Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

02 Ocak '08

 
Kategori
Yolculuk
 

Istanbul Paris 2000 kilometre mi?

Istanbul Paris 2000 kilometre mi?
 

Best Western, St. Louis, MO


Internette merak edip baktim. Istanbul-Paris arasi yaklasik ikibin kilometre. Dunyanin cevresi de 40 kusur bin. Tam hesap: 40, 076 kilometre. Jules Verne kitabinda 80 gunde devrialem yaptirdigina gore, gunde 500 kilometre yapiyorlarmis ki, hic de fena degil!...

Bizim cocuklar bugun Biloxi, Mississippi'den yola ciktilar. Guneyin gunesli, ilik havasindan, ayazin ortasina dogru araba surecekler. Tam tamina olmasa bile, ikibin kilometrelik bir yolculuk...

Bugun Biloxi sehrinde hava sicakligi Turkiye derecesi ile 20'lerde. Bizim Bloomington, Minnesota'da -16...

Bir saat once aradilar. Memphis, Tennesse'yi gecmisler. Bu Memphis bir zamanlar Turkiye'nin gundemindeydi. Ozal Ailesi burada degerli varliklarimizi bir muzede sergilemislerdi. Yil 1992 lerden sonra...

Sonra bu Memphis, Elvis'in memleketi. Bir keresinde ucagimiz burada uzunca bir sure rotar yapinca, Elvis'in 'Grace Land' dedikleri evini gezmistim. Elvis hayrani olarak herhal kayitlarina gectik, bize her sene postayla bir seyler gonderirler.

Umut, yoldan telefon etti.

- Memphis'i gectik. St. Louis'de bu gece kaliriz. Bize Internetten bir otel bulur musun?

55 Numarali yoldan geliyorlar. Sehir merkezine yakin olmayan bir yerden otel bulursan daha ucuz oluyor. Yahoo Travel'den baktim. Bana geceligi 55 dolara bir yer verdi. Best Western. Iki yatak. Uc kisi. Kapali havuz. Internet. Bedava sabah kahvaltisi...

- Olur mu?

- Rezerve yapiver baba...

Rezerve yaparsak, bendeki kredi kartini kullanacagiz. Heriflere bedavaya gelecek!... Bir de, isin dogrusu, Internetten reservasyon yaparsan daha ucuz oluyor?... Kapiya dayanip sorsalar: "Kac para?" Belkide 70-80 dolar isterler.

Neyse.

Rezervasyonu yaptim. Benim hesabima gore iki-ikibucuk saat sonra otelde olurlar.

Yarin sabah, erken cikarlarsa, St. Louis - Kansas City arasini uc-dort saatte alirlar. Kansas City, Bloomington arasida 6 saat. Kismetse; yarin aksama evdeler...

Analarina kalacaklari oteli gosterdim.

- Iyice birseye benziyor,

dedi.

Hayirlisi ile gelsinler bakalim!...

Ayin 16'sinda da mahkemeye cikiyoruz...



 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..