Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '19

 
Kategori
Siyaset
 

İmamoğlu Akşener

Kılıçdaroğlu'nun parlamenter sistemine geri dönüş için önermiş olduğu referandum önerisi her ne kadar cumhurbaşkanı sözcüsü tarafından olumlu karşılanmasa da Erdoğan'ın Kılıçdaroğlu'nun bu önerisine önümüzdeki günlerde sıcak bakacağını ve kamuoyunu bir süre bu konu ile oyalayacağını düşünüyorum 'evet partili cumhurbaşkanlığı sisteminde yanıldım, parlamanter sisteminde daha güçlüydük' diyecektir.

Bu tutum toplumu oyalama taktiğinden başka bir şeyin olmadığını ve artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağını ve de Adalet ve Kalkınma Partisinin sonuna yaklaşıldığını Erdoğan kendisinin çok iyi farkında olduğunu düşünüyorum.

Parlamenter sistemine dönülürse Erdoğan seçmene AKP+MHP koalisyonunun tıpkı cumhur ittifakı önerisinde bulunacaktır ama böyle bir yöntemin tutmayacağını şimdiden söyleyebiliriz.

Ülke seçmeninin yarısından fazlası AKP'yi kafasında bitirmiş sıfırlamıştır. Ne tutkalla ne Japon yapıştırıcısıyla tutmaz artık bir dahaki herhangi bir seçimde AKP+MHP ortaklığı.

Erdoğan, parlamenter sistemine dönülürse şunu arzu edebilir 'ben tarafsız cumhurbaşkanı olarak görevimde kalayım, CHP+İYİ Parti ortak hükümet kurarak ülke yokuna devam etsin'. (tabi seçimler yapılarak)

Hiç böyle de devam etmeyeceğini düşünüyorum.

Madem merhum  Demirel'in menşur sözüyle 'siyasette 24 saat uzun bir süredir', cumhuriyet'in 100'ncü yılına doğru gidilirken çok daha sular akacaktır ve bir bakmışız cumhurbaşkanlığı koltuğuna Kılıçdaroğlu oturmuştur. Olur mu? Olur.

Başbakanlık koltuğuna mı?

İmamoğlu ve Akşener..

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..