Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hoş GörMe

Hoş. 

Güzel.

Mutluluk verici.

Neşeli.

Gülümseten.

Memnuniyet verici.

 

Yanlış, kötü, zararlı olan Hoş DEĞİLDİR.

Hiç hoş değil.

 

İyi ile kötü,

Yanlış ile Doğru,

Sahte ile Gerçek,

Zararlı ile Faydalı,

Vb.

Aynı DEĞİLDİR.

 

İnsan da böyledir.

Zararlı Birey ile Faydalı Birey eşit DEĞİLLERDİR.

 

Sap ile saman karıştırılmamalıdır.

Hoş olan ile hoş olmayana hakkettikleri değerleri vermeyi öğrenmeliyiz.

Hoşgörmek, hoşgörülü olmak, Zararlı olanı onaylamak, desteklemek OLMAMALIDIR.

Arınması, düzelmesi, evrilmesi, faydalı hâle dönüşmesi için olanaklar, seçenekler sunabilmektir.

" Bak canım, bu yaptığın ya da yapmadığın hiç hoş değil. Doğrusu şudur", diyebilmektir.

 

Bireysel olarak başlayan bu doğru yanlış ayrımları, süreç i!e birlikte, toplumsal farkındalığı oluşturur. Ya da oluşturulamaz.

Bu minimal tutum, yaklaşım nelere sebep olmaktadır?

Maksimal DEĞERLERE, YARGILARA.

Yâni?

" Âdâlet İstiyorum ".

İste istemesine de henüz ikili ilişkilerde bu yetiyi sağlayamadık ki.

"Herşeyi hoş görüyorum. Neden? Olgun bir insânım."

Eyvah eyvah!

 

Yâ ÂDL ALLÂH C.C.

Çağıralım gelsin.

Ne vakte kadar gelir?

Ben ve Biz, yâni çoğunluk sinerjisi oluşturulduğu zaman.

Çoğunluğun SESİ {zikri}.

 

HOŞça kalınız.

 
Toplam blog
: 635
: 614
Kayıt tarihi
: 07.09.13
 
 

Şiiri, yazmayı seviyorum..hepsi bu kadar.. ..