Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '10

 
Kategori
Güncel
 

Haydarpaşa ve kontak

Haydarpaşa ve kontak
 

Özelleşecek mi?


Devlek kurumları inanırlığını yitirdi.

Haydarpaşa yangının sebebi belli olmuş. Elektrik Kontağı... Umarım iktidarla yabancıların kontağı olup sonunda Haydarpaşa özelleşmez...

Emniyette kafası gözü şişen kişinin kafasının kırılma nedeni açıklandı.. Öğrenciyi polis serbest bırakılırken polis şefi haber göndermiş. Vatandaşımızı yanlışlıkta almışız. Gelsin bir kahve ikram edelim. Özür dileyelim demiş. Heyacanlanan öğrenci kahve içmeye yukarı çıkarken merdivenden düşüp kafasını kırmış gözü morarmış..

Başbakanı protostoya giden öğrencilere karanfil atan polisler Ergenokoncular tarafından foto şopla karanfil saplarını çop, gül sularını biber gazı olarak basına yansıtmışlar.

Ben 12 eylül sonrası içeri alındım. sorguda hemen herhafta bir genç işkenceden ölürdü.. Açıklama hep aynı.. Kendini penceren atıp intihar etti. Doktor raporu da aynı.. Kişide darp izine rastlanmamıştır. Ölüm düşme sonucu meydana gelmiştir.

Yavuzeli'li biri vardı.. İşkenceden yemek yiyemiyor, pantolonunu çözemiyor, çişini yapamıyordu. Yemeğini biz yediriyor. Çişini de biz.. İki cinayet üstlenmişti. Tabiki ilgisi olmayan cinayetler. Hergün inanılmaz işkence yapılıyordu. Birgün sorgudan geldi. Polisler kapıdan içeri attılar ve arkadaşınızla ilgilenin dediler. Berbat ve bitkin bir halde.. Abi taktılar bu adamlar illada şu cinayetide üstlen diyorlar dedi. Peki sen gerçekten adam öldürdün mü diye sorduğumda biraz da bana kırgın aşkolsun abi bende adam öldürecek yüz var mı nasıl bunu söylersin dedi... Utandım biliyordum hiçbir cinayrete karışmamıştı. Biraz sonra yine oflamaya başladı. Aklıma bir an iki ya da üç ne fark eder geldi. Yahu işkenceden kurtulmanın yolu yok mu dedim. Abi bunuda kabul et sana fiske vurmayacağız seni hemen ceza evine göndereceğiz diye yemin ediyorlar dedi. EEE o zaman sende kabul et dedim. Olur mu abi dedi. Ya abi ben işlemediğim iki cinayeti kabul etmişim birini daha kabul etsem ne olur dedi. Ve ikinci gün sorguda o cinayeti de kabul etmiş. Sorgudan geldiğinde gözünün içi gülüyordu. Abi dünya varmış ya diyor ya abi polisler bana çay verdiler, abi inanmayacaksın sigara bile içirdiler... Çok mutlu idi. İkinci gün aldılar ve cezaevine götürdüler....

Aradan üç gün geçmiş ti ki.. Merdivenlerden aşağı bodruma doğru tekmeleyerek attılar. Alın bu o..... ç.... nu diye bağırıyorlar. Ulan bize yalan söylemek ne demek diye bağırıyorlardı.

Mesela anlaşıldı arkadaşın anlatımı ile. Ulan dinine yandığımız dünyası bendedki de şans mı diyor. Ulan P..... oğlu yakalanmak için bugünü mü buldun deyip durdu. Sonra anladık ki arkadaşın üstlendiği cinayetin faili yakalanmış ve kabul etmiş......

Artık arkadaş kopmuştu. Hiç birşeyi dert etmiyor hayatla alay eder olmuştu. Polislerle dalga geçmeye başlamıştı. Polisler her geldiğinde abi boşta cinayet var mı, vallahi Atatürk'ü de ben öldürdüm diyordu.....

Hapishaneyi anlatmakla bitiremiyordu. Abi hayat var ya adam gibi çayını içiyorsun, sigara serbest abi inanıyor musun. Abi bazen havalandırmaya çıkarıyorlaar gökyüzü güneş abi ya, hapse gitmek için vallahi Atatürkü de öldürdün desinler kabul etmezsem namerdim... Biz ağzımız açık bir an önce cezaevine gitmenin hayalini kuruyorduk. İşte böyle cancağızlar. Cezaevi bizim için dünyanın en güzel tatil beldesinden daha arzulanan yerdi.

Sahi 12 eylülcüler yargılanacaktı? Sahi bunların yaptıkları ile onları arasında fark ne?

Kendin için adelet isteyenler ne yazık ki başkaları için istemiyor. İktidar olmakta böyle birşey olsa gerek.

Şimdi devlet böyle açıklamalarla kendini haklı göstermeye devam ettikçe, öğrencilere Ergenokoncu yakıştırmasını yaptıkça, tüm bunlara karşın hala Yandaçlar iktidar savunulucuğu yaptıkça....

Valla bu toplum kopar.... Öyle bir kopar ki, yandaşlar da candaşlar da saklanacak köşe bulamaz. Bizden hatırlatması. Devlet yanlış bilgi vermez, devlet haksızlık eden kendi memuru da, polisi de olsa ona arka çıkmaz. Çıkarsa nemi olur?

Yumurtalı demokrasi ile başlayan menü listesi, yeni menülerle uzayıp gitmekten başka çare kalmaz.

 
Toplam blog
: 139
: 795
Kayıt tarihi
: 29.09.06
 
 

10.12.1949 yılında Nurhak'ta fakir bir ailenin yedinci cocuğu olarak dünyaya geldim. Ziraat okulunda..