Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Harran Üniversitesi Veterinerlik öğrencisi Yavuz Selim Aydın ile..

HARRAN ÜNİVERSİTESİ VETERİNERLİK FAKÜLTESİ ÖĞRENCİSİ HEMŞERİMİZ YAVUZ SELİM AYDIN . “ TOKAT’TA HAYVANCILIĞIN GELİŞİMİ İÇİN TOKAT ÇİFTÇİSİNİN İYİ EĞİTİLMESİ VE BİLİNÇLENDİRİLMESİ GEREKİR” DEDİ

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

YAVUZ SELİM AYDIN-İsmim Yavuz Selim soyadım Aydın, 19 Eylül 1987 tarihinde Tokatta doğdum. İlkokula Namık Kemal ilköğretim okulunda başladım. 4. Sınıfa kadar orda okudum daha sonrasında Karşıyaka semtine taşındığımızdan dolayı Fatih ilköğretim okulunda 4 sınıfa başladım ve 6. sınıfa kadar da burada okudum. TOBB ilköğretim okulu açılınca bir kısmımızı buraya aldılar. İlköğretim hayatımı bu okulda tamamladım. Lise hayatıma MAEL( Mehmet Akif ERSOY Lisesi ) ‘nde başladım ve orda bitirdim. Üniversite sınavına 2. Girişimde Erzurum Atatürk Üniversitesi fizik bölümünü kazandım. 6ay Erzurum da kaldım, okula devam ettim. Ama orda istediğimi bulamadım fizik bana göre değildi. Ve ailemle konuştum durumu onlara bildirdim ve oradaki kaydımı dondurarak geldim Tokat’a. Yeniden sınava hazırlandım ve Erzurum’dan döndükten sonraki senemde Ş. Urfa Harran Üniversitesi Veteriner Fakültesini kazandım. Bu sene son sınıfa geçtim ve inşallah bir dahaki senede bitiriyorum.

SORU- Neden Veteriner fakültesi? Bu okulu yazmadan önce ve bugünkü duygularınız arasında ne fark var?

YAVUZ SELİM AYDIN- Veteriner fakültesini yazarken veteriner hekimlik mesleğini biraz araştırdım ne iş yapar? nerelerde çalışır? Nasıl bir meslek? Gibi. Bana göre veteriner hekimlik ülkemizde geleceğin en parlak mesleklerinden birisi. İş alanının geniş olması ve benim de hayvanları sevmem ve doğaya olan ilgimin etkisi bu bölümü yazmamda en etkili olan faktörlerdir. Okulu kazanmadan önce ve sonraki duygularım arasında çok fark yok aslında. Tek değişen geleceğe dair planlarım.

SORU- Ailenizden biraz bahseder misiniz?. Anne ve baba ne iş yapar.kardeşler nerede okur? Onlar sizin çabalarınızı nasıl yorumlar.

YAVUZ SELİM AYDIN- 6 kişilik bir aileyiz. Ben 2. Sırada ve tek erkeğim 3 kız kardeşim var. Annem ev hanımı babam işçi emeklisi. Küçük kız kardeşlerimin birisi lisede biriside ilköğretimde okuyor ablam ise gıda hijyeni ve teknolojisi bölümünü bitirdi ve bu sene DGS’ye girdi. Ailem bana her zaman destek oldu hep yanımda oldular. En kötü zamanlarımda bana destek verdiler ve bana güvendiler. Ailemi çok seviyorum ve onların yanımda olmaları beni çok mutlu ediyor.

SORU- Kitap okur musunuz.? Ne tür kitapları tercih edersiniz.? Kitap okumak size ne kazandırdı.?

YAVUZ SELİM AYDIN- Boş zamanlarımda okumaya gayret gösteririm. Tarihle ilgili kitapları, bilimsel kitapları ve konusuna bakarım ilgimi çeken kitapları okurum. Kitap okumanın bana kazandırdığı bilmediğim konular hakkında bilgi sahibi olmam da, ilgimi çeken kitaplarda ruhen ve zihnen rahatlamama yardımcı oluyor.

SORU- Ne tür insanlarla arkadaş olursunuz. Arkadaş seçimi hayatınızı nasıl etkiler?

YAVUZ SELİM AYDIN-Her kafadan arkadaşım vardır. Herkesle kolay bir şekilde anlaşabilirim. Ama bu arkadaş seçimime dikkat etmiyorum anlamına gelmiyor. Ben insanlarla olan iletişimimde ilk başta saygı kriterini ararım. Daha sonra güven daha sonra sevgi gelir bende. Kişinin kendine saygısı varsa çevresine de saygısı vardır. Bu yüzden benim için önemli olan ilk şey karşılıklı saygıdır. Bu zamanda saygı kelimesi pek az kişi tarafından kullanıldığı için arkadaş çevrem çok geniş değil.

SORU- Üniversite öğrencilerinin genel sorunu nedir. Çözümü nedir.?

YAVUZ SELİM AYDIN- Üniversite öğrencilerinin birçok sorunu var bence. İlk başta üniversiteye neden geldiğinin bilincinde olmaması en büyük sorun. Üniversite öğrencisi sorumluluklarını bilerek hareket etmeli. Üniversite daha üst düzey de bir eğitim, sosyal ve kültürel yönden de gelişimde yardımcı olan bir kuruluştur. Üniversite öğrencisi bunu iyi değerlendirerek ilk başta kendisine daha sonra çevresine ve topluma duyarlı bireyler olarak kendisini iyi bir şekilde yetiştirmelidir. Tabi bu birazda üniversitenin ve bulunduğu yerin imkanları dahilinde gelişir bu konuda da üniversite yönetimlerinin duyarlı olması gerek.

SORU Tokat’ta hayvancılığın genel sorunları nelerdir. Çözümü nedir ?

YAVUZ SELİM AYDIN-Tokat’ta yapılan hayvancılık konusunda şu anda çok bir bilgim yok ama gözlemlerime göre çiftçimiz bilinçsiz hareket ediyor. Eskiden süre gelen şu an geçerliliği olmayan bilgilerle hareket ediliyor. Çözüm olarak çiftçimizi bilinçlendirmek için konferanslar, seminerler düzenlenebilir. Birde üretilen ürünlerin pazarlanması konusunda sıkıntı var buda kooperatifleşmeyle çözülebilir.

SORU-Gaziosmanpaşa Üniversitesi gelişimine ne önerirsiniz?

YAVUZ SELİM AYDIN-Tanıtımın iyi olması lazım. Hem üniversitenin hem de Tokat’ımızın tanıtımını iyi yapmalıyız. Üniversitede yeni bölümler açılması ve açılan bölümlerin Tokat’ın gelişimine daha çok destek olabilecek bölümler olması lazım.

SORU- Harran Üniversitesinin gelişimi için ne önerirsiniz?

YAVUZ SELİM AYDIN-Harran Üniversitesinde ilk olarak kampüsler şehir merkezine uzak olduğundan ulaşımda büyük sıkıntı var ulaşım sorununa çözüm getirilmesi lazım. Ve yine tanıtımın iyi olması gerekli.

SORU- Tokat-Ş. Urfa sosyal gelişme açısından ne fark var?

YAVUZ SELİM AYDIN- Çok büyük fark yok. Tokat bana daha samimi ve sıcak geliyor.

SORU -KPSS konusunda ne dersiniz. Alternatif öneriler nelerdir?

YAVUZ SELİM AYDIN-KPSS konusunda diyeceklerim sadece bende bu sınava gireceğim. Sonuçta şu an devlet memurluğu en garanti meslek. Aslında kendi kliniğimi açmak istiyorum ama şu an ki hayvancılık durumuna bakarak en iyisi devlet memuru olmak diyorum.

SORU- Veteriner hekim olmak isteyenlere neler önerirsiniz?

YAVUZ SELİM AYDIN-İlk olarak bu mesleği gerçekten kaldırabilecek mi onu kendisine sormalı. Kolay bir meslek değil. Okumakta öyle. Bu işi severek ve isteyerek yapmalı. Pratikte olduğu kadar teoride de iyi olmalı gözü pek ve cesaretli olmalı.

Teşekkür ederim yavuz Selim kardeşim, güzel bir söyleşi oldu. Okuyanlarda faydalanır umarım.

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..