadan dokuz ay sonra, annem dönülmez ufukta yitip gitti. Ama ''Kırılmışlar'' sözü içimde yankılanmaya devam etti ve bana ''Kırık Kanatlar'ı esinletti.'' (Aşk Mektupları, sayfa 50-51)

Yukarıda annesiyle birlikte bu derin söyleşiyi yapan kişi, Halil Cibran'dan başkası değildi.

Halil Cibran Lübnanlı felsefe yazarı, romancı, şair ve ressam. Doğumu 6 Ocak 1883 Lübnan. Ölümü 10 Nisan 1931 ABD.

1895'te ailesiyle birlikte Lübnan'dan Amerika'ya göç eden Cibran, dört yıl sonra 1899 yazında tatil için, doğduğu yer olan Beşari'ye gider.. O yaz orada bir genç kıza umutsuzca aşık olur.. Ne yazık ki bu genç kızın kimliği ve ilişkilerinin şekli konusunda farklı tahminler olsa da Cibran'ın bu ilk gönül ilşkisinde engellemeler ve hayak kırıklığıyla tanıştığı söylenir.. Sonbahar gelir ve Cibran Amerika'ya geri döner. Bir kaç yıl sonra, bu mutsuz ilişkisini ''Kırık Kanatlar'da'' anlatarak o genç kıza olan duygularını ölümsüzleştirir.

''Dünya tanrısı çıldırmış, bir erkek ve bir kadın dışında bütün yaşamı yok etmişti. Toprak bir kafatası gibiydi, çukurları kuru, nehir yatakları gri, yüzeyi maden griliğinde. Kadınla erkek gözyaşlarıyla suladığı toprağı tekrar verimli kıldı, böylece yaşam geri döndü dünyaya.'' demiş Halil Cibran.. (''Dünya Tanrıları'' adlı eserinde.)

Biz şimdi, ne kadar Halil Cibran'dan sonra da gelsek şu yeryüzüne, ne acıdır ki bir adım dahi gidememişiz ne ondan öncesine ne ondan berisine.. Hiç olmazsa diyorum ve onun cennetine sesleniyorum!

Eserlerinizin o asil gölgesinden taa cennetteki mabedinize ve meleklerinizle size, kutlu gönül selamlarımı gönderiyorum efendim..

Sabiha Rana

Fotoğraf: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Khali_Gibran.jpg
 
Toplam blog
: 1989
: 4996
Kayıt tarihi
: 26.10.06
 
 

Gazeteci - Yazar (NLP Uzmanı - İlişki ve Yaşam Koçu) Yaşarken dünyayı dolaşmayı, topraktan güneşe..