Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '13

 
Kategori
Özel Günler
 

İslam'ın engelliye bakışı: Bir engelli için, Allah'tan Peygamberine açık uyarı!

İslam'ın engelliye bakışı: Bir engelli için, Allah'tan Peygamberine açık uyarı!
 

Bir gün, Kureyş müşriklerinin ileri gelenleri Peygamberimiz(a.s) yanına gelmiş konuşuyorlardı. Gelenler, Velid b.Mugire, Utbe b. Rebia gibi Mekke toplumunun önde gelenleri olunca Peygamberimiz onları İslama ısındırmak için özel bir gayret gösteriyor; onlara sürekli İslamın ilkelerini anlatıyor ve "Nasıl, güzel değil mi?" diyerek de teyit almak istiyordu.

O sırada ashabdan Abdullah b. Ümmü Mektum peygamberimizin yanına gelmişti. Ümmü Mektum ama(kör) olduğu için, Peygamberimizin yanında kimler olduğunu görmüyordu. Görmediği için de sürekli "Ya Rasulallah, bana İslamı anlat, beni irşat et; bana Kuran oku" diyip duruyordu.

Peygamberimiz, Ümmü Mektum'un böyle sürekli söz arasına girmesinden rahatsızlık duydu. Bu rahatsızlığını da yüzünü ondan çevirerek gösterdi. Onunla ilgilenmedi.

Peygamberimizin bu hareketi Yüce Allah tarafından hoş karşılanmadı. Bu hoşnutsuzluk Abese Suresi ile ifade edilerek, Peygamberimiz açıkça uyarıldı:

"Kendisine o ama(kör) geldi diye (Peygamber) yüzünü asıp çevirdi!"

"Ne bilirsin belki o arınacak,yahut öğüt alacaktı da bu öğüt kendisine fayda verecekti"

"Fakat, sen, kendisini öğütten ihtiyaçsız sayan kimseyi karşına alıyor, onunla ilgileniyorsun"

"Onun arınıp arınmamasından sana ne!"

"Sen, Allahtan korkarak sana koşup gelen kimseyi bırakır da, başkasıyla mı oyalanırsın"

"Hayır, bir daha böyle yapma!"

"O (Kuran), bir öğüttür...Dileyen, ondan öğüt alır."

"O şerefli, kadri yüce tertemiz sahifelerdedir" (Abese; 1-14)

 Peygamberimiz bu olaydan sonra, ne zaman Ümmü Mektum'a rastlasa, ona:" Ey Rabbbımın bana uyarıda bulunmasına sebeb olan kişi, merhaba!" diye iltifatta bulunur, onu yanına oturtur,halini hatırını sorardı.

Ayrıca, Peygamberimiz,  Medine döneminde, sefere çıktığı zamanlarda da Ümmü Mektubu kendi yerine Mescid'e vekil imam tayin etmiştir.

İslam'ın engelliye bakışının çok güzel bir örneği değil midir bu olay ve bu sure!...

KAYNAK: M.Asım Köksal, Hz.Muhammed ve İslamiyet, Mekke Devri, sahife:325

Not: Bu yazıyı bir kaç ay önce yazmıştım ancak yayına vermemiştim. Şimdi 10-16 Mayıs Engelliler Haftası nedeniyle yayınlamak istedim.

 

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..