Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '17

 
Kategori
Anılar
 

İsmail'i 15 yıldır görmedim

Dile kolay,15 yıldır görüşmemek. Geçen akşam küçük kızkardeşim Nurten aradı. Kemal abim Filyos'a gelmiş. Aramadı dedi.Zoru neymiş dedi. Böyle bizim kızlar işte. Hep aranmak isterler. Akyazı'da görevdeyken peş peşe birer ay aralıklarla Nurten'i üç kez aradım. Geri dönüş olmadı. Neden herkes bizden telefon bekliyor bilmiyorum.

Gelelim olayımıza. Kdz Ereğli'de Dileğin annesinin evindeyim. Odada başka insanlar da var. Bana telefon geldi, Gülten 'Fatma ablamlar geldi Almanya'dan' dedi. İzin istedim sevinçle dolmuşa koştum. Kepez minibüsüne bindim, Gülten'in evine gittim.Odaya girdim,Fatma ablam tek koltukta oturuyor,sağ tarafında bir oğlu,sol tarafında diğer oğlu, yan tarafta kızı Şenay oturuyor. Karşılaması soğuktu.Karşısına oturdum. Sol tarafımda kocası Zekai oturuyordu.Daha hal hatır sormadan sert salvolar gelmeye başladı. Sorgu yargıcı gibi.Surat asık ve öfkeli. Ben ozamanlar 44-45 yaşlarında lisans eğitimli Akyazı Vergi Dairesinde müdür yardımcısı olarak görev yapıyorum. Bu şekilde bir insan azarlandığını ne filmlerde gördüm,ne gerçek hayatta. Şaşırmıştım. Bu kadar öfke ve kin niyeydi,ben bunları hak edecek ne yaptım.Aliye Rona bile filmlerde ondan yumuşaktı.

Ne diyor bu diye ayağa kalktım,gidiyordum. Eniştem Zekai boynuma sarılıp beni koltuğa oturttu. Bu hareketi niye yaptı anlayamadım. Günah benden gitmişti,ben de restimi çektim.Gülten, benim evimde kavga etmeyin dedi.Dinleyen kim.Peki suçum neydi,komedi gibi.

-----Neden Nurten'le gezmiyorsun, köyün adamlarıyla geziyorsun!

-----Ben senin düğününde on bin mark harcadım!

Bağırması duvarları inletiyordu. Kendisi ilkokula bile gitmemişti, rahatsız olmuş, kitap nedir bilmeyen. İsmail akademi sonrasında yüzlerce daha kitap okumuş bir adam. Kendisiyle ve ailesiyle ilgili bir konu yoktu. Kavganın nedeni Nurten'di. Perde gerisinde Nurten vardı. Herhalde kendisi bana söyleyemediğini Fatma ablasına söylettiriyordu.İkisi ailemizde ekonomik durumu en iyi olanlardı. Bunlar normal kardeşlik hukukunu aşmışlar kanka olmuşlardı. Biz ne dersek o olacak havalarındaydılar.

Halbuki ben onlara düğün borcumu ödemiştim. Eşyalarımı onlar peşin aldılar, düğün sonrası iki sene taksit taksit göndermiştim. Eşim de çalışıyordu ,bir maaşı borç ödemeye ayırmıştık. İzine geldiğinde kendisine borcumun aslını ödedim, daha ödeme yapayım mı diye sordum. Yok yeter dedi. Yaptığı iyiliği yüzleyen birinin bir bardak suyu içilmez benim görüşüm. Ben de 15 senedir içmedim. Böyle büyük bir kavgaya soyunan sonucuna da katlanmalı. Zaten öyle de oldu.

Nurten'le gezme konusu zaten tam komedi. Parası var iyi bir arabası var,ben zaten dönüş bilet paramı ayırıyorum.Şimdi ben Nurten'e hadi gel Amasra'ya balık yemeye gidelim mi demeliyim. O benden gezme talebinde hiç bulunmadı ki. Herhalde benzin deposunu da doldurmam gerekir.

250 davetliyle bir işyeri açıyorsun,aralarında İsmail yok. Karşımda bunları anlattığında küçük bir büro için bu kadar davetliye ne gerek var diye düşündüm. Yüzüne söylemedim. Zaten söylenmez, kendi kararlarında eminler zaten.

Peki ne oldu kavga sonrası? Nurtenle gezme olmadı, zaten Çaycuma'da gezilecek yer mi var. Filyos dolmuşunu beklerken zaten sıkıntıdan patlıyordum. Köydeki arkadaşlarımla gezmeye eğlenmeye devam. Daha yeni Köyde arkadaşlarımla Celal'ın kamelyasında masayı kurduk. O görmedi beni ama Celal'in karısı gördü.Kısa bir sohbet ettik. Bir salata yapmış bir tepsi. Celal yanıma geldi asma yaprağı dolması var, yer misin dedi. Severim dedim. Koca bir tepsi de dolma geldi. Pirinci biraz diri kalmış ama olsun.

Bu büyük zılgıtı yedikten 3 ay sonra bir telefon Almanya'dan Fatma ablam arıyor. 'Kdz Ereğli'deki kiracısından ev anahtarı alınacakmış, bunu söyledi. Haliyle ciddi ve resmi konuştum. Düşündüm, ablamdır bir gün barışırız,  Akyazı'dan arabama atlayıp Kdz Ereğli'ye gittim.İşini hallettim. Aradan ne kadar zaman geçti hatırlamıyorum bir telefon daha. Kiracısı kira ödemiyormuş. Gene gittim,kiracısıyla konuştum.Nurten'e telefonda;'İsmail soğuk' demiş.Saf mıdır,nedir?

Sonalp 16 yaşına geldi, daha görmedi. Aslında Fatma ablamı severdim ya, yine de severim, iyi olsun isterim. Ben Kdz Ereğli'de konut kooperatifi kurmuştum. Bir apartmanlık arsa aldık , onları da iki daire için üye yaptım.Deniz manzaralı,güzel bir yerde.23 yıldır kira geliri elde ediyorlar. Dünya hali, ne olur ne olmaz, varsa bir hakkım helal olsun,  Allah yolunu açık etsin.

Allah her şeyi duyan, görendir. O'nun bildiğini kullar da bilse bir zararı olmaz.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..