Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hizmetçi kadınlar

Hizmetçi kadınlar
 

Hizmetçi kadın nedir?

Belli bir ücretle ev işlerini yapmak için tutulan kadındır.

Kim tutar?

Zengin ve varlıklıklı aileler.

İstanbul’dan genelde hizmetçi kadınlar kim oluyor?

Doğrusu Türk kadın mı yoksa yabancı kadın mı daha çoktur bilemiyorum. Bildiğim bir şey varsa özellikle son dönemde Rus veya eski doğu blok ülke bayanları hizmetçi kadın olarak çalışıyorlar. TV’lerde gösterilen bir çok yerli dizilerde bu yansımayı görebiliriz.

Niye özellikle Rus kökenli yabancı hizmetçi kadın çalıştırıyorlar?

Hem moda olması, hem güzel olmaları, hem de kültürlü olmaları galiba en önde gelen tercih sebepleri oluyor.

Tehlikeli olmaz mı?

Soruya soruyla yanıt veriyorum. Ne bakımdan?

Sen anladın.

Şimdi anladım. Bak şimdi bir fıkra anlatıyım, böylece yanıtımı vermiş olayım.

İstanbullu bir hanım hiçbir neden göstermeden kadın hizmetçisini kovmaya kalkışınca, hizmetçi sebebini öğrenmek istedi:

- Senden hoşlanmıyorum o kadar.

Hizmetçi kız yanıt verdi:

- Kıskanıyorum demiyorsunuz da hoşlanmıyorum diyorsunuz ama ben gerçek nedenlerini biliyorum.

- Söyle bakalım neymiş bildiğin…

Kocan söyledi, benim dudaklarım senden daha ateşli.

Terzin söyledi, iç çamaşırlarım seninkinden daha güzel,

Şoförün söyledi, yatakta senden daha becerikliyim de…

Son söz: İşimiz latifedir. Tüm hizmetçi kadınlarımız tertemizdir ve işlerini yapmaktadır. Ancak yüzde birde olsa böyle hikayelerin anlatılmasına neden olabilecek hizmetçi kadınlar çıkabilir. Yüzde birde olsa tehlikeli bir olasılık söz konusudur. Tercih hizmetçi kadın çalıştıranlarındır.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..