Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '11

 
Kategori
Söyleşi
 

İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Derneği Başkanı Ahmet Korkmaz ile Röportaj

Engelsiz Gazete’nin röportaj konuğu engelli camiasının özellikle engelli sporcuların çok yakından tanıdığı bir isim Ahmet Korkmaz… Kendisi ile Minyatür Türkiye Parkın da karşılıklı olarak güzel bir söyleşi yaptık ve bu sayede hem engelli sporu konusunda bilgilenmiş olduk hem de İstanbul Özürlüler Spor Kulübünü yakından tanıma fırsatı bulmuş olduk. 

Ahmet Korkmaz kimdir? İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Derneği neler yapıyor? Tüm soruların yanıtını bulabileceğiniz röportajı sunuyoruz; 

Selma Gürbey: Merhaba Ahmet Bey, öncelikle bize kendinizi tanıtır mısınız? 

Ahmet Korkmaz: 1962, Manisa-Demirci de doğdum. 1975 senesinde İstanbul’a geldim. 1980 senesinde çalışmış olduğum iş yerinde makineyi kolumu kaptırdım ve tek kolumdan ampute oldum. Bir süre çalışamadım. Sonrasında İş Bankası bünyesinde bulunan Koruma Tarım İlaçları Genel Müdürlüğün de engelli kadrosunda çalışıp, emekli oldum. 1990 senesi de arkadaşlarımın tavsiyesi ile engelli derneği olduğunu öğrendim ve Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) İstanbul Şubesine üye oldum. Birçok proje içinde aktif görev aldım. 

Selma Gürbey: Ahmet Bey, bir de sizin spor hayatınız var. Bize biraz spor hayatınızdan bahsedebilir misiniz? 

Ahmet Korkmaz: Evet, Türkiye Sakatlar Derneğine üye olduktan sonra, yine TSD Şubesinin bünyesinde kurulan Türkiye Sakatlar Spor Kulübün de basketbol, futbol, yüzme vb. gibi branşlarda sporculuk ve 7 yıl yöneticilik yaptım. 

Selma Gürbey: Fakat biz sizin spor geçmişinizin çok daha eski olduğunu duyduk. Peki, sporla nasıl tanıştınız? 

Ahmet Korkmaz: Engelli olmadan öncede spor yapıyordum. Amatör ligde futbol oynuyordum. Kaza geçirince spora ara verdim. Engellilerin de spor yaptığını/yapabildiğini öğrenince bende spor yapmaya başladım. 

Selma Gürbey: Spor sizin hayatınızda neleri değiştirdi? 

Ahmet Korkmaz: Hayatıma çok olumlu katkıları oldu. Yeni dostluklar edindim, kendime güvenim geldi. Engelimle barıştım… 

Selma Gürbey: İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Derneği ile nasıl tanıştınız? 

Ahmet Korkmaz: 2005 yılında tanıştım. Yeni kurulmuş bir kulüptü. İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Derneğinin başkanlığını o zamanlar Selma Gürbey hanımefendi siz yapıyordunuz. Bir süre sonra kulüp yönetiminde görev aldım, Genel Kaptanlık görevini üstlendim. 

Selma Gürbey: Kaç yılında kuruldu dernek? 

Ahmet Korkmaz: 2003 yılında kuruldu. 2005 yılında kulüp ile tanıştım, kısa zamanda kulübün yönetiminde görev aldım. 11 Kasım 2007’de yapılan Olağan Genel Kurul da kulübün yönetim kurulu başkanı oldum. 

Selma Gürbey: Şu anda İSÖS’de hangi sporlar yapılmakta ve bunları kimler destekliyor? 

Ahmet Korkmaz: Türkiye Bedensel Engelliler Federasyonun düzenlemiş olduğu Ampute Futbol Liginde Kulübümüz, İstanbul’dan tek takım olarak yer alıyor. En aktif bu sporu yapıyoruz fakat diğer spor alanlarında lisanslı sporcularımız bulunuyor. En başta kulübün yeni spor alanlarına ayıracak bütçesinin olmamasından dolayı lisanslı sporcularımız ile diğer spor alanların da faaliyet gösteremiyoruz. Elbette ki! İmkânlarımız olduğu takdirde tüzüğümüzde de yer aldığı gibi birçok spor faaliyetinin içinde yer almak istiyoruz. Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu ve Gençlik Spor İl Müdürlüğünün desteği ile ayrıca bağışlar, üye aidatları ile kulüp ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyor. 

Selma Gürbey: Ampute Futbol dünyada uzun yıllardır yapılan bir spor fakat ülkemizde daha çok yeni bunun sebebi sizce ne olabilir? 

Ahmet Korkmaz: Ülkemizde engellilere imkânlar verildiği takdirde birçok şey yapabileceği çok sonradan fark edildi. Bundan dolayı geç başladık fakat şu anda Türkiye engelliler alanında başarılar kazanarak öne çıkmaya başladı. Bu anlamda Paralimpik Olimpiyatlarda alınmış olan, altın, gümüş, bronz gibi madalyalar ve atletizm, yüzme, okçuluk vb. gibi birçok alanda başarılar kazanılıyor. Geçtiğimiz yıl, 2009-2010 Dünya Ampute Futbol Liginde, Türk Ampute Futbol Milli takımı Dünya 3.’sü olarak başarı kazanmıştır. Ben inanıyorum ki! Engelli sporuna destek verilmeye devam edilirse çok daha büyük başarılar kazanılacaktır. 

Selma Gürbey: Ampute Futbol Ligi Türkiye de ne zaman kuruldu? 

Ahmet Korkmaz: Geçtiğimiz yıl (2009) Türkiye Ampute Futbol Ligi kuruldu ve 13 takım ile mücadeleler başladı. 

Selma Gürbey: İstanbul’da kaç takım ligde yer alıyor? 

Ahmet Korkmaz: İstanbul da tek takım olarak biz yani İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Ampute Futbol takımı yer aldık. İstanbul’u başarı ile temsil ettiğimizi düşünüyoruz. Özellikle bu yıl bir tane hariç yenilgimiz yok… Ligi başarılı olarak bitireceğimizi söyleyebiliriz. 

Selma Gürbey: Ampute Futbol yapmanın sporcuların beden sağlığı için olumsuz bir etkisi var mıdır? 

Ahmet Korkmaz: İstanbul Özürlüler Spor Kulübü olarak Marmara Üniversitesi doktorları ile bir çalışma içerisindeyiz. Sporcularımız düzenli olarak sağlık kontrolünden geçirilmektedir. 20 yıldır bu sporu yapanlar var. Dünya çapında oynanan bu sporun beden sağlığına yönelik olumsuz bir etkisi olduğu ile ilgili herhangi bir bulguya bu güne kadar rastlanmamıştır. 

Selma Gürbey: Peki sizce neden engelliler spor yapmalı? 

Ahmet Korkmaz: Dernek yöneticileri olarak bizler engellinin spor da ödüller kazanmasından da öte, engellinin bedensel ve ruh sağlığını ön planda tutmaktayız. Ulu önder Atatürk’ün de dediği gibi “Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” Asıl hedefimiz kişisel bütünlüğümüz korumak, bu anlamda ilk spora başladığım anla sonraki ben arasındaki farkı yaşamış biri olarak kıyasladığımda bende oluşan değişikliği önce kendim fark ettim ve çevremde de bu anlamda olumlu geri dönüşler aldım. Bizde bizimle spora başladıktan sonra aynı değişimleri gelen gençlerimizde görmekteyiz. Ayrıca göz ardı edilen çok önemli bir detay daha var. Bu engellileri ilgilendirdiği gibi tüm insanlığı ilgilendiren bir tehlikedir. İnsan organizması uygarlık geliştikçe daha az hareket etmek zorunda kalmaktadır. Hareket azlığının organizma üzerindeki olumsuz etkileri düşünülmeden, her geçen gün hayatımızı kolaylaştırıcı, yeni bir alet geliştiriliyor. İnsanlar, rahatlığımız için deyip, bu aletleri kapışıyorlar. Merdivenleri çıkmak yerine asansör ile çıkmak, bilgisayar başında saatlerce oturma bunlar hayatımızın hareketsiz anlarından yalnızca bir kaçı! Spor fiziksel bir özür-e sahip olan ya da olmayan herkes için olmazsa olmaz bir şey. Kaybetmeden sağlığımızı fark etmeliyiz bu gerçeği. Yani biz yalnızca özürlü kişilere spor yapın demiyoruz özürlü olmayan kişilerinde bizleri örnek alarak spora yönelmelerini umuyoruz. Hatta engelli olmayanlara “gelin birlikte spor yapalım” diyoruz. “Gelin spor yapan bu gençleri izleyin, destek olun yanlarında olduğunuzu hissettirin” de diyoruz. 

Selma Gürbey: İstanbul Özürlüler Spor Kulübünün hedefleri nelerdir? 

Ahmet Korkmaz: Hedefimiz açık ve net bir cümle ile özetlenebilir “Biz engellilerin spor yapmasını destekleme hedefi ile yola çıktık” 

Selma Gürbey: Derneğin ihtiyaçları nelerdir? 

Ahmet Korkmaz: Biz Kulüp olarak son derece kısıtlı bütçe ve imkânsızlıklar ile mücadele ediyoruz. İhtiyaçlarımız çok fazla ama bunların birkaçı değinmek istiyorum. Bizim henüz sporcularımız, üyelerimiz ile toplanıp bahçesi ve anteraman sahası olan bir kulüp binamız yok. Böyle bir spor tesisine bir gün sahip olmak bizlerin engelli sporunda çok daha başarılı olmamızı sağlayacak. Sporcuları deplasman maçlarına götürüp getirmek bile kulübe ait bir araç olmadığından zorluklar ile gerçekleşiyor. Sporcuların bir arada olacağı lokali ve diğer spor dallarında da faaliyet göstermek isteyen bu anlamda 2 görme engelli boksörün yetiştirildiği, başka spor alanlarında sporcuların lisanları olmasına rağmen imkânsızlıklardan dolayı yapılamayan branşları yapabilmemiz için kulübümüz yardımlara ihtiyaç duymakta. Tüm bu imkânsızlıklara rağmen şu anda ligde 12 takım içinde 3. Sırada olan İstanbul Özürlüler Spor Kulübü Ampute takımının bu başarısının büyük bir azmin eseri olduğunu ise, söylememe bilmem gerek var mı? 

Selma Gürbey: Ahmet Bey, anlatmış olduğunuz maddi imkânsızlıklar kulübünüzün başarısını etkilememiş bu anlamda tebrik ediyoruz sizi… Derneğin bir sloganı var mı? 

Ahmet Korkmaz: Engeli Sporla Aşacağız… 

Selma Gürbey: Ahmet bey bu güzel röportaj için size teşekkür etmek istiyorum. Bizlere son bir mesajınız var mı? 

Ahmet Korkmaz: Mayıs ayı sonunda Türkiye Ampute Futbol Süper Ligi bitecek fakat biz yaz aylarında da çalışmalarımıza devam edeceğiz. Sporcularımız antrenmanlarını yaz aylarında da düzenli olarak yapacak. Kampa olacak ve aramıza yeni engelli sporcular katılacak yani lig sonunda da çalışmalara devam edeceğiz. Tüm bunların yanı sıra yeni sezona yukarıda bahsetmiş olduğum eksikliklerimizi tamamlayarak başlamak istiyoruz. Engelleri spor ile aşmak için duyarlı vatandaşların desteklerini bekliyoruz. 

Ahmet Korkmaz’a açık yüreklilikle bizlerle yaptığı bu güzel röportaj için şahsım ve engelsiz gazete ailesi olarak teşekkür ediyoruz. Başarılarınızın devamını diliyoruz. 

Röportajı; http://www.engelsizgazete.com/default.asp?git=roportajdetay.asp&rpjid=2&t=x da da okuyabilirsiniz. 

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..