Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '19

 
Kategori
Spor Eğitimi
 

Hentbolcü Berk Tüzün ile...

Tokat gençlik ve Spor Kulübü Hentbolcüsü Berk Tüzün:”Maçlarımızı izlemeye gelen çocuklar kendilerini bizim yerimizde hayal edip başarılarımızı adeta bizimle yaşıyor buda geleceğin sporcularını hazırlıyor.  Azim ve sabırla spora yöneliyorlar çocuklarımız.”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz ve nerelerde çalıştınız?

BERK TÜZÜN- Öncelikle merhabalar spora olan ilginiz için Sayın Turan Yalçın size teşekkürlerimi sunarım.  Adım Berk Soyadım TÜZÜN.  10 yılı Aşkın bir süredir hentbol oynuyorum. İlk olarak 14 yaşımda dönemin 2.lig takımlarından Siirt Üniversitesi spor Kulübünde profesyonel olarak spor hayatim başladı. Henüz 14 yaşında 2. Lig 7. Grupta ligi gol kralı olarak tamamladım ( 94 gol ) Daha sonrasında Süper ligin köklü kulüplerinden Göztepe A.Ş (2.5 sezon) 1955 Batman Belediye Spor Kulübü ( 1 Sezon ) Forma giydim. Şuan ise 1.ligin en köklü takımı olan Tokat gençlik spor kulübünde 95 numaralı formayı terletiyorum

 

SORU-Neden Hentbol? Hentbole başlama hikayenizi anlatır mısınız?

BERK TÜZÜN- Hentbolu ile ilk defa ilk okul 5.sınıftayken dayımın bana sporcu olmam üzerine ısrarıyla başladım. Her ne kadar fiziğimin basketbol ile uyumlu olduğunu söyleseler de ben hentbolu seçtim.  İçinde yer aldığımda ne kadar eğlenceli bir spor dalı olduğunu gördüm.  Ve profesyonelliğe ilk adımımı attıktan sonrada devam ettim.

 

SORU- Bu spor dalında nereye kadar gelmek istersiniz?

 

BERK TÜZÜN- Daha önce Türkiye Bölgesel Liginde

Türkiye 2.liginde

Türkiye Süper liginde

Avrupa kupalarında yer aldım .

Şuan 1.ligde forma giyiyorum.  Açıkçası en mutlu olduğum sezon bu. Daha çok forma giyme şansım oluyor ve ilk U18 milli takımı antrenörü olarak tanıdığım hocam Emre Dursun ile çalışıyorum.  Belirtmek isterim ki kendisine sırtımı dayayıp güvenle çalışmalarıma devam ediyorum . Hedefim Şampiyonlar Liginde Forma terletmek ve antrenörüm eşliğinde bunu başaracağıma inanıyorum.

 

SORU-Tokat’ta Hentbole ilgiyi nasıl buluyorsunuz?

 

BERK  TÜZÜN-Tokat’ta 1.ligde süper lig hedefi olan bir takımın sporcusu olarak belirtmek isterim ki hentbole ilgi az. Nedeni muhakkak ki reklamların olmadığıdır.  20- 21 yaş ortalaması ile 1.ligde süper lig potasında yer almak adına mücadele eden takımımız Tokat’ın en başarılı profesyonel takımıdır.  Bu konuda Sayın Belediye başkanımız ve Sayın Valimizin de takımımıza desteklerini bekliyoruz

 

SORU-Tokat’ta Hentbolün geleceğini nasıl buluyorsunuz?

 

BERK TÜZÜN- Tokat’ta Hentbolun bir ekol haline geleceğine inanıyorum . Gerek Sayın Antrenörlerim Emre Dursun ve Ahmet Çavdar, kulüp başkanımız Celal Yurdakul

Sayın Gençlik spor il müdürümüz Tokatta hentbolun gelişimi adına ellerinden geleni yapıyorlar .

 

SORU-Tokat’ta spor hayatının gelişmesi için Hentbol nasıl bir rol oynayabilir?

 

BERK TÜZÜN- Tokat’ın en başarılı profesyonel takımı olan Hentbol Tokat'ta sporun gelişimi ilimizin reklamı çocukları spora teşvik etme adına çok büyük rol oynuyor. Maçlarımızı izlemeye gelen çocuklar kendilerini bizim yerimizde hayal edip başarılarımızı adeta bizimle yaşıyor buda geleceğin sporcularını hazırlıyor.  Azim ve sabırla spora yöneliyorlar çocuklarımız.

 

SORU- Tokat’ta Hentbolün gelişmesi için neler önereceksiniz ?

 

BERK TÜZÜN- Hentbolün Tokatta gelişimi adına Çok Değerli hocalarım Çok Değerli takım arkadaşlarım kulüp başkanımız il müdürümüz büyük rol oynuyor . Yeterli mi ? Tabii ki değil . Yapılması gereken bir çok şey var . Bunların en başında anonslar pankartlar reklamlar ve çağrılar geliyor . Başarıya aç olan kulübümüz sonuna kadar bunu hak ediyor .

 

SORU-Tokat’ta gençlerin hentbole bakış açısını nasıl buluyorsunuz?

BERK TÜZÜN- Gençlerimiz hentbola yetişkinlerimizden daha istekli . Lig başında 10 -15 olan taraftarlarımız bu güne bakacak olursak büyük oranda artış gösterdi. Maçlarda 300 e yakın taraftar ile mücadele ediyoruz yeni gençler kazanmak spora kazandırmak güzel .  Bu sayı yeterli mi ? Tabii ki hayır.   Biz her zaman 1 kişi eksiğiz.  Bizim mücadelemizi gören gençlerimiz çocuklarımız başarıyı bizimle izliyor ve yaşıyorlar.  Buda onları spora teşvik ediyor.

 

SORU-Genel olarak  Hentbole seyirci ilgi gösteriyor mu?  Seyirci ilgisi  Hentbolcüleri nasıl etkiliyor?

 

BERK TÜZÜN- Bizi hiç yalnız bırakmayan seyircilerimiz sayesinde her maça daha motive çıkıyoruz ve onlara her geçen gün hentbolu sevdiriyoruz . Desteklerini her daim bekliyoruz . Duyanlar Duymayanlara Söylesin , Tokat Hentbolda Adım Adım Süper Lige Gidiyor.

 

SORU-Başka ne mesaj vereceksiniz?

 

BERK TÜZÜN- Buralara kadar gelmemde emeği geçen bir çok insan var. 

Öncelikle ailem bu konuda hep arkamda durdu . 12 yaşından beri deplasmanlara ve müsabakalara çıkıyorum.  Hep arkamda durdular ve sabırla bu günleri beklediler . Beni filizden yetiştiren Antrenörüm Nilgün Atar'a  ( Batman GSM Antrenörü) sonsuz teşekkürlerimi sunarım . Sonrasında sakatlığımdan sonra bana güvenip kulübün kapılarını açan Antrenörlerim Emre Dursun Ve Ahmet Çavdar a teşekkürlerimi sunarım .

 

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..