Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Edebiyat
 

İstanbul olmak

İstanbul olmak
 

Bebek-İstanbul


Güzel İstanbul'umuz için birçok şiir yazılmıştır. Bu şair'lerimizden Mustafa Necati Karaer (1929-1995) Kayseri'de doğmuş, yüksek öğrenimini Harp Okulu (1949) ve Ankara Hukuk Fakültesi'de tamamlamıştır. (1961) Atatürk' ün doğumunun 100. yılında Kuşlar ve İnsanlar adlı şiir kitabıyla ödül almıştır.


"İSTANBUL OLMAK" şiiri


Değişen belki Boğaz'ın suları
Bu İstanbul sabahında seni buluyorum
Nasıl söylemeli bilmemki - Aşağı Yukarı -
Ben İstanbul'a geldim mi, İstanbul oluyorum.

Bebek'te ellerin, Küçüksu'da yüzün
Sırtında deniz mavisi bluzun;
Kavak ağaçlarında ince uzun
Bir İstanbul sabahında seni buluyorum.

Düştü pencerelere bir günaydın,
Evlerin, yolların uyanması yakın,
Tek çizgide şimdi dün, bugün, yarın
Bir İstanbul sabahında seni buluyorum.

Beni Eyüp'e götürür bulutlar
Belki onlarında bir bildiği var.
Şarabım Beyoğlu, ekmeğim Üsküdar
Ben İstanbul'a geldim mi, İstanbul oluyorum.

Çok uzaklardan gelmişim, ıslanmışım,
Şiir yazmak değil, sevmek işim;
Ne olur bozulmasın düşüm,
Ben İstanbul sabahında seni buluyorum,

Ben İstanbul'a geldim mi, İstanbul oluyorum.















 
Toplam blog
: 465
: 1550
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Çevreye saygı, insanlık görevi olarak algılanmalıdır. Bankacılık ve finans yöneticiliği  uğraşım ..