Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

İdam cezası

İdam cezası
 

Yaşam hakkı kutsaldır, kimse kimsenin yaşam hakkını alamaz


Bugun milliyet sayfasını gezerken sadecde "idam edilecek" başlığı ve yanındaki resim ilgimi çekti. Bir kadın ve idam cezası, yer İran.. Bana önyargılı diyenleriniz de olacak.. Belirtmeliyim ki yer Iran olduğu için değil konu idam oldugu için ben bu yazıyı ele aldım. Henüz yazıyı okumadım, neden idam cezası verildi diye de okumayacağım da...

Kararın nedeni önemli değil; bana göre idam kararının bir gerekçesi olamaz.
böyle dediğim için, şimdi beni en hassas yerimden vurmaya çalışabilirsiniz.
"Bir oğlun var. Ya onun başına bir gün, birileri birşey getirirse ne hissedersin,
o kişiyi öldürmek istemez misin" demeyin.

Ben, bireyim. böyle bir olayda tabii ki intikam hırsıyla dolarım. Belki kıssasa kıssası da isteyebilir.

Ama ben, bireyim.... Benim isteklerim, adaleti doğru biçime sokar mı? Neye yarar benim isteklerim.. Sadece, intikam alıp beni rahatlatmak ise amac, bu doğru bir amaç mıdır?

Kaldı ki devlet yönetimleri, bireylerin hislerinine benzer hisler ve ya mantıklar öne sürerek halkını yönetemez ki.

Dilara Derabi, İran’da 6 yıl önce 17 yaşında cinayetten ölüme mahkum edilmiş; pazartesi günü idam edecek.

Neden? Nedeni önemli mi? Bence, önemsiz?

Çünkü nedeni çok geçerli ise mi hak vereceğim bu idam kararına; yoksa da nedeni öğrendiğimde "aaaa Dilara yaptıkları ile bu kadarını da haketmiyormuş " mu diyeceğim. Ya bana göre haksız olan bir neden ya size göre haklı bir neden olursa, o zaman Dilara'nın hayatı ile ilgili olarak nasıl karar vereceğiz? Ölsün mü? Kalsın mı? Bu karar için kabul edeceğimiz normlar ne olacak?

Dilara, Iran'da yaşıyor. Onun kurtulması için yasalara göre, tek yol, öldürülen kadının ailesinin affı.

Ama ailesi, Dilara’yı bağışlamaya yanaşmadığını yazdı. Peki bunu yazabilir miydi, belki.

Çünkü öldürülerek sevdiğini kaybeden her aile, bu kayıp karşısında çok acı çeker. Suçluyu affetmesi zordur. Kaybın acısı büyüktür.

Aile bu durumda tarafsız olamaz...

Ama ya devlet yönetimi, adalette bireysel hislerle hareket ederek adaleti sağlayabilir mi?

İran’da idamla cezalandırılan cinayet suçları, kurbanın ailesi suçluyu affederse ömürboyu hapse çevriliyor.

Ülkede, kız çocukları 9, erkekler ise 15 yaşını doldurduktan sonra işledikleri suçlardan sorumlu tutuluyor.

İran’da 1990’dan beri 18 yaşından küçük 42 çocuk idam edilmiş.

En son idam geçen ocak ayında gerçekleşmiş.

Burada adalet mi arıyorsunuz?

Kızlar da 9 yaş; erkeklerde 15 yaş uygulaması sizin için yeterince adil mi?
Adalet arıyorsanız, bunu 9=15 sorgulayarak bulmaya çalışın.

Dilerim, kimsenin kimsenin canına kıymadığı, gönlümüzce yaşadığımız, bunun için de sorgulanmadığımız, hakça eşit ve bireysel olarak özgür olduğumuz bir dünyaya sahip oluruz.

Dilara, dilerim sırf yaşadığın ülkenin kuralları gereği, bu yaşama gözlerini kapatmazsın.

Seni tanımıyorum; ama seni sevdim.

Senin adına istediğim, bu cezasının uygulanmamasıdır.

Seni aramızda görmeyi çok isterim.
 
Toplam blog
: 11
: 963
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Doğum yerim Almanya, 1970.. Anne ve babamın memleketi Artvin-Arhavi-Lazım.. Yaşadığım yer Ankara.. Y..