Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '17

 
Kategori
Sağlık
 

İlaç kullanırkan nelere dikkat edilmeli

İlaç kullanırkan nelere dikkat edilmeli
 

görsel netten alıntı


Bugün ilaç dolabımızı gözden geçirdim bazı ilaçların kullanma tarihleri geçmiş bazılarının ise süre bitimine 20 gün var. Süre bitimi gelmiş ilaçların hepsini toplayıp çöpe attım. İlaçlar tedavi bittikten sonra evde bekletmek çok tehlikeli durum yaratabilir. Özellikle ağrı kesicilere çok dikkat etmek gerek. Ağrı kesici kullanırken fazla dozda kullanmamalıyız. Doktorun önerdiğinden fazla ağrı kesici kullanmak hayati tehlike oluşturur. Eyer reçetesiz ağrı kesici kullanmaya kalkarsanız çok büyük hataya düşersiniz muhakkak doktorun reçetesi olması gerekir.. 

Doktorunuz ilaç yazmadan önce mutlaka kullandığınız ilaçları bildirmeniz lazım. Çünkü bazı ağrı kesiciler diğer ilaçlarla birleşerek etkileşime geçebilir. Şeker hastalığı ilaçları antidepresanlar yan etki yapabilir. Reçetesiz ilaç kullanıyorsanız doktor yoksa muhakkak eczacınıza danışınız. Size verilen ilacı başkasına tavsiye etmeyiniz o ilaç başkasına iyi gelmeyebilir o ilaca alerjisi olabilir ve tehlikeli bir durum ortaya çıkar.

İlaçların prospektüslerini okumakta ya da reçeteyi anlamakta zorlanıyorsanız eczacınıza danışınız.

Hapların ortasında kırma çizgisi yoksa kesinlikle kırarak içmek tehlikelidir. Bazen bu ilaçlar kırılarak içildiğinde kana hızla girer ya da doz aşımı almış gibi olur bu da hayati tehlike yaratır.

Geçtiğimiz günlerden birinde aynı hataya düştüm, ilacı beş parçaya ayırdım içtim. Biraz sonra bir mide bulantısı, baş dönmesi denge kaybı kalkıyorum bir iki adım adar atmaz düşüyorum. Eşim hemen yakındaki sağlık merkezine götürdü sağ olsunlar gereğini yaptılar ve kurtuldum.

Sağlık büyük hazine değerini bilelim, doktorun önerisinin dışında ilaç kullanmayalım. Sağlıklı ve mutlu günler.

 

 NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..