Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '16

 
Kategori
Söyleşi
 

Harun Başal ''Kapıları kendim açıyorum"

Harun Başal ''Kapıları kendim açıyorum"
 

Murat Övünç Umut Avcısıdır


Merhaba Harun bey, sizi tanıyabilir miyim?

Merhaba, Denizli'de doğdum fakat Tekirdağ'da büyüdüm. İlk sahne hayatına İzmir'de başladım, 4-5 sene çalıştıktan sonra İstanbul'a taşındım... Güzel bir çocukluk geçirdim aslında, her ailede olduğu gibi benimde sorunlarım vardı, anne ve babam ayrıldı. Beni babaannem ve halam büyüttüler, yaşla ilgili takıntılıyım çünkü yaşımı söylediğim zaman beynim bunu kabullenip ona göre vücudumun yaşlanacağına inanıyorum.

Albüm çalışmalarınız devam ediyor mu?

İstanbul'a ilk geldiğim dönemlerde albüm yapacaktım fakat güvendiğim bir şarkıyla çıkış yapmak istedim. Umut Doğan'dan 1 tane beste aldım. Şuan proje aşamasında 2017 yılında dijital platformda çıkarmayı düşünüyorum.

Yapmak istediğin projeler var mı?

Gelen projeler arasında televizyon programı ve film var, senaryolar geliyor onları inceliyorum. Önümüzdeki günlerde zaten böyle bir çalışmanın içine gireceğim herkese sürpriz olsun. Sosyal sorumluluk projelerinde yer alamaya devam edeceğim, sokak hayvanları ve sokakta yaşayan insanlar için organizasyonlar var.

Yardım konserlerinde yer alıyorsun birlikte çalıştığın kurum var mı?

Birlikte çalıştığım kurum ve vakıf yok, gelen tekliflere göre tercih etmeye çalışıyorum.

Dj'lik yapıyorsun, Kerimcan Durmaz'ı sahnede beğeniyor musun?

Kerimcan Durmaz'ı başarılı buluyorum fakat hiç bir alt yapısı olmadığını düşünüyorum. Türkiye Seyfi Dursunoğlu(Huysuz Virjin) gibi bir insanı gördü, halkımız akıllıdır belli bir yere kadar yer! Eğitim şart diyorum. Çok laf yalansız, çok para haramsız olmaz gündeme gelen aylık kazancı çok fahiş bir fiyat bence bu işte bir iş var. Bir insanın ayda 450-500 bin kazanmadı mümkün değil.

Harika Avcı ile bağınız nedir?

Halkımız ilk olarak Harika Avcı'nın kardeşi olarak tanıdı, fakat kardeş olmak için aynı anne ve baba'dan olmaya gerek yok. Harika'nın zor döneminde birbirimize kol kanat gerdik. Albümünün süpervizörlüğünü ve genel koordinatörlüğünü yaptım.

Harika Avcı'nın vurulma olayı nasıl oldu?

Otel odasında eski eşi İbrahim Öztürk'ün silahına bu ne diye bakarken yanlışlıkla yatağa düştü ve silah çok hassastı kendini vurdu.

Murat Övünç'le o gece aranızda ne yaşandı ve Popstar Mehtap kavgaya nasıl karıştı?

Programda belirttiğim gibi ben Mehtap Yılmaz'ı tanımam şahsi olarak bir problemim yok. Internet fenomeniyim diye ortada dolaşan umut avcısı yüzümden kavga çıktı. Masaya gelen iki arkadaşımı istemedi ve bağırmaya başladı sonra karşı locada oturan Mehtap'ın masasına gitti. Bana alttan el işaretleri yapıyordu, konuşmak için gittiğimde gelmedi tabi davranışına devam ediyordu, bunun bir insanın psikolojisini bozmak için çok büyük bir etken. Mehtap'ın suçu yok onu gaza getirdi ve ayağa kalktı elinde şişe vardı, bende refleks olarak elimdeki su bardağını Murat'a atmak isterken yürütücü Erhan Arı'nın kardeşinin yüzüne geldi ve Mehtap'tan bana bir bardak geldi kolum yaralandı, darp raporu almak için mekandan uzaklaştım.

Davadan vazgeçecek misin?

Deniz Akkaya'nın aracılığı ve iyi niyetiyle zaten bunu en başında söyledim. Mehtap'la benim şahsi hiçbir problemim yok, canlı yayında barıştırıldık, fakat Murat Övünç'le olan davamın sonuna kadar arkasındayım.

Murat Övünç'ün Nur Yerlitaş ve Stelyo Pipis'le bağ nedir?

Murat Övünç'ü takip eden, tanıyan ve bağışta bulunan insanlar gibi Nur Yerlitaş ve Stelyo Pipis'te bu insanın doğru söylediğine inanarak bir bağışta bulundular, fakat bu para yerine ulaşmıyor yada eksik ulaşıyor. Özellikle Nur Yerlistaş'ın yapmış olduğu 400 Euro'nun aileye çok az bir kısmı ulaşıyor. Stelyo Pipis onu adam edip topluma kazandırmaya çalıştı, iyi bir yola sevk etmek istedi fakat bunu değerlendiremedi.

Instagram'da önce konuk olacağını paylaştın sonra kaldırdın?

Önce izin alarak paylaştım, daha sonra kaldırmamı rica ettiler, muhtemelen Mehtap Yılmaz'dan sakladılar, onun konuk olacağını bende bilmiyordum. Programda kurgu vardı, telefonla bağlandığımda rejideydim, zaten yoldan geçerken gelseydim öyle hazırlanmazdım. Ayrıca hiç kolay değil güvenlik kapılarından geçip stüdyo'ya girmek! Deniz hanımla iletişim kurabildiğim sürece konuştum.

Popstar Mehtabın canlı yayındaki üslubu hakkında ne düşünüyorsun?

Herkes duruşuyla, konuşmasıyla kendini belli eder.

Ekranda telefon ve T.c kimlik numaran verildi, bu kasıtlı yapılmış olabilir mi?

Ekranda telefon numaramın, T.c kimlik numaramın ve kişisel bilgilerimin verilmesi yayın ilkelerine aykırıdır. Kasıtlı olabileceğini düşünmüyorum... O günden beri aldığım mesajların haddi hesabı yok! Bununla alakalı gerekli yerlere şikâyet ve başvurular da bulunacağım.

Programda kendini doğru ifade edemedin, Seren Serengil konuşmana çok müsaade etmedi?

Tabi kendimi ifade edemedim. Deniz Akkaya ile iletişim kurabildiğim kadarıyla konuştum. Sadece sesini duyduğunuz bir insana nasıl haklı diyebilirsiniz, Murat Övünç'ün yaptığı katekuleler ortaya çıkınca vicdanen nasıl rahat edecek.

Piyasaya çok hâkim ve herkesi tanıyorsun, basamakları çıkarken kimseden yardım aldın mı?

Bütün kapıları zorlayarak açtım, Bana Sibel Gökçe dışında kimsenin yardımı olmadı.

Bir günü nasıl geçiriyorsun?

O gece sahnem varsa iyi uyku almaya çalışıyorum, mutlaka sporumu yapıyorum, alışverişle aram çok iyi her gün olmasa bile 2 günde bir giderim. Sevdiklerimle, dostlarımla ve takipçilerimle zaman geçirmeyi severim. 1 tane köpeğim var evladım gibi her şeyi ona göre planlıyorum. Yazdığım bir kitap var onun üzerine çalışıyorum.

Sanat mı, sanatçı mı?

Kesinlikle sanat! Sanatla sanatçıyı ülkemizde birbirine karıştırıyoruz. Aslında sanatçıda bir sanatı icra edendir. Heykeltıraş ve ressam sanatçıdır. Maalesef günümüzde yorumculara, mankenlere ve sunuculara sanatçı diyoruz...

MURAT FIRAT

 
Toplam blog
: 123
: 657
Kayıt tarihi
: 16.06.16
 
 

İletişim fakültesi öğrencisi ..