Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İş bulamamanın yolları !!!

İş bulamamanın yolları !!!
 

Aylarca iş arayıp bulamamanın formülü çok basit! Yeni mezunsanız, mesleğinizi seviyorsanız, bir de sağda solda tanıdığınız yoksa tamamdır. İşsizliği garanti ettiniz.

Tahmin ettiğiniz üzere ben de yeni mezunum ve aylardır iş arıyorum ama bulamıyorum. Okul devam ederken çalışıyordum. Zaten öğrenciyken iş bulmak çok kolaydır. Stajyer olarak kolayca iş bulabilirsiniz. Bir kaç sene bedavaya çalışırsınız. Maksat deneyim kazanmaktır ne de olsa. Ama mezun olunca ne hikmetse bütün kapılar kapanır birden yüzünüze.

Her sektörde mutlaka bu tip sorunlar vardır; ama ben bir iletişimci olarak iletişim mezunlarının bugünkü iş durumunun epey vahim olduğunu düşünüyorum. Neredeyse bütün kapılar tanıdıkla açılıyor. Artık bu durum normal sayılmaya başladı. Bundan geçtik diyelim. İş ilanlarında öyle nitelikler sayıyorlar ki insan çoğunlukla dalga geçtiklerini düşünüyor.

Bunca yıl eğitimini aldığınız ve gerçekten sevdiğiniz mesleği yapmak istiyorsunuz. Ama olmuyor. üniversite gençliğinin durumu gittikçe kötüleşiyor. pek çok nitelikli genç işsiz geziyor. İş bulmak tamamen şansa kaldı diyebilirim.

Sürekli kendimizi geliştirmek için çabalıyoruz. Kurslar, stajlar, okul yetmiyor. İşverenlerin istekleri bitmiyor. Değil kendi mesleğimizi yapmak doğru düzgün herhangi bir iş bulmak bile imkansız hale geldi. Çünkü her geçen gün iş yükü artıyor ama çalışma imkanları, hakları gittikçe küçülüyor.

Belki çok karamsar bir bakış açısı diyeceksiniz ama ne yazık ki durum bu. Suç kimde? Eğitim sisteminde, firmalarda, biraz da bizde. Bedava çalışmak için öğrenciler televizyon, gazete vs. kapılarında kuyruk oldukça yeni mezunlar iş aramaya devam edecek.

 
Toplam blog
: 13
: 3256
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

Merhaba. Ben İlknur Özkan. On yıldır çeşitli konularda amatör olarak deneme ve hikaye yazıyorum. Bur..