Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '07

 
Kategori
Güncel
 

Has insandı Kadir amca

Has insandı Kadir amca
 

Mekânı Cennet Olsun. İsimden tanımak, resimden tanımak ve eserlerden tanımak bu idi, bütün hukukumuz. Bire bir ne görmüşlüğüm var, ne de aynı mecliste bulunmuşluğum; buna rağmen büyük insandı Kadir Has bey vesselam.

Ve "Devlet Üstün Hizmet Madalyası’" ile taltif edilmiş, ülkesine sevdalı bir yürekti. Hayır sahibi bir insandı demek özetlesede fani dünya hayatını, bir tek derdi vardı "Vatan Borcu Ödüyorum’" diye dertlenmesi ve bu uğurda çalışıp, didinmesiydi.

Bana göre, vatan borcun ödendi Kadir Has bey, nereden mi ? biliyorum. Başta memleketi Kayseri olmak üzere, Erciyes Üniversitesi yapılan eğitim yatırımlarından ve sağladığı burs imkanlarından; İş dünyasında ülke ekonomisi için, yaptığı girişimlerinden ve böylece sağladığı istihdam olanaklarından, daha dur bir de mütevelli heyeti başkanı olduğu "Kadir Has Üniversitesinden’", ve bu uğurda yorgun düşen kalbten.

Cumartesi günü yapılacak olan, devlet töreni ile ebedi istirahgahına uğurlanacak olan, Kadir Has bey, on binleri katılacağı bir tören ile defnedilecektir.

Cenaze törenine katılamayacak onlarca Anadolu insanı da mutlak bir Fatiha-i şerif yolayacaktır. Merhumun ruhuna...

Benim şahis fikrime gelince, Kadir Has bey’i anlamak ve anlatmak için Ülkenize aşık olmak zorundasınız.

Rahmet ile kal, Has İnsan Kadir Amca.

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..