- Kategori
- Okullar
İlköğretimlere engellilere davranış dersi konulmalıdır

İLKÖĞRETİMLERE ENGELLİLERE DAVRANIŞ DERSİ KONULMALIDIR
Bugün ilköğretim öğrencileri engellilere nasıl davranılacağını bilmemektedirler. Engelli gördüklerinde alay edebilmektedirler. Engelli kardeşlerimiz eskiye nazaran toplumda her geçen gün daha aktif hale gelmektedir. İlköğretim öğrencilerinin engellilere nasıl davranacağını, engelliliğin ne olduğunu bilemedikleri için engellilere yönelik yanlış muameleleri engelli kardeşlerimizin psikolojilerini olumsuz etkileyebilmektedir. Mesela benim yeğenim ilköğretim 3. sınıfta okumaktadır. Anne baba işitme engelli. Bana şikâyeti hep şu olmuştur.’’Amca okulda arkadaşlarım senin annen deli diye dalga geçiyorlar’’demiştir. Tabi cevap vermekte zorluk çekerek şunları söylemişimdir: arkadaşların engelliliğin ne olduğunu bilmedikleri için öyle davranmışlardır. Kötü amaçlı dememişlerdir, demişimdir. Engellilere toplumumuzun, çocuklarımızın saygı göstermesini istiyorsak ilköğretimlere engellilere davranış dersi konulmalıdır. Engelli kardeşlerimiz nasıl engellerini eğitimle aşıyorlarsa toplumumuzda, çocuklarımızda engellilere davranış şeklini eğitimle aşabilir, öğrenebilir. Eğitim küçük yaşta başlar.
Engelli kardeşlerimizden gelen şikâyetlerde yeni yetişen neslin otobüste, trende, toplum içinde, hatta evde bile nasıl davranacağını bilemediğini, davranış kurallarını daha çok televizyondan öğrendiğini bunlarında çoğunlukla yanlış bilgiler olduğunu söylediler. Köklü ve büyük bir medeniyetin ilköğretim çocuklarına nasıl davranacaklarını dizilerin öğretmeyeceği aşikârdır. Öyleyse çözüm engellilere davranış kurallarının okulda öğretilmesi olabilir mi sorusunu soruyorlar. Çocuklarımız temelden itibaren engelli bireylere nasıl davranacaklarını doğru öğrenirler ise toplumun yaşam kalitesinin de artacağına inanıyorum.
Milli Eğitim Bakanlığı ve yetkililer bu soruna el atmalılar.Sivil Toplum kuruluşları yaşam kalitesini artırmak adına daha yüksek sesler ile bu sorunları yetkililere iletmeliler.