Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '08

 
Kategori
İnternet
 

Hoşgeldin Google Chrome

Hoşgeldin Google Chrome
 

İki gün önce bilgisayarıma Google Chrome kurduktan sonra Internet Explorer veya FireFox kullanmadım. Hiçbir siteye itiraz etmedi, sorunlu bir sayfa yaşamadım. Kısacası Google Chrome’u çok sevdim. Şu anda kullanımda olan beta versiyonu.

Google Chrome hakkında sürekli haberler çıkıyor. Yeni denilen özelliklerinin diğer tarayıcıların özelliklerine benzediği söyleniyor. Güvenlik açıkları olduğu iddia ediliyor. Google’ın "gmail" gibi "chrome" için de beta’nın arkasına sığındığı dedikoduları yapılıyor.

Neden sevdiğime gelince: Kolay kuruldu, görünümü güzel, sayfalar hızlı açılıyor, sorun yaşatmıyor, ekranı en verimli şekilde kullanıyor. Ana sayfa ayarını aradım, bulamadım. Çok girilen sayfaların imajları çıkıyor, onlardan biri zaten ana sayfa olarak kullanılacaklardan oluyor. Google’ı toolbar’a eklemek için ne yapacağını ararken böyle birşeye gerek olmadığını farkettim, bir sekme (tab) açıp, oranın adres satırına aranacakları yazmak yeterli. Buldukları da o sekmede açılıyor.

Google Chrome'un başına veya benim başıma sanal bir kaza gelmediği sürece Google Chrome kullanmayı sürdüreceğim.

Doksanlı yıllardı Internet maceram başladığında. 1994 yılında Mozaic ile tanışmıştım. Internet’e Mozaic diyenler vardı o zamanlar. Yılın sonunda Netscape ile tanışana kadar Mozaic’in iyi bir tarayıcı olduğunu düşünürdüm. Netscape farklıydı ve o günden sonra Mozaic kullanmadım. Ancak o ilk Netscape’in bir sorunu vardı, Internet’e bağlı değilken açılmazdı. Internet’e bağlı değilken de Netscape gerekliydi, çünkü o zamanlar web sayfalarını metin editöründe yazardım. O sırada da Internet’e bağlı olamazdım, çünkü kod yazarken online olmak pahalı bir lüks olurdu. Yazdığım html kodlarının Internet’te nasıl görüneceğine bakmak için Netscape’i açamamak canımı sıkardı. İşte o zamanlar Internet’in nimetlerinden yararlanmaya başlamış ve küçük bir program bulmuştum. Bu programı çalıştırınca bilgisayar Internet’e bağlıymış gibi davranıyordu, böylece Netscape’i açabiliyordum.

Uzun yıllar Netscape kullandım. Her yeni versiyonunu yükledim. Microsoft, Internet Explorer’ı çıkardıktan sonra da Netscape’den vazgeçmedim. Internet Explorer MS Windows’la birlikte bilgisayara kuruluyordu. Bu durum Netscape’e ilgiyi çok azalttı. Netscape’in güncellemeleri bitince zorunlu olarak Internet Explorer kullanmaya başladım.

Son yıllarda Firefox ile tanıştıktan sonra bilgisayarımda her ikisini de kullanmaya başladım. Kimi sayfalarda Internet Explorer sorun çıkartıyordu, kimi sayfalar da Firefox ile çalışmıyordu. Birinde sorun olunca diğeri güzel bir alternatif oluyordu. Firefox’un her versiyonunda sorunlar azalıyordu, Artık hep onu kullanırım derken Google Chrome geldi.

Firefox kullanıldığında, Milliyet Blog’a blog girişinde sorun oluyordu, ben de Internet Explorer kullanıyordum. Şimdi bu blogun girişini Google Chrome ile yapacağım.

Ankara, 4 Eylül 2008

Blognot: Google Chrome ile ilk sorunu blog girişinde yaşadım. Yani Millyet Blog'la Internet Explorer kullanmaya devam edeceğim. (A.T.)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..