Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hayat size sadece istediğinizi verecektir

Hayat size sadece istediğinizi verecektir
 

"Sınırsız Güç" kitabının yazarı Anthonny Robbins, kitabının son bölümlerinde şöyle der:

"Kısa bir süre önce Boston’daydım. Bir akşam seminerinden sonra, gece yarısı Copley Meydanı’nda dolaşıyordum. Eski Amerikan evlerinden gökdelenlere kadar çeşitli yapılardaki binaları incelerken, bir adamın yalpalayarak bana doğru geldiğini fark ettim. Haftalardır sokakta uyumuş gibi görünüyordu. Sanki aylardır tıraş olmamıştı ve etrafa alkol kokuları yayıyordu. Adamın benden para isteyeceğini anladım. Adam yaklaştı ve "Bayım, bir çeyrek dolar borç verir misin?" dedi. Onu üzmemeye karar verdim. Benim için bir çeyrek dolar eksik ya da fazla olmuş fark etmezdi. Sonunda ona bir ders verme girişiminde bulunmaya karar verdim. "Bir çeyrek mi?", "Yani bütün istediğin sadece bir çeyrek dolar mı?"dedim. "Evet, sadece bir çeyrek" diye cevap verdi. Ben de cebimden bir çeyrek dolar çıkardım ve "Hayat sana istediğin her miktardaki parayı verecektir" dedim. Şaşırmış bir ifadeyle suratıma baktı ve sonra uzaklaştı. Adamın uzaklaşmasını izlerken, başarılı olanlarla başarısızlar arasındaki farkları düşünmeye başladım. Onunla benim aramda ne gibi farklar vardı? Niçin benim yaşamım neşe dolu ve istediğimi istediğim zaman yapabiliyorum, istediğim yere istediğim zaman gidebiliyorum, istediğim kişiyle istediğim kadar beraber olabiliyorum? O, belki altmış yaşında ve sokaklarda çeyrek dolar dilenerek yaşıyor. Tanrı bana "Robbins, sen çok iyisin. Öyleyse hayal ettiğin yaşamı yaşayacaksın" mi dedi? Birileri bana çok büyük kaynaklar ya da üstünlükler mi hediye etti? Sanmıyorum. Bir zamanlar ben de aşağı yukarı onunki kadar kötü durumdaydım; ama ben onun kadar çok içmedim ve sokaklarda uyumadım. Sanırım farkın bir kısmı bu adama verdiğim cevapta var. Yani ne isterseniz, yaşam size verecektir. Bir çeyrek dolar isterseniz, yaşam size o kadarını verecektir. Yaşama sevinci ve başarı istemişseniz, yaşam size onu verecektir. Şimdiye kadar yaptığım çalışmalar bana; durum ve davranışlarımızı değiştirebilirsek, istediğimiz şeyleri değiştirebileceğimizi öğretti. Yaşamdan ne isteyebileceğinizi ve onu elde ettiğinizden nasıl emin olabileceğinizi öğrenebilirsiniz. Daha sonraki aylarda sokakta rastladığım insanlara hep yaşamlarını ve bu duruma nasıl ulaştıklarını sordum. Yaşamda benzer güçlüklerle uğraşmak zorunda olduğumuzu fark etmeye başladım. Fark, onlarla başa çıkma yordamlarındaydı".

Bir atasözü der ki : "Kullandığınız kelimeler, nasıl yaşayacağınızı belirlerler." Bakın Goethe, bu konuda ne diyor: "Bir insan kendini adadığında ilahi takdir de o yönde hareket edecektir. Tüm olaylar diğer bir olayı desteklemek için oluşur ve aksi takdirde hiçbir zaman ortaya çıkmaz. Bir akarsu boyunca oluşan tüm olaylar sadece bir karardan doğar. Hiçbir insanın hayal edemeyeceği tüm umulmadık durumlar, oluşumlar ve maddi destek bu şekilde elde edilebilir. Elinizden geleni ve hayal edebileceğiniz her şeyi yapmaya hemen başlayın. Cesaret; deha, güç ve büyüyü de içinde saklar. Şimdi başlayın."

 
Toplam blog
: 63
: 1536
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

1968 yılında Üsküdar'da doğdum.İlk-Orta öğrenimimi Almanya'nın Hof/Saale kentinde tamamladım.Lise ve..