Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '15

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İşitme engelli Mehmet Furkan Uzun ile işitme engelli sorunları üzerine..

İşitme engelli Mehmet Furkan Uzun ile işitme engelli sorunları üzerine..
 

Mehmet Furkan


İşitme Engelli  Mehmet Furkan  Uzun “ İş bulamamak değil iş beğenmeme ve birazda rahatlığa düşkünlük bizim milletimizin geninde var galiba”

SORU- Bize kısaca  kendinizi  tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde  çalıştınız?

MEHMET FURKAN UZUN- Benim adım Mehmet Furkan UZUN 02.04.1996 tarihinde Konya Selçukluda doğdum ilkokulu Ahmet Haş Haş okulunda okudum lise eğitimini ise Mehmet Akif Ersoy Anadolu lisesinde tamamladım. 18 yaşında girdiğim EKPSS sınavı sonucunda karamanda memur oldum halen burada çalışmaktayım.

SORU-Hem  çalışan hem okuyan  ama   çoğu zaman buna imkan bulamayan bir  insan olarak bu konuda neler anlatacaksınız ?

MEHMET FURKAN UZUN- Açıkçası hem okuyup hem çalışan çok insan var part- time işlerde çalışan öğrenci arkadaşlarımız gibi mesela... Kamuda çalışıp okumak onlara nispeten daha zor. iş yeri ile okul arası mesafesi, okul saatleri ve memurların 8 saat çalışma zorunluluğu vs. ama buna imkan bulamayan insan ifadesini tasvip etmiyorum çünkü başaracağım inşallah :)

 

SORU- İşitme  engelli bir insan  olarak çalışma hayatında yaşadığınız sıkıntılar neler?

MEHMET FURKAN UZUN- Herhangi bir sıkıntım yok telefon görüşmesi yapmıyorum işyerinde bu beni rahatlatıyor geriye pek sıkıntımız kalmıyor. Bence asıl sıkıntıyı engelli olduğumuzu düşünerek kendi içimizde yaşıyoruz normal olduğumuzu düşünerek yaşarsak bence hiç sıkıntı yaşamayız.

SORU- Toplum sizce engellilere önyargılı mı? Bu nasıl aşılabilir?

MEHMET FURKAN  UZUN- Hayır önyargı olduğunu düşünmüyorum sadece engellilerin yapabileceği meslekleri kısıtlamalarına kızıyorum. Evet bir işitme engelliden telesekreter olmasını bekleyemeyiz ama yinede büyük kısıtlamalarla karşı karşıya bırakılmamız kaygı verici.

SORU- İşitme engelliler hep iş imkanı bulamadığından  yakınır. Siz ise 18 yaşında  iş bulmuşsunuz. Bu konuda neler anlatacaksınız?

MEHMET FURKAN UZUN- İş bulamamak değil iş beğenmeme ve birazda rahatlığa düşkünlük bizim milletimizin geninde var galiba. Belki bunu okuyan arkadaşlar memur olmuş bize iş beğenmemekten bahsediyor diye kızabilir. Biraz özel olacak ama babasız büyüdüm ve lisede okurken yaz tatillerinde fabrikalarda sanayide çocuk işçi olarak çalıştım kimse bana sen işitme engellisin seni işe alamayız demediler biz kendimizi normal kabul edelim ki karşıdaki insanda bizi normal algılasın kendimizi anlattığımız kadar tanınıyoruz bu hayatta. İş bulamayan işitme arkadaşlarım üzülmesinler kendilerini geliştirmeye çalışsınlar, sabretsinler en önemlisi hep dua etsinler.

SORU- işitme engellilere ve topluma   başka neler  anlatmak istersiniz ?

MEHMET FURKAN UZUN- Aslında işitme engelliler olarak tek derdi olan insanlar bizmişiz gibi bencilce hareket etmemeliyiz. Herkesin derdi var derdi olmayan insan yok ki günümüzde imtihan dünyasındayız sonuçta..Topluma işitme engelliler hakkında değil de insan haklarına saygı hakkında mesaj vermek gerekiyor farklılıkları hoşgörü ile karşılamak gerekiyor ve herkesin bir derdi olduğu bilinciyle hareket ederek karşıdaki insanı rencide etmeden üzmeden iletişim kursak hepimiz aslında hiç bir sorun kalmaz değil mi ? Toplumun engelliye acıyarak bakma tabularını yıkması, engellilerin kendini toplumdan soyutlaması gibi konuların üzerine giderek daha güçlü beraberlikler ve toplumsal huzur sağlanabilir bence.

Sağlık ve esenlikle kalın :)

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..