Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Hasrete kaçmak!

Herkesin aşkı tarifi başkadır !

Şimdi ben kendime göre bir tarif yapsam, kiminiz yavan bulursunuz , “ulan adam kazmanın teki çıktı” diyebilir, kiminiz de “vav, ne ince duygular adamda, gergefte işlenmiş etamin gibi!” diyebilirsiniz!

Ergenlik başlangıcında anneme sormuştum bunu!

“Babana kaçmaktır oğlum!”Dedi!

Bu soruyu ilerki yaşlarda –yurtdışındayken – bu kez babama sorduğumda!

“Annenden kaçmaktır evladım!” Demişti!

Ortak yüklemleri “kaçmaktı”

Bunu çok düşünmüştüm! Gurbet ellerde yaşamış insanlar bilirler. İnsanın işi gücü düşünmektir! Düşününce sayılı günler tez geçer!

Annem babama aşkının bir sonucu olarak kaçmıştı. Babamın haberi bile yoktu kaçacağından! Kahveden dönüşte bakmış ki Ayşe evde!

“Kız Ayşe, bu saate kadar gitmedin mi eve kız? Makarna mı kesmeye gelmiştin bize yoksa?”

O zamana kadar babama Hüseyin diyen annem, başlamış kelimeleri seçmeye!

“Şey! Reis, ben artık burada kalacağım! Seninle!”

Sanırım babamın kalbi hoplamıştır!

“Ayşe, numara yapma bana bak! Makarna kesmeye gelmedin değil mi?”

Annem başka bir gün olsa kesin şöyle derdi!

“Ne makarnası ulan! Bu saatte makarna mı kesilir? Gemileri yaktık geldik işte; anlamıyor musun? Hay senin anlayışına!”

Öyle dememiş de!

“Hergün makarna da keserim sana, mantı da katlarım Reisim!”Demiş!

İşin içine mantı girince babam anlamış durumu!

Altı sene beni beklemeye tahammülü yetmeyince, başlamış babamın etrafında yeşil gözlüler mavi gözlüler dolanmaya!

Annem de mavi gözlü ya, şansı açılmış bir kere mavi gözlülerden babamın!(bende bu şans olmadı!)

Oyunu ben bozmuşum!

Annem atmış beni babamın önüne!

“Al işte, mavi mavi diye tutturdun, Allah da dileğini kabul etti!”

Babamın kaçmaktır yükleminden kastettiği neydi?

Sanırım hasrete kaçmak gibi birşeydi!

Hasrete kaçmak!

İnsan bunu yakındayken anlayamıyor! Telefonlarda olsun mektuplarda olsun buna şahit olurdum! Okurdum mektuplarını çünkü! Geçen sene annemin sandığını hatıra olarak kızıma verirken görmüştüm babamın yazdığı mektupları. Okumuştum bunları da.

Evde bunları yazamazdı!

Hasrete kaçmak buydu!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..