Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '17

 
Kategori
Kitap
 

Hayatı Anlamlandırmaya Çalışırken Küçük Bir Kasabada Yalnız Bir Avcıdır Yürek

Uzun süredir bu kitap kapağıyla, adıyla hep bana bakıyordu raflarda. Kitabın arka sayfasında yazarının uzaklara bakan farklı ve hastalıklı çocuk bakışı (sonradan öğrendiğim bilgiyle çocuk felci geçirdiğinden dolayı kısa yaşamı hastalıklarla geçmiş) beni kendine bağladı. Tom Waits'in, Bukowski'nin en  sevdiği yazarlardan olduğunu da, Amerikanın güney eyaletlerinden olduğunu da (Faulkner gibi) hep sonradan öğrendim.

 

Eğer bir kitap sizi çağırıyorsa bekletmeyin.

       

Yazar bu ilk eserini 20 li yaşlarında yazmış ve Amerikan edebiyatı tarafından  harika çocuk olarak nitelendirilmiş.1968 yapımı filme de konu olmuş. Amerika'nın  sıradan  ve bir o kadar sıkıcı  kasabasında geçen olaylar; kasabaya dışardan gelen işçi, kasabanın siyahi doktoru, lokanta sahibi, çocukluktan genç kızlığa adım adım yaklaşan kız ve bunları bir şekilde etrafında toplayan kuyumcuda  çalışan dilsiz bir adam çevresinde geçer. Hayatı anlamlandırma çabaları, varoluş sancıları,büyüme sancıları, ırkçılık ..Bu durağan kasabayı hüzün dolu inceden inceye duyulan bir müziğe dönüştürmüş Carson mcCullers .Tavsiye ederim.

    Carson McCullers

    Yalnız Bir Avcıdır Yürek

    İngilizce aslından çeviren :Mehmet H.Doğan

    İş Bankası Kültür Yayınlar 386 sayfa

 
Toplam blog
: 17
: 85
Kayıt tarihi
: 06.03.17
 
 

Tıp doktoru. İlgi alanlarım; sinema, müzik, edebiyat ..