Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '14

 
Kategori
Kitap
 

Hasrete yolculuk (Teşekkür)

Hasrete yolculuk (Teşekkür)
 

Sevinçler paylaşıldıkça çoğalır. Kederler üzüntüler ise paylaşıldıkça azalırmış. Sevgili Nahide Hocamın Mart 2014 baskısı şiir kitabını bana gönderdiğini öğrendikten sonra  uzun bir bekleyişin ardından aldım. Çok sevindim ve sevincimi paylaşarak çoğaltmak istedim. Kendisine çok teşekkür ediyorum değerli hediyesi için... Kitabı elime aldığımda amacın şöyle bir karıştırıp okumayı daha rahat olduğum bir zamana ertelemekti. Karıştırmak amacı ile elime  aldığım kitabı bitirmeden bırakamadım. Her şiirinin her mısraında kendimden bir şeyler buldum. Kimi dizelerde hüzün, kiminde özlem, kiminde sitem, kiminde endişe, kiminde öğüt, kiminde sevinç, kiminde eleştiri... bu uzayıp gidiyor. Öyle kendimiz öyle duru bir tarz ki... Gönlünüze, sevgi dolu güzel yüreğinize sağlık Nahide Hocam. Kaleminiz daim olsun.

Güzel şiirlerinden bir kuple sunuyorum;

 

Anılarımda acıların kaldı

Kalbimin heyecanı bir yığın hasret

Kilitledim hepsini gönül kasama

Onlarla birlikte geliyorum sana.

...

Sensin ateşler yakıp, ocakları tüttüren,

Savaşlarda erkeğiyle destanlar yazdıran,

Adını altın harflerle toprağa kazdıran,

Bağrından fidan çıkarıp büyüten kadın.

...

 

Özgürlüktür benim ilkem,

Cihanda teksin Türkiye'm,

Canımsın kanımsın vatanımsın,

Şehitler yatağım, Anayurdumsun.

...

Dünyada gençlikten

Daha anlamlı, güzel ne var?

Kıymetini bil gençliğinin ,

Yaşlılık bir sonbahar..

NAHİDE ÇELEBİ

Şairlerin her zaman çok özel kimseler olduğunu düşünürüm. Zira bir kaç satırda anlatırlar sayfalarca anlatılacak duyguları. O yüzden özeldir.

Bu bağlamda sevgili Nahide Hocam da benim için çok özel. Onu canı gönülden  kutluyor, herkesin kendinden bir şeyler bulduğu  daha nice şiir dolu kitaplarında buluşmayı diliyorum.

Muhabbetle


Hanife MERT

 
Toplam blog
: 149
: 4363
Kayıt tarihi
: 08.06.12
 
 

Anadolu Üniversitesi İktisat  mezunuyum. Emekli muhasebeciyim. Felsefe, İlahiyat, Sosyoloji ve Ps..