Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '13

 
Kategori
Deneme
 

İngiltere Prensi George Alexsander Louis'e mektup

İngiltere Prensi George Alexsander Louis'e mektup
 

Öldürülen bebekten mektup var...


Sevgili Prens George Alexsander Louis, Sana bu kanlı mektubu, bizleri hiçbir nedenleri olmadığı halde öldüren eli silahları askerlerin olduğu ülkemden yazıyorum. Adım Muhammed Ali.
 
Ben babamın kucağında ölürken, sen babanın kucağında dünyada coşku ve sevinçle karşılandın. Senin doğuşuna dünya kutlamalarla, hediyelerle karşılık verirken, benim ölümüme ise sadece annem ve babam üzüldü. Bu günlerde adın sıkça duyuluyor haber bültenlerinde, gazetelerde ve daha birçok yerde, zaten bu aralar en çok senden ve bizden (biz öldürülen bebeklerden, sıradan bir olaydan daha sırdan bir şekilde) bahsediliyor. Seni hediye yağmuruna tuttular, bu konuda çok şanslı olmalısın. Kraliyet bebek odanı sen doğmadan düzenlediler. Bizim evimizi de bombalar yok etti. Duyduğum kadarıyla şimdiden çok yoğun bir hayatın var. Kolay değil tabi Kraliyet tahtının üçüncü varisi olarak dünyaya gelmek… Bizleri soracak olursan, bizler sen dünyaya gelirken öldürülüyorduk, nedensiz bir şekilde durmadan, usanmadan acımasızca öldürülüyorduk. Ben ve benim gibi binlerce bebeği öldürüyorlardı/ ve halen de öldürüyorlar. Yaşadığımız bu coğrafyada dünyaya gelen bebeklerin ölümü, şimdiye kadar hep var olmuştur. Ve benim güzelim ülkemde bir bebeğin hayatı, narin bir kelebeğin hayatı kadar kısa ve üzüntülüdür. 
 
Sevgili George Alexsander Louis, sana bu mektubu yazmamın asıl nedenine gelince, ilk olarak babana, annene ve bütün Kraliyet ailesine daha sonra babanın dostlarına, bizlerin öldürülmesinde katkısı olan herkese, bizleri neden öldürdüklerini sormanı istiyorum. ‘Bunları düşünme, yaşın çok genç hayatın tadını çıkar.’diye bir cevap alırsan eğer hiç şaşırma! Henüz bir aylık ömürden bile daha az bir ömre sahipsin, Kraliyet tahtının üçüncü varisi olarak dünyaya gelmenin güzel yönleri olduğu kadar kötü yönleri de var. Yaşın ilerledikçe büyüyeceksin. Ve zamanı gelince ülkeni artık sen yöneteceksin, ülkenle ilgili kararları sen vereceksin. Belki bir gün güzelim ülkemi ziyaret edeceksin.(Belki büyüklerin gibi sömürge için gelmeyeceksin.) Bu topraklarda oyunlar oynamadan öldürülen binlerce bebekten birisi olarak mektubuma son sözlerimi söyleyerek son vermek istiyorum. Bizleri sakın unutma Sevgili George, çünkü bizleri unutursan bizden sonra doğacak bebeklerin ölümüne engel olamazsın. 
 
Sevgili Prens George; şimdi son isteğimi de söyleyebilirim artık. Bizlerin öldürülmesine engel olamayacak kadar küçük ve yetkisizsin. Ama hiç olmazsa bizden sonra dünyaya gelecek bebeklerin öldürülmesine engel olabilirsin Sevgili George. Dileğim odur ki bir gün güzelim ülkemde bebekler öldürülmeden büyüyecek, öldürülmeden yaşayacak…
 
Öldürülen Bebek Muhammed Ali
 
Toplam blog
: 20
: 484
Kayıt tarihi
: 01.11.12
 
 

1988 Ağrı doğumluyum, orta okul ve lise yi Edirne'de okudum. Ankara Üniversitesi ziraat fakültesi..