Hükümet YAŞ'ta "Jandarma" yaptı / Güncel / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '11

 
Kategori
Güncel
 

Hükümet YAŞ'ta "Jandarma" yaptı

Hükümet YAŞ'ta "Jandarma" yaptı
 

2 resim arasındaki 5 fark


Tek pota basketbol oynayanlar bilir, rakip savunmaya yerleşmeden, rakibinin potadan dönen topunu alarak, kurlara pek uymadan atılan sayıya “jandarma” denir. Böyle bir sayı atılırsa “jandarma” yaptın diye ikarşı taraf tiraz eder ve genelde o “hak edilmeyen” sayı sayılmaz. Ben YAŞ öncesi son yaşananların tam da bu kavrama uygun olduğunu düşünüyorum. Düşünün, özel bir kurumda çalışarak, 30 yıldır bir mesleğe ömrünüzü vermişsiniz, üstün başarı gösterip bu meslekte gelebileceğiniz en yüksek yerlere gelmek üzerisiniz ve terfisinizi bekliyorsunuz. Ancak altında imzanız, hatta belki bilginiz dahi olmayan, adınızın bir şekilde geçtiği bir metin dolayısıyla, ne ile suçlandığınızı bilmeden hakkınızda dava açılıyor. Çalıştığınız kurumun kuralları gereği hakkında dava açılan personel dava sürerken terfi edemiyor ancak mevcut görevinde bekleme süresi uzatılabiliyor. Nasıl olsa 1-2 ay durum anlaşılır. Gelecek yıl terfi ederim diye bekliyorsunuz ama nafile. Sırf iddianamenin yazılması bile tamamlanmadan 2 yıl geçiyor. Bağlı olduğunuz üstler sizi korumak istiyor ama patron ben sizin kurallarınızı tanımam, suçlu suçsuz ayırmam, dava varsa terfi de uzatma da olmaz, ayrılsınlar diyor. Sizi “2 yıl oldu, somut bir suçlama yok, suçları bile belli değil” diye sizi korumaya çalışan üstlerinizde madem öyle bizde ayrılıyoruz diyor. Böyle okuyunca ne büyük haksızlık ve onurlu bir davranış diyorsunuz değil mi? Ama olayın kahramanları “Asker” olduğunda bir kısım medya ve iktidar yandaşları buna “sivilleşme” diye övgü düzüp, alkışlıyor. Böylece Hükümet YAŞ öncesi, yeni “bağımsız” yargıyı da arkasına alarak Ordu’ya “jandarma” yaparak bir sayı daha atmış oluyor. “Bunu saymayalım “diye itiraz eden üst komuta kademesi ise itirazları kabul edilmeyince artık oynamayalım diyerek, Jandarma Komutanı hariç “emekliye” ayrılıyor. Silah arkadaşlarını yalnız bıraktığı için mi, yoksa ayrılan silah arkadaşlar “biz gidiyoruz, bari sen kal “dediği için mi bilemediğimiz Jandarma Komutanı ise kıdemi ve hükümetin tercihi ile önce Kara Kuvvetleri Komutanlığına atanarak 2 yıl önceden Genel Kurmay Başkanı oluyor. Sivil siyaset üzerinde “ordu” kontrolü kalkıyor diye sevinirken sanırım bu sefer de siviller orduya siyaset sokarak kontrollerine alıyor. 

 
Toplam blog
: 46
: 780
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

Günlük hayatta karşımıza çıkan bir çok olayın bende bıraktığı etkileri sadece söylenerek deği,l yaza..