- Kategori
- Gezi - Tatil
Hayallerim, emeğim, yolum. (Yola çıkma hazırlıkları-4 Mayıs 2012)

4 Mayıs Cuma
On günlük İstanbul tatilinden sonra Tekirdağ’a döndüm. Kulupteki Pirat ın sarma sisteminden esinlenerek bir ön yelken sarma sistemi yapmaya karar verdim. Hakan hocayla beraber eski sanayi bölgesindeki bir malzemeciden kestamit adı verilen sert bir malzeme aldık. 10 cm çapında olan, 10 cm yüksekliğinde bir silindir. Aklımdaki iş bu silindirin bir ucuna fırdöndülü kilit takarak diğer ucuna da bir kanal açıp önyelkeni bağlayacağım radansayı içine takmak ve ortasına açacağım kanal içine de 4 lük bir ipi sararak ön yelkeni sarmak. Kilitli fırdönü devekuşu nun başındaki bir köprüye bağlanacak. Aynı şekilde mandara da benzer mantıkla çalışacak bir küçük fırdöndülü kilit takacağım.
Tekirdağ da fırdöndülü kilit arıyorum. Tekirdağ da uğradığım tüm satıcılar fırdöndüyü biliyor, kilidi de biliyor ama fırdöndülü kilit duymamışlar. Ya da ben doğru satıcıyı bulamadım. Tekneye döndüm. İstanbul dan aldığım 6 kg lık demirde kullandığım fırdöndülü kilidi söktüm. Yedek olarak aldığım küçük boydaki kilidi de takım çantasından aldım. Elimde bir büyük bir küçük fırdöndülü kilit ve satın aldığımız kestamit parçasıyla tornacı arıyoruz.
Yeni sanayi de Hakan hoca nın tanıdığı bir tornacıya gittik. Kestamit parçaya yapılmasını düşündüğüm işlemi anlattım. Torna dışında freze de lazımmış ve onda freze yokmuş. Bize başka bir atölye önerdi. Önerilen atölye iki sokak altta. Ustaya istediğim işi tarif ettim. Ne zamana lazım dedi. Dün.
Önce tornada kestamitin içini boşalttılar. Daha sonra frezenin elindeki işi bitirerek boşalmasını bekledim. Bu arada Hakan hocayla sanayide öğlen yemeğimizi yedik. Yelken kulubündeki işleri nedeniye Hakan hoca yelken kulubüne geri döndü. Ben de yeni flok dikmek için daha önceden, D5 e yelken yaparken tanıştığım aslında çadır ve tente imalatı yapan Adnan a uğradım. İşleri yoğun. Pazartesi günü yaparız dedi. Tekrar tornacıya geldiğimde frezenin işi hala bitmemişti. Frezede çalışan usta elindeki işi bitirince makineyi tekrar ayarlayarak benim işimi yaptı. İş iyi oldu. Atölyenin sahibine borcumu sorduğumda şok oldum. Benim için hatırı sayılır bir paraydı. Ne yapalım kabahat bende baştan kaç para diye sormamıştım. Cebimdeki son para da gitti.
Tekneye döndüğümde, salmanın iç bağlantısının en önde olan krom da nem olduğunu gördüm. Acaba devekuşu su mu alıyor ? Uçmakdere de suya atarken altını az vurmamıştık . Karaya almak için bir neden daha. Nem artarsa karaya alıp hem yalpalık takar hem de altını elden geçiririm. Hele biraz bekleyeyim.