Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hayat Dersi

Hayat Dersi

 

 

Şimdi sıra hayat dersleri vermeye geldi.

Diyeceksiniz ki,

“Sen bu yazdıklarını uyguluyor musun?”

Benden gelecek cevap aynen şöyledir.

“Hepsini değil.”

Aslında yaptığım yanlış. Uygulamadıklarını yazıyorsun ve uygulansın istiyorsun. Yok hayır böyle bir şey istemiyorum. Lütfen yanlış anlamayın. Ben ileticiyim. Ben nakledenim. Ben okuduklarımın özetlerini çıkartanım. Onları derleyip toparlayıp biraz kendime birazda sizlere uygulatanım.

Ben bilir kişilerin dediklerine inanırım. Onlar bilmeseler adları bilir kişi olmaz diye düşünürüm. Ayrıca nasihatlere çok güvenirim. Tek istediğim nasihat edene güvenimin olması ve onun doğru konuştuğuna emin olmam. Onun içindir ki antik tarihi, mitolojiyi, efsaneleri, masalları çok severim. Çok okur araştırırım ki belki işime yarayacak ya da sizlerden kendimi sorumlu kıldığımdan sizlerin işinize yarayacak bir şeyleri bulabilirim.

Bakın bilenler neler demişler?

Arkadaşlarınızı gözden geçirin. Birlikte olmaktan hoşnut olmadıklarınızı hayatınızdan çıkartın.

Bu çok doğru ve yararlı. Ben yaptım. Bilemezsiniz ne kadar çok rahatladım.

Diyorlar ki; lüzumsuz para harcamayın. Yani kaçaklarınızı önleyin. Gerekmedikçe ve gerçek anlamda lazım olmadıkça alışveriş yapmayın. Paranızın kıymetini bilin ve mutlaka biriktirin.

Bunu yapabiliyor muyum? Cevap veriyorum. Hayır, yapamıyorum. Uğraşıyorum. İnanın fakat aklım bir anda gördüklerimin esiri oluyor. Neyse her kadı kızında bir kusur bulunur. Bakalım benim ne kadar kusurum var.

Hak ettiğinizi kazanın diyorlar. Vermiyorlarsa isteyin. Zam yapmıyorlar mı hatırlatın. Paranızı alamıyor musunuz? Israr edin. Para sizinse asla vazgeçmeyin. Peki ben bunu yapabiliyor muyum? Cevap veriyorum. Hayır. Eyvah bu da hayırla neticelendi. Yüzüm tutmuyor, gönlüm el vermiyor. Utanıyorum. Evet bu yaşta utanıyorum.

Zamanınızı sadeleştirin. Tamam işte bunda başarılıyım. Gerçekten oldukça sade yaşıyorum. Bilgisayarım, kitaplarım, araştırmalarım ve çok çok yakınlarım. Bunu başarmışım. Cevap, evet.

Herşeyi kendiniz yapmayın diyor. Bunda da olumlu yanıt verebilirim. Çünkü ben her şeyi kendim yapmıyorum. Kalabalık yaşıyoruz bana pek iş yapmak kalmıyor. Asistanlarım var zaten o konuda da rahatım.

Televizyon enerjinizi yok ediyor, vazgeçin. Cevabım. Bu mümkün değil. Yani hayır.

Yapmanız gerekeni hemen yapın diyor ki buna evet diyeceğim ben tez canlıyım zaten bekleyemem.

Sık teşekkür edin. Ben teşekkür etmesini çok severim ve bana da teşekkür edilmesini isterim. Cevabım evet. Hayallerinizin olması için sıralayın. Ben yazarım zaten. Hayallerimle yaşamım birbirine girmiş vaziyettedir. Cevabım, evet.

Sezgilerinizin size yol göstermesine izin verin diyor. Benim sezgilerim zaten çok kuvvetlidir. Cevabım, evet.

Bunun gibi o kadar çok soruda ben kazandım ki. Düşündüm. Bayağı iyiyim. Belki sıkıntılardan olgunlaştım.

Belki hayırsız arkadaşlardan sıkıldım.

Belki, kaba ve düşüncesiz insanlardan bıktım.

Belki – belki – belki.

Fakat bu bir gerçek. Darbe aldıkça almamayı öğreniyorsunuz bu da sizde tecrübe oluyor. Hani vardır ya.

Zararın neresinden dönersen kardır.

Doğru.

 

Nazan Şara Şatana

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....