Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Hangisi... ?

Güzel ve Dahi!

Bu yarışma programından habersiz kimse kalmamıştır şüphesiz! Ne zamandır TV izlemediğim için –kim bilir reklamları ne zamandır dönüyordur- tesadüfen karşılaştım. Eve seçim gecesiydi sanırım. Yaz sıcağında öyle isteksiz kanalları dolaşırken rastladım.

O esnada bir erkek yarışmacı, “vücut geliştirme sporu” ile uğraştığı hayli adaleli vücut yapısından anlaşılan bir sporcunun, o spora özgü bir hareketini sergilemeye çalışıyordu. Yarışmanın “güzel”ini temsil edemeyeceğine şüphe olmayan –ki yakışıklı bile değildi ve vücudunun güzelliğinden(!) bahsetmeme gerek yok sanırım- erkek yarışmacının, yarışmanın “dahi” tarafını teşkil ettiğini anladım. Fakat -yarışmanın içeriğini bilmememe rağmen- öyle bir yarışmada yarışmacı olarak bulunan dahinin dehasını, merak dahi etmedim.

Yarışmanın ismi dikkat çekiciydi fakat bahsettiğim sebepten ötürü ilgimi çekmediği için durmadım, geçtim.

Geçen haftaydı sanırım, evde kalan iki yarışmacının muhabbetine tanık oldum:
Dahimiz, güzelimize Adolf Hitler'i anlatıyordu. Kızın soruları ve yüzündeki ifade ilk defa duyduğunu apaçık gösteriyordu! Ve ben hayretler içinde "Bu kız uzayda mı yaşıyordu acaba?" diye düşünmekten kendimi alamadım.

Yarışma hakkında en ufak bir bilgim yok. Yarışmanın ekranlarda gösterildiği gece –artık eleme mi yapıyorlar, bilemiyorum- yarışmacıların evdeki görüntülerinden kesitler veriliyordu.

Ve çiftler uyduruk bir koreografi ile dans becerilerini sergiliyorlardı!

Yarışmada buna neden gerek duyuldu, tabii hiçbir fikrim yok. Zira dans, hem güzelliği, hem de dahiliği ispatta bir kriter değildir, olamaz!

Dahi olan erkek yarışmacılar tam bir fiyasko! Sanırım dahileri rezil ederek zeka seviyelerinin yüksekliği(!) şüphe götürmeyen güzellerin namuslarını kurtarmak(!), buradaki amaç!

Evde yaşayarak yarışmaya hak kazanan yarışmacıları neye göre seçtiklerini merak etmedim değil! Bayan yarışmacılar açısından; güzelliklerinin yanında diğerlerinden daha düşük zekaya sahip olanlar mı yarışmaya seçildi? Bayan yarışmacılar aptallıklarını mı yarıştırdı? Bir sürü teori üretilebilir bu konuda! Ya erkek yarışmacılar?.. Yarışmaya hak kazanmalarındaki kriter neydi acaba? Dehalarıysa; dehalarını nasıl ölçtüler? Eğitim-öğretimini gördükleri bölüm ve üniversite mi bunda etkendi? Ya da ne bileyim, dahice sorular yönelterek mi tespit ettiler bu yarışmacıları?

Neyse... Bunlar bir şekilde geçilmiş. Benim asıl merak ettiğim birinci çifti neye göre seçecekler?..

Yani yarışmayı birinci olarak tamamlayabilmek için dahiler, deha(!)larını kullanarak aptal güzellerin IQ’lerini mi yükseltecekler?.. Yoksa güzeller, güzellikleriyle dahileri aptala mı çevirecekler?..

Bu yarışma konusunda –eminim- MB’cu arkadaşlar, özellikle de 1980 sonrası dönemin imalatı bayanların bu durumu ve reyting uğruna -80’lerde atılan temelin sistemdeki yansımalarıdır hep- toplumumuzun geleceğini emanet ettiği gençlerinin aşağılanmaları konusunda düşüncelerini dile getirirler.

O yüzden ben sadece dahi(!) oldukları için yarışmacı olarak kabul edilen dahi gençlerimizin yarışma formatı gereği düştükleri rezil duruma dikkat çekmek istedim. Zira; deha, zeka gerektirir ve zekanı kullanabildiğin ölçüde akıllı(aptalın tersi manasında)sındır!.. Bu insanlar zeki olduklarını mı ispatlıyorlar şimdi bu yarışmada, yoksa aptal olmadıklarını mı?.. Hangi aklı başında –dikkatini çekerim, akıllı demiyorum- insan böyle bir yarışmada “dahi” adı altında rezil olmayı kabul eder?..

Bunu göremeyecek kadar aklı olmayan insan "dahi" değildir bana göre. Kaldı ki gurur ve onur zeka gerektirmez!

Hele hele yüksek IQ, hiç gerektirmez!..

 
Toplam blog
: 9
: 1449
Kayıt tarihi
: 03.05.07
 
 

13.02.1976 doğumluyum. 2004 DEÜ Hukuk Fakültesi mezunuyum. Oldukça uzun ve sancılı bir öğrencilik dö..