Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '13

 
Kategori
Pazarlama
 

İndirimli Fiyatlardan Elektrik Enerjisi

İndirimli Fiyatlardan Elektrik Enerjisi
 

Birim fiyat ve/veya tüketim miktarı azalırsa, tüketim tutarı da azalır.


İndirimli fiyatlardan elektrik enerjisi kullanıyor musunuz?

Tüketim tutarı nasıl azalır ve buna bağlı olarak nakit tasarrufu nasıl yapılır?

Birim fiyat ve/veya tüketim miktarı azalırsa, tüketim tutarı da azalır.

Mesela, aylık tüketimi 1000 kWh olan bir abonenin birim fiyatı 0,25 TL/kWh üzerinden ve brüt %30 indirimli olarak tüketim tutarı nedir?

Tüketim (Miktarı) = Son Endeks - İlk Endeks

Tüketim Tutarı = Birim Fiyat x Tüketim

Aylık Tüketim: 1000 kWh

Birim Fiyat: 0,25 TL/kWh 

İndirimli Fiyat: 0,175 TL/kWh

Birim Fiyat Üzerinden Tüketim Tutarı: 250 TL (1000 x 0,25)

İndirimli Fiyat Üzerinden Tüketim Tutarı: 175 TL (1000 x 0,175)

Sayısal örneklerde açıklandığı gibi birim fiyat azalırsa, aritmetiksel olarak tüketim tutarı da azalır ve buna bağlı fatura tutarı da düşeceği için nakit tasarrufu da sağlanır. Buna göre indirimli fiyatlardan elektrik enerjisi kullanıyor musunuz?

4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu'n 2001 yılında yürürlüğe girmesiyle ülkemiz elektrik enerjisi sektöründe rekabete dayalı ve işleyen bir piyasanın oluşturulmasına yönelik önemli adımlar atılmış, sektörde serbestleşmeyi temin edecek piyasa kuralları uygulanmaya başlanmıştır. 2014 yılında 4500 kWh veya aylık olarak ortalama 133 TL üzerinde elektrik tüketimi olan Serbest Tüketiciler, tedarikçisini seçme özgürlüğüne sahiptirler. Elektrik dağıtım hizmeti yasal olarak özelleştiği için -tavan fiyatlardan elektrik faturası- ödemek istemiyorsanız, lisanslı firmalardan teklif alabilirsiniz…

Esen kalın, mutlu kalın,
Şenol ELBAY 

 
Toplam blog
: 79
: 1511
Kayıt tarihi
: 22.06.07
 
 

Söz uçar, yazı kalır. Verba volant, scripta manent. Words fly away, writings remain. Les mots vol..