Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '06

 
Kategori
Müzik
 

İlk gençlik yıllarım ve Livaneli şarkıları

İlk gençlik yıllarım ve Livaneli şarkıları
 

Çoğu şehir çocuğu gibi bende Anadolu kültüründen biraz uzak büyüdüm. İlkokul yıllarımda Madonna, Michael Jackson gibi pop yıldızlarını dinleyip şarkılarını söyleyerek geçirdim zamanımı. Yaşadığımız toprakların müziğine ilgi duymam ve sevmem ise Zülfü Livaneli şarkılarını keşfetmemle birlikte gerçekleşti.

Zülfü Livaneli gerek besteciliği ve müzisyenliği gerekse edebiyatçılığı ve aydın kişiliğiyle hala çok sevdiğim ve takdir ettiğim bir insan. Ancak özellikle ilk gençlik yıllarımda düşünce yapımın ve hayata bakışımın biçimlenmesinde Zülfü Livaneli'nin çok ama çok büyük etkisi olduğunu söyleyebilirim. Lise yıllarındayken bir çoğumuz gibi bende çok idealisttim. Daha güzel ve kardeşçe bir dünya özlemi dünya sorunları üzerinde düşünen her genç gibi benimde zihnimi meşgul ediyordu. O çağlarda benim yolumu aydınlatan rehberlerimden biri olmuştu Livaneli ve müziği.

Bu akşam bir televizyon programında Livaneli şarkılarını dinlerken artık çok geride kalan lise yıllarıma gittim yeniden. Evde saatlerce Zülfü Livaneli kasetleri dinlediğim, dinlerken güzel fikirler ürettiğim ve düşler kurduğum günlere. O yaşlardayken Zülfü Livaneli benim için bir idoldü. Ona karşı duyduğum sevgi ve hayranlık sayesinde bağlamaya çalmaya ve köklerimle ilişki kurmaya başladım. İnsanın ilk gençlik yıllarında seçtiği idolleri onun hayata karşı duruşunu çok etkiliyor. Zülfü Livaneli’de benim hayata karşı duruşumu çok olumlu bir biçimde etkilemiştir.

Zülfü Livaneli 9 Eylül’de müzikte otuz beşinci yılını kutlayacakmış. Bu vesile ile Kuruçeşme arenada Sezen Aksu, Ajda Pekkan, Nilüfer, Aylin Livaneli gibi sanatçılar Livaneli şarkılarının söyleneceği bir konser vereceklermiş. Mutlaka orada olacağım ve benim gibi Livaneli seven dinleyicilerle birlikte coşkuyla söyleyeceğim o hiçbir zaman eskimeyecek olan Livaneli şarkılarını.

Resim:http://www.internethaber.com/images/news/5878.jpg

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..