Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '10

 
Kategori
Deneme
 

İnsana dair-2

Seni bu dünyanın efendisi yapacak olan tek gerçek, sıktığın yumruğun içindedir. Yanı sende dır. Her şey seninle başlar. Uzağında olursam beni öldüremezsin, benim çalışmalarıma daha çok saygı gösterirsin. Sana yakın olan her şeyi aşağılıyorsun. Büyüklerine ya da üstlerine saygı gösterebilmek için onlara bir altlık vererek yerden yükseğe oturtuyorsun. İnsan olarak sana hiç yakışmıyor. Delileri kilit altına koydun, normal insanlar bu dünyayı yönetiyorlar. Peki, öyleyse bu sefaletin suçlusu kim?

Hayatı sevdiğin an, hayat sana gelişme, ilerleme olanağı sağladığını; korktuğun an, bu enerjinin bedenin merkezine çekiyor onu orada tuttuğunu saptayacaksın. Sevginin ne kadar güçlü olduğunu sende er geç anlayacaksın. Korkunun da ne kadar tehlikeli olduğunu.. Eğer korkularının üzerine gitmezsen o senin üzerine gelecek. Onu yenemeyeceksin. Yapılacak olan ilk iş korku ile karşılaşmak, yüzleşmek ve üzerine gitmektir. Korktuğun kadar olmadığını göreceksin. Güçlü olan canlı, hayatını sürdürür. Doğanın kanunu budur. İki ayağı üzerinde yürüyebilen ama yinede doğru dürüst düşünemeyen canlı ise insandır. Ben seni bulunduğun bataklığın içinden çıkaramam. Bunu yapabilecek tek kişi yine sensin. Kendine yardım et. Kendine engel olma. Güzel bir öğleden sonra, bu kez bir oduncu olarak iş aramaya bana geldiydin.

Köpeğim seni kokladı, neşeyle zıpladı. İyi cins bir köpek olduğunu hemen anladın ve şöyle dedin: “<ı>Onu zincire vursana, huysuzlaşsın, hayvanlaşsın, havlasın. Bu köpek gereğinden çok daha fazla dostluk gösteriyor insana.” <ı>Zincire vurulmuş huysuz bir köpek istemiyorum ben” dedim.” <ı>Huysuz köpekleri sevmem.” Ey zavallı küçücük oduncu! Bu dünyada senden daha çok düşmanım var ama gene de herkesçe dost davranan, doğallığını yaşayan bir köpeği yeğliyorum. Düşmanlardan korunmak için bile olsa, bir köpeğe acı çektirmek, onu bozmak istemiyorum. Kızlarımızla oğullarımızın sevgilerini birbirlerine merdiven aralarında, karanlık çıkmaz sokaklarda anlatmalarını değil, sevmenin mutluluğunu açık açık, rahat bir şekilde yaşamalarını istiyorum.

Sevgiden utanılır mı? Sevgi saklanılır mı? Bir kadın yalnızca beni istediği ve bende onu istediğim için sarılmam. O beni severse, bende onu seversem sarılırım. Hoşlandığım için değil. Biliyorsun ki sevgi başka, hoşlanmak başkadır. Sevgi daha üstündür. Her zaman yaptığım ve yapmak istediğim şeyi, işini yap, çalış, çocuklarının mutluluk içinde büyümesini engelleme. Karını sev. İşte tüm bunları içtenliğinle ve göğsünü gere gere yaptığın an, mutlu olursun. Er ya da geç gün gelecek, ölüm için değil yalnızca hayat için çalışacaksın. Önemli olan tek bir şey var. Sakıngan, pısırık ve korkak kimselerin ayak basamayacağı bir yolu önerilse, seni sürüden ayırsa bile, yüreğinden gelen sesi dinle. Yüreğinin seni götürmek istediği yere git. Ey siz milyonlarca insan! Sizi kucaklıyorum! Sizi sevgi ile kucaklıyorum! Bütün dünyanın öpücüğü ile kucaklıyorum sizi! Ekilen tohumlar ürün verecek.

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..