Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '09

 
Kategori
Futbol
 

Hasan almaz, basan alır

Hasan almaz, basan alır
 

Finalin adı belli...


Maçı izlerken bu başlık aklıma geldi, ve maçın berabere biteceğini de tahmin etmiştim. Yanlış anlaşılmasın çok iyi tahminci olduğum için değil. Gidişattan dolayı öyle bir his doğdu içime.

Chelsea 1-0 öndeyken bir penaltısını vermeyen hakem sanki maçın berabere bitmesini isteyenlerin başında geliyordu. Zaten ben o pozisyondan sonra maçın berabere biteceğini düşündüm, ki geçen dakikalar beni haklı çıkardı. Hakemin bariz bir şekilde Barcelona’yı kolladığını gördük.

Başlığa gelecek olursak, halk arsında böyle bir argo deyim vardır bilirsiniz. Akşamki maçta da aynen öyle oldu. Chelsea ilk maçta Barça karşısında savunmada kilitlenmişti ve o kilit maç bitene değin açılamadı. Dün akşamki maçta da Chelsea golü attıktan sonra aynı şekilde kilit vurdu maça.

Barça takımı sürekli pas trafiği ile rakip kaleye inmeye çalışsa da sağlam Chelsea savunmasına tosluyordu ve gerisin geriye fırlıyordu.

Açıkça itiraf edeyim ilk maçtaki sıkıcı futbol beni uyutmuştu, doğru dürüst bir pozisyon göremeden maçın bitiş düdüğü ile uyandım. Dün akşam da zaman zaman uyumamı sağlayacak denli yavaşladı oyun.

Geneline bakacak olursak Barcelona iyi bir pas trafiği sağlıyor, ve sürekli hareket halindeki yerleşim planına rakip takımın uyum sağlaması da hayli zor oluyor. Buna önlem almayan Real Madrid hezimete uğramıştı, Hiddink ise Barça’nın panzehirini üretmişti.

Evet Barcelona’yı çözen bir Hiddink vardı, takımına bunu öğretmiş ve Chelsea sahada Barcelona’yı hapsetmişti adeta. Sürekli atak yapıyor görünen Barcelona idi ancak etkili pozisyonlar Chelsea’nindi. Nitekim ilk golden sonra da birisi net iki penaltı pozisyonu vardı.

Demek ki sadece bizim hakemlerimiz hata yapmıyor. Dün akşam net bir şekilde gördük, ceza sahası içindeki pozisyonu çizginin dışına alan hakem aklından neler geçirdi bilemeyiz. Belki farkın açılması maçın zevkini bozar diye düşündü, yani iyi niyetliydi, kim bilir ?!

Hasıl-ı kelam yine bir futbol gecesinde gözlerimiz bayram etti. Ben de ilk defa yabancı maç sonrası yorum yazarken buldum kendimi. Esasında FC Barcelona ile ilgili başka bir yazı yazacaktım.

Aç parantez…

Malum geçen ay içerisinde Barcelona’ya gittim ve Camp Nou’yu gezdim. Onları anlatacaktım. İlkin maçı anlatayım dedim, bir sonrakinden gezi anılarımı…

Kapat parantez…

Haydi kaçtım…

7 Mayıs 2009 Perşembe
http://www.murathacioglu.com/

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..