Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

18 Aralık '20

 
Kategori
Sağlık
 

İbn-i Sina İspatlamış

Müthiş Tespit. Tecrübeyle de sabittir. Kendimden biliyorum.
Stresli olduğum gün tansiyon yüksekliğinden adeta ölüyorum.
 
GELMİŞ GEÇMİŞ EN ÜNLÜ TIP ADAMI BİR DENEY YAPMIŞ
HASTALIKLARININ KAYNAĞINI STRESE BAĞLAMIŞ. NASIL MI?
 
 Yeryüzüne pek çok âlim zat gelmiş gitmiş. Onlardan en ünlüsü, eserlerinden en çok yararlınanı benim bildiğim İbn-i Sina'dır. Tıp adamı, astronom, yazar ve filozof İbn-i Sina, insanların sıklıkla hastalanma nedenlerini araştırmak için bir deney yapmış. Bunun için bir kafes yaptırmış. Sonra iki besili kuzuyu aynı kafese koymuş.
 
Kuzular aynı yaşta, aynı kiloda, aynı cinstir ve aynı yemlerle beslenmektedir. Yani bulundukları ortamda tüm şartları eşittir. Ancak, yan kafeste de bir kurt vardır. Kurdu sadece kuzulardan biri görebilmektedir.
 
Aylar sonra kurdu gören kuzu huysuz, huzursuz, pek asabi hale bürünür. Dahası zayıf ve çelimsiz duruma düşer, bir süre sonra da ölür.
 
Kurt, kuzuya hiç bir şey yapmamasına rağmen; kuzu yaşadığı yoğun korku ve stres yüzünden ölmüştür. Kurdu hiç görmeyen diğer kuzu ise beyni rahat, bedeni huzurlu olduğundan besili ve sağlıklı kilosunda sağlam durmaktadır.
 
Bu deneyde İbn-i Sina, zihinsel etkinin, sağlık ve bünye üzerinde olumlu ve olumsuz etkilerini bizzat deneyerek göstermiştir.
 
Gereksiz kaygı, korku, endişe ve stresin insan bedenine verdiği zararı başka hiç bir şey veremez. Kendi tecrübelerimdem de biliyorum. Stresli olduğum gün tansiyon yüksekliğinden adeta ölüyorum. İçinde bulunduğumuz zamanda stres olmadığımız gün yok ki, emin olun çarşıya giden ve gelmesi geçiken komşum için bile meraklanıp strese giriyorum. Acaba bir şey mi oldu, endişesinden komşum geri dönene kadar pencere önünden ayrılmıyorum. Hele bir de telefonla ulaşamadığın çocuğunu düşünüp durunca gel de kaygı yaşama! 
 
Büyük üstaz çok doğru, müthiş tespitte bulunmuş. Hakikaten stres sağlığımızın bir numaralı düşmanı... Stresin yol açtığı öfke kontrolsüzlüğü de insana hayatının hatalarını yaptırabiliyor. Kalp çarpıntısıyla birlikte başlayan, baş edilmesi zor sağlık kayıpları başlıyor.
 
Stresten uzak kalmak günümüzde mümkün görünmesede dikkat etmeye gayret etmeliyiz. Demekle olmuyor tabii, kolay değil stresle başa çıkabilmek. Lakin ömrün tekrarı yok. Acısıyla, tatlısıyla bir hayat var elimizde. Bin şükür, sağlıkla aldığımız her nefese...
 
Hemen her sabah kendime diyorum ki, "hayat bir gün o da bugün. Kimse için değmez, takma kafana. Bugün bari kimseyi düşünmeden yaşa." 
Velâkin dediğim bir türlü olmuyor, bünyem kaygılanmaktan geri durmuyor.
 
Hayırlısı... Bu dünyaya gelişin olduğu gibi, gidişinde bir vesilesi olacak elbet. Stres denilen şey olmayaydı iyiydi ama ne yapalım. Beter durumlardan Allah korusun inşallah... 
 
Ben tansiyonum yükseldiğinde en çok acile gitmekten korkuyorum. Neden derseniz, dil altı ilacıyla düşmeyen tansiyonum için acilden ambulans çağrılıyor. Ambulans içinde iki genç kız görevli bulunuyor. Sağlık teknisyeni midir, nedir bu kızlar iğne yeri açacağız diye kollarımı, elimin üstünü delik deşik ediyorlar. En çok ona yanıyorum. Neymiş doktorlar öyle istiyormuş. Kızım bir gün elinizde ölüp gideceğim o zaman doktorlarınız vebalimi almış olacaklar haberleri yok diyorum. Umursamıyorlar, dakikalarca canımın yanmışlığına hayıflanıp duruyorum...
 
Sahi evvel zamanlar da ambulans içinde ilk tıbbi müdahalemiz olurdu. Ambulans içinde bir doktor ve bir hemşire bulunurdu. Ağzımıza nefes, burnumuza oksijen verilir, nabzımız ölçülür, gerekirse iğnemiz yapılırdı. Niye değişti ki sistem? Bilmiyorum, aman düşüneceyim diyerekten yine strese girip öleceğim erken erken... Allah muhafaza etsin, inşallah. Dikkat bizden, takdir Cenâb-ı Hak''tan...
 
Bu korona salgını günlerinde bilgi kirliliğinden, gereksiz kaygı, endişe, panik ve stresten uzak durarak kendinize ve sevdiklerinize iyi bakın, birbirinize iyilik yapın. Her canlıya sağlıklı günler...
 
Ayfer AYTAÇ
ayferaytac.com
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..