Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hastane acil servislerini kim yönetiyor?

Hastane acil servislerini kim yönetiyor?
 

Görsel www.hsh.com'dan alınmıştır.


Yaşlı babam 18 Nisan günü sabah saatlerinde evde düşmesi sonucunda, sağ tarafındaki güçsüzlük ve kafasında oluşan travma nedeniyle 112 Acil Yardımı arayıp durumu izah ettim ve ambulans istedim. Çok kısa bir zaman diliminde geldi görevliler. İlk inceleme sonucunda Ege Üniversitesi Acil servisine götürmek üzere babamı aldılar ambulansa.

Biz de Hastaneye intikal ettik. Derhal müdahale edilmişti babama. Beni travma odasına alıp detay bilgi aldılar, babamın mevcut durumunu ve yapılacak işlemleri bildirip sonrasında dışarıda beklememi ve belli zaman aralıklarında bilgilendirme yapacaklarını söylediler.

Babamda bir emboli oluşmuş ve sağ tarafına felç gelmişti. Üzüldüm ama hastanedeki ehil elleri görmek biraz içimi ferahlatmıştı.

Yaklaşık dört saat sonra hasta yakını olarak bakım odasına davet edildim. Doktorların bazı sorularını yanıtladıktan sonra, hastanızı görüp çıkabilirsiniz dediler.

Babamın yanına geldiğimde onu çok öfkeli buldum. Nasılsın diye sorduğumda bana “Burası nasıl bir hastane, beni neden buraya getirdiniz, bak şu halime, benimle hiç ilgilenmiyorlar” dedi. Baktığımda babam idrarını yapmıştı. Yardım istediği halde, kimse yardımcı olmamıştı.

Ben bunu, konuşması bozulduğu için anlatamamıştır diye düşündüm ve üzülmemesini hemen temiz çamaşırla değiştireceğimizi söyledim. Sonrasında gerekli temizliğini abim bizzat yaptı.

Akşam saatlerindeki bilgilendirmeye abim gitmişti. Babamı yeniden idrar içine bulanmış bir vaziyette görünce durumu oradaki doktora söylüyor. Doktor da tamam merak etmeyin gerekeni yaptıracağım diyor ve dönüp hemşireye hastanın temizliğini yaptırın diyor. Hemşire de bakım görevlisine, “Bu hastanın bakımını yapın” diyor ve dönüyor abime, “ Bakın ben söyledim” diyor. Abim de, siz böyle söylediğiniz sürece ona bu işi yaptıramazsınız diyor. Ne demek yani ben söyledim. Yani elimden bu kadarı mı geliyor demek oluyor diyor…Abimi çıkartıyorlar …

Aradan iki saat daha geçiyor. Abim yeniden görüşmeye çağrıldığında bir bakıyor ki babam aynı şekilde yatmaya devam ediyor, üzgün ve utanç içinde. Doktora neden hala bu halde olduğunu sorunca da, arada sözlü tartışma başlıyor.Bize engel oluyorsunuz, çıkın dışarıya diyorlar. Sorunu çözmenin en kolay yolunu seçiyorlar, abimi suçlayıp dışarıya davet ediyorlar. Sonrasında temizliğini yaptırıyorlar lütfedip.

Aynı gün akşam saat dokuz civarında babam salah ile taburcu edildi. Bu bile onca olumsuzluğu unutmamıza yetti. Doktorlarımıza minnet duyuyorum.

Ancak;

Felç halinde olan bir hastaya bir sonda takılamaz mı?

Sonda olmazsa bir hasta bezi sarılamaz mı?

Hadi bunlar da olmadı diyelim, hasta bakım elemanları tarafından takibi yaptırılamaz mı?

Hasta bakım elemanları verilen emri yapmıyorsa bunda suç kimindir?

Yoksa, Ege Üniversitesi Hastanesi acil servisini hasta bakım elemanları mı yönetiyor?

Bir üniversite hastanesine bu manzara yakışıyor mu? 19 Nisan 2012

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..