Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '20

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Hangi Mesleği Yapmalı?

Müfit Can Saçıntı'nın bir videosuna denk geldim. Başlığı ''Hangi Mesleği Seçmeliyim.'' Kendisini filmleri haricinde hiç izlemediğimden, hiç dinlemediğimdendir ki bunun eksikliğini hissettim hemen açtım.

Hemen kendine özgü ve kendisinden beklenen o cümle çıkıyor ağzından;

Sevdiğiniz mesleği seçin.. Sevdiğiniz mesleği yapın..

Kaldığı yerden devam ediyor;

Peki ben neden bu cevabı veriyorum?

Sevgi kelebeği olduğum için mi veya iflah olmaz bir hümanist olduğum için mi?

Bana kalırsa bu cevap son derece rasyonel yani akılcı ve bilimseldir.

iki nedeni var. Birincisi insanlar sevdiği mesleği yapmalıdırlar çünkü insanlar sevmediği işte başarılı olamaz.

Bana bir tane futboldan nefret ediyorum diyen gol kralı göstemezsiniz.

Resimden iğreniyorum diyen bir ressam gösteremezsiniz.

Yemek yapmaktan nefret ediyorum diyen bir aşçıbaşı da..

Sevmediği işte başarılı olan bir insan yoktur. Bazen başarılı insanlar şikayet edebilirler. Ama dikkat ederseniz şikayet ettikleri şey işleri değil; çalışma ortamı, çalışma koşullarıdır. Bu mesleklerini sevmedikleri anlamına gelmez..

İnsan ancak ve ancak sevdiği işleri yaparsa başarılı olur. 

İkinci nedeni ise; Türkiye'de ve pek çok kapitalist ülkede emeklilik yaşı 65. Ama ortalama insan ömrü malesef 70 yani 65 yaşına kadar çalışıyorsun.

Ölmeden önce de beş yıl yaşıyorsun.

Ömür dediğin şey çalışarak geçiyor.

Yani severek yaptığın bir işi yaparsan sevdiğin bir ömrün olur, sevmediğin bir işi yaparsan sevmediğin bir ömrün olur.. 

Tam da burada Konfüçyüs'un o meşhur sözü akla geliyor.

Eğer sevdiğiniz bir işi yaparsanız ömrünüzde bir gün bile çalışmış sayılmazsınız..

Bu videoyu izledikten sonra tüm sevdiklerimle paylaşmak istedim. Ben çocuk gelişimi okuduğumda o kadar güzel bilgiler öğrendim o kadar severek yaptım ki o işi bir gün bile tereddüt etmedim. Sadece alışma koşulları üzücüydü. Her zaman bunun gururunu yaşayacağım. Ben her şeyi kendim için yaptım.. Sınav sonrası aklı karışan arkadaşları umarım  biraz olsun etkiler bu güzel yazı. 

Sevgiyle.. 

                                                                                                                                 Büşran Betül Kaya

 
Toplam blog
: 27
: 208
Kayıt tarihi
: 21.03.20
 
 

Plato MYO Çocuk Gelişimi mezunu. Atatürk Üniversitesi AÖF halkla ilişkiler öğrencisi. Çocuk atöly..