Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Hepimiz Ermeniyiz

Hepimiz neden Ermeniyiz?

Gazeteci Hrant Dink'in ölümünden sonra cenazesinde atılan bu slogan Türkiye'de bazı insanları rahatsız etmiştir. İnsanlar Türk ve Müslüman olduğunu asla Ermeni olmayacağını söylüyorlardı. O slogan ben Türklüğümden, Müslümanlığımdan utanıyorum onu reddediyorum demek için değil, ben bu ülkede yaşayan ermenilerimi kardeşim olarak görüyorum, bu insanları sahipleniyorum anlamında kullanılmıştır. İşin daha acı yönü üniversite okumuş insanların bile bu sloğana karşı tavır alması. Kanaatimce bu insanların amacı ortalığı bulandırmak. İnsanların arasına çomak sokmaktır.

Size tarihten bir kaç örnek vereyim:

"" Hitler Almanya'sı, Danimarka halkının ve hükümetinin 1940'taki işgal başından beri Nazilere teslim etmeyi reddettiği Yahudileri mutlaka toplamak kararı aldı.

Operasyonları kolaylaştırmak için de, gamalı haç boyunduruğu altındaki diğer yerlerde olduğu gibi, ilk iş olarak Musevilerin göğüslerine sarı Davudi yıldız yerleştirilmesini istedi

Berlin özel temsilcisi Werner Best bunu Saray'na bir ültimatom olarak sundu.

* * *

FAKAT, pes etmek ne kelime ve tam tersine, Kral 10. Kristian derhal meydan okudu.

İşgalci komutana, böyle bir durumda kendisinin ertesi sabahtan itibaren Davudi yıldız dikilmiş resmi üniformayla Kopenhag sokaklarında yürüyüşe çıkacağını bildirdi.

Taçlı devlet yöneticisinin yukarıdaki tavrı duyulur duyulmaz da, zaten hiçbir şekilde Nazilerle uzlaşmamış olan ülke ahalisi şu slogan etrafında birleşti:

"Hepimiz Yahudiyiz"!

* * *

OYSA tabii ki, Danimarkalılar bu simgeyi benimsemekle ne kendi Cermen ırklarını bırakıp Sami kavme geçmiş; ne de İsevi dinlerini Musevi inançla değiş tokuş etmiş oldular.

Yalnız ve yalnız, farklılığından dolayı husûmete maruz kalan "öteki"ni sahiplendiler.

Onu "ben" kılmak erdemini, yüceliğini ve alicenáplığını sergilediler.

Zaten bundan dolayıdır ki, tüm Danimarka ulusu insanlık tarihinde "ádil" diye yazıldı.

Artı, o gün bugündür de, "hepimiz"in arkasına herhangi bir mağdur kimliği ekleyerek bunu bütün bir "biz"le özdeşleştirmek, insaniyetçiliğin temel sembollerinden birine dönüştü.*""

Bundan bir kaç hafta önce Hollanda'da Türk bir marketçi öldürüldü. Bu olayı kınamak için orda yaşayan Türk ve Hollanda'lı insanlar bir ögsteri düzenlediler ve hep birlikte "Hepimiz Türk'üz" diye slogan attılar. Sizce bu insanlar şu ana Türk ve Müslüman mı oldular. T.C. nüfusna mı geçtiler. Hayır. O insanlar insan olma duygusuyla diğerine sahip çıktılar.

Artık insan olma onurunu kazanmalıyız ve diğerlerine ne olurlarsa olsunlar sahip çıkmalıyız.

* Hadi ULUENGİN'in yazısından alınmıştır.

 
Toplam blog
: 6
: 474
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

26 yaşındayım ve siyaseti seviyorum. Sürekli siyaseti takip ederim. Tv'de cnbc-e,e2 ve ntv yi seviyo..