Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '12

 
Kategori
Test Sürüşü
 

Honda Civic Hybrid ile 100.000 km

Honda Civic Hybrid ile 100.000 km
 

Honda Civic Hybrid


Hybrid araçlar genellikle halk arasında merak uyandıran araçlardır. Özellikle yakıt tüketimleri her daim merak konusu olmuştur. Ben de 4 yıldır hybrid araç kullanan biri olarak defalarca benzer sorularla karşılaştım ve 4 yılın sonunda Honda Civic Hybrid aracımla ilgili edindiğim tecrübeleri ve değerlendirmelerimi bir yazıda özetlemeye karar verdim.

 

Gelelim değerlendirmeye… 4 yıldır kullandığım aracım 99.550 km’de, yani 100.000 km sınırına dayandım. Aracın bugüne kadar beni hiç yolda bırakmadığını ve herhangi bir motor arızası yaşamadığımı belirtmeliyim. Sadece 1 kez muzik sistemi arızalandı ve garanti kapsamında değiştirdiler. Araç ilk aldığım günlerde ve sadece sürücü ile 100 km’de 6.5 lt şehir içi ve 4.5 lt şehir dışı tüketim değerlerine sahipti. Şimdi ise bu değerler şehir içi 7.0-7.5 lt, şehir dışı 5.0-5.5 lt civarında. Elbette tüketim değerleri kullanım tarzınıza ve yol koşullarına göre değişiklik gösterebiliyor. Aracın kliması gücünü elektrik motorun akülerinden aldığından klima kullanımı benzin tüketimini ya da aracın performansını olumsuz yönde etkilemiyor ki bu özellikle yaz aylarında çok büyük avantaj.

Performans açısından aracın çok atak olduğunu söyleyemem. Özellikle uzuuun dik yokuşlar çıkıyorsanız, bir süre sonra elektrikli motorun aküleri bitiyor ve 1500 kg ağırlığındaki aracı 1.3 lt’lik 95 hp motorla götürmeye çalışıyorsunuz. Elbette bu durum çok kısa sürüyor ve ilk düzlükte aküler kendini şarj ederek araç 115 hp’lik ortalama performansına geri dönüyor.

Aracın yol tutuşu gayet iyi olmakla birlikte çok zorladığınızda devreye giren VSA (ESP’nin Honda’daki karşılığı) aracı toparlıyor. Konfor açısından ortalama düzeyde bir rahatlık sunan araçta 100.000 km’ye yaklaşıldığında ufak tefek gıcırtılar baş gösterdi. Ancak çok hassas değilseniz bu sizi rahatsız etmeyecektir, ederse de servise götürüp gerekli işlemleri garanti kapsamında yaptırarak bu seslerden kurtulabilirsiniz. Bu arada, Honda araçların garanti süresinin 5 yıl ve 150.000km olduğunu hatırlatmak isterim. Garanti demişken, aracın tüm bakım ve onarımlarını Istanbul’daki Honda Mutluhan servisinde yaptırdım ve gayet memnunum. Zaten büyük şehirler dışında hybrid araç almayı düşünüyorsanız işiniz çok zor; keza Zonguldak’taki Honda servisi ustasına elektrikli motorun yerini ben göstermiştim. Yani aracın bakım ve onarımlarını büyük şehirlerdeki servislerden birinde yaptırmanızda fayda var.

Sonuç olarak; özellikle çevreye duyarlı biri değilseniz ve aradığınız şey yakıt ekonomisi ise muhtelemen dizel bir araç sizi daha mutlu edecektir. Fakat aradığınız çevre dostu, sessiz ve konforlu olmasının yanı sıra diğer benzinli araçlara göre daha az yakıt tüketen bir araç ise Honda Civic Hybrid ile bir test sürüşü yapmanızda fayda var.

 
Toplam blog
: 7
: 4329
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

Bilgi Teknolojileri Uzmanı, Sosyal Medya Meraklısı   ..