- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
İşinizde 'Word' Kullanırken Yararlanabileceğiniz 4 İpucu

Microsoft Word
Zaman ve Para Tasarrufu Sağlayan Kullanışlı Özellikler
Bu yazımda Microsoft Office'in sözcük işlem yazılımı olan Microsoft Word'ün kendi işinizde zamandan ve paradan tasarruf etmek için kullanabileceğiniz bazı özeliklerini aktarmaya çalışacağım.
1. Microsoft'un ücretsiz küçük resim dizisinden birini seçerek şirketinizin antetini oluşturun ve tasarlayın.
Her işletmeye gereken şeylerden biri de resmi antettir. Bunu satın almanız gerekmez. İstediğiniz tasarımın ne olduğunu biliyorsanız, Microsoft Word'de oluşturup sonra da sürekli kullanmak üzere şablon olarak kaydedebilirsiniz.
Antet oluşturmanın karmaşık bir işlem olması gerekmez; şirket adı, adres ve telefon numarası kadar basit olabilir. Word çok çeşitli yazı tipleri sağlar ve yazı tipi boyutlarını da değiştirebilirsiniz.
Antetinize küçük resim eklemek isteyebilirsiniz. Logonuzu tarayabilir ve antetinizde kullanabilirsiniz. Bir seçeneğiniz daha vardır:
Microsoft'un ücretsiz sağlanan geniş bir küçük resim koleksiyonu bulunmaktadır. Örneğin bir çiçek eklemek isterseniz, Microsoft'ta 1.000'den fazla desen bulunur. Küçük resim koleksiyonu kayıtlı Word kullanıcıları içindir. Bu koleksiyonu Microsoft Office'in Design Gallery Live sayfasında bulabilirsiniz.
Microsoft ayrıca mektuplar, etiketler ve formlar için de ücretsiz şablonlar sunar. Bunlar Şablon Galerisi'nde yer alır.
2. Her birine ayrı ayrı adres yazmadan aynı mektubu birçok kişiye gönderin.
Kimi zaman müşterilerinizin tümüne yönelik bir tanıtım yapmanız gerekebilir. Veya personelinizdeki bir değişikliği duyurmak isteyebilirsiniz. Bu iş gözünüze yıldırıcı görünebilir ama öyle olması gerekmez. Word'ün Adres Mektup Birleştirme aracı bu tür işleri büyük ölçüde kolaylaştırır.
Temelde, Word bir tablodaki adları ve adresleri kullanır. Söz konusu tablo Word'de, Microsoft Access'te ve hatta Microsoft Outlook'ta oluşturulabilir. Bunların tümü Microsoft Office'in parçasıdır.
Bunun planlama işinde çok yararlı olacağı açıktır. Büyük olasılıkla size bir veritabanı gerekir ve Access de bunun için iyi bir yoldur. Ancak, her şeyi Excel'e (yine Microsoft Office'in bir parçası) atmakla karşılaştırıldığında burada öğrenme eğrisi burada biraz daha diktir. Örnek olarak Excel'i kullanacağım ama başka seçenekleriniz de olduğunu unutmayın.
Bu işleme mektubunuzla başlayın. Aynı mektup herkese gönderildiğinden; fazla özelleştirme yapamazsınız. Mektubu yazarken, kişinin adresi ve selamlama bölümü için yer bırakmalısınız.
Excel'i ayarlarken, kuşkusuz kişinin adına ve adresine gerek duyacaksınız. Ayrıca size bir de selamlama alanı gerekecek. Mektubu alacak kişilerden biri Can Etikan ise, selamlamanın Sevgili Can şeklinde olmasını isteyebilirsiniz. Dr. Can Etikan'la aranızda daha resmi bir ilişki varsa, selamlama Değerli Dr. Can Etikan şeklinde de olabilir. Bu nedenle, Selamlama sütunundaki adlar "Can" veya "Dr. Can Etikan" olabilir.
Daha sonra, mektubunuzu açın. Araçlar > Mektuplar ve Postalar > Adres Mektup Birleştir'i tıklatın. Ekranın sağ tarafındaki sihirbazın yönergelerini izleyin. Mektubunuzun alıcılarını seçmek için Excel'de, Outlook'ta veya başka bir veritabanında kişi listenize göz atın.
Adres Mektup Birleştirme aracıyla, mektupların yanı sıra zarflara ve etiketlere de adres ekleyebilirsiniz. Bu hayatınızı epey kolaylaştırabilir.
3. Belgenin bir taslak olduğunu herkesin bilmesi için bir de filigran ekleyin.
Çalışanlarınıza bir öneri dağıtıyorsanız, bunun yanlışlıkla son ürün olarak değerlendirilmesini istemezsiniz. Bundan kaçınmanın iyi bir yolu, "Taslak", "Gizli", "Örnek" veya bunlara benzer bir filigran kullanmaktır.
Filigran belgede açıkça görülebilir ancak yazının okunabilirliğine zarar vermez. Hatta bunu çeşitli renklerde de yapabilirsiniz.
Filigran olarak bir resim de kullanabilirsiniz. Çiçekçi dükkanınızın olduğunu varsayalım. Yazdırdığınız tüm malzemelerde görünecek bir çiçek çizimi veya resmi kullanabilirsiniz. Şık olmaz mı?
Filigran kullanmak için Biçim > Arka Plan > Basılı Filigran'ı tıklatın. Seçimlerinizi yapın ve Tamam'ı tıklatın. Düzenli olarak bir filigranı kullanmayı planlıyorsanız, şablon oluşturun (bkz: yukarıda No. 1).
Şıklıkla sinir bozuculuk arasında ince bir çizgi olduğunu unutmayın. İnsanlar filigran yüzünden belgeyi okumakta zorlanıyorsa, okumaktan vazgeçebilirler. "Yarı saydam" veya "silerek geç" seçeneğinin belirtilmiş olmasına özen gösterin.
4. Görevlerinizin çoğunda kısayolları kullanın.
Bazı görevlerde fare yerine klavye kullanarak daha hızlı çalışabiliyorum. Standart olanları büyük olasılıkla zaten biliyorsunuz: Kopyalamak için Ctrl+C, yapıştırmak için Ctrl+V, geri almak için Ctrl+Z, tümünü seçmek için Ctrl+A ve yazdırmak için Ctrl+P. Ama burada Word'de çalışırken kullanışlı bulabileceğiniz diğer kısayolların bir listesi var.
Tuş Vuruşu Sonuç
Alt+Ctrl+C Telif Hakkı simgesi
Alt+Ctrl+Nokta Üç nokta
Alt+Ctrl+R Kayıtlı ticari marka simgesi
Alt+Ctrl+T Ticari Marka simgesi
Ctrl+B Kalın yazı tipinde metin
Ctrl+E Paragrafı ortalar
Ctrl+End Belgenin sonuna atlar
Ctrl+Enter Sayfa sonu ekler
Ctrl+F Bul menüsünü açar
Ctrl+G Sayfaya, yer işaretine, dipnota, tabloya, açıklamaya, grafiğe veya başka bir konuma gider
Ctrl+H Değiştir menüsünü açar
Ctrl+Home Belgenin başına atlar
Ctrl+I İtalik yazı tipinde metin
Ctrl+N Yeni belge oluşturur
Ctrl+S Belgeyi kaydeder
Ctrl+ÜstKrkt+F Yazı tipini değiştirir
Ctrl+ÜstKrkt+P Yazı tipi boyutunu değiştirir
Ctrl+U Metnin altını çizer
Ctrl+W Belgeyi kapatır
Ctrl+Y Son eylemi yineler
Esc Yardımcı veya ipucu penceresini kapatır
ÜstKrkt+F3 Büyük/küçük harf seçimini değiştirir
Sekme Tablodaki hücreler arasında hareket eder
Saygılarımla,
Işıl Tabağ
Director
İçerik ve Resim Kaynak: http://www.microsoft.com/