- Kategori
- Haber
Hız Koridor Sistemi yaygınlaşıyor....
Ataköy sahil yolu ile Bağdat Caddesi’nde pilot uygulamasının yapıldığı hız koridoru sistemi, E-5'te de uygulanmaya başlıyormuş.
EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) sisteminde iki nokta arasındaki hız ortalamasının üzerine çıkanlara ceza kesilecekmiş.
EDS sisteminin ilk kameraları E-5 karayolunda Bahçelievler ve İncirli mevkiine yerleştirilmiş.
Sistem sadece ceza kesilmesi için değil aynı zamanda trafik yoğunluğunun daha önceden tespit edilmesi için de kullanılacakmış.
Dinamik trafik yönetim sistemi projesi kapsamında uygulamaya konulması beklenen proje radar temelli sistemden farklı işliyormuş. Yeni sistemle EDS’ye yaklaşan sürücünün hızını düşürmesi yeterli olmuyormuş. Hız koridoru adı verilen bu sistemde farklı iki noktaya konulmuş kameralar aracın giriş ve çıkış hızını hesaplıyor, daha sonra aradaki mesafe ile geçiş süresi ölçülerek ortalama hız bulunuyormuş. Ortalama hızı 70’i geçen araçlara ceza kesiliyormuş.
Hız koridoru uygulaması İstanbul'da pilot bölge olarak seçilen Ataköy sahilyolu, Bağdat Caddesi, Sarıyer Çayırbaşı'nda ile Kağıthane ve Dolmabahçe tünellerinde hayata geçirilmiş.
Şehir içinde uygulamaya konulan proje şimdi D-100 karayolu gibi ana arterlerde de faaliyete
geçiriliyormuş. Sistem diğer caddelerde olduğu gibi işleyecekmiş. İki farklı noktalardan
aracın giriş ve çıkış hızları hesaplanarak belli bir ortalamayı geçen sürücüye ceza kesilecekmiş. Bu sistemin devreye girmesiyle aşırı hıza bağlı ölümlü kazaların yaşandığı D-100 karayolunda sürücülerin daha dikkatli gitmesi sağlanacakmış.
EDS sistemi noktasal değil koridor şeklinde çalışacağı için geneli kontrol edilecekmiş. Maksimum hız limiti 70 olacak şekilde değişik hızlarda kontrol ediliyormuş. Belirtilen hız limitini ne kadar geçerse sürücünün cezası da artacakmış. Hız limiti 50 verildiğinde; 55-65 arası 154 TL, 65'i geçince 319 TL, hız limiti 70 olarak belirtildiğinde ise 78-91 arasi 154 TL, 91’i geçince 319 TL ceza kesilecekmiş.
Bu sistemler tabii, insanların ferahına katkı sağlayacaksa, kazaları önleyecekse, caydırıcılığı artıracaksa neden uygulanmasın ki?