Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '10

 
Kategori
Şiir
 

İsyanıma şiirim

İsyanıma şiirim
 

BU BENİM İSYANIM


Küçük bir çocuğun özlemiydi dışarda olmak

Çıplak ayaklarıyla köyünün toprağına basmak

Tabağımdaki yoğurda ekmeğimi banmak

Huzurun gölgesinde dimdik ayakta durmak


Şimdi büyüdüm artık misketlerim yok

Uzun eşek oynadığım arkadaşlarım yok

Kedileri kovaladığımız sokaklarım yok

Yaşamdan aldığım zevk ve huzurum yok


Benim tercihim değildi

Doğunun en doğusunda var olmak

Tezeğin koktuğu çalıların yakıldığı

Yokluğun zirvesinde yaşamak


Kışımız daha uzundu bizim

Sonbaharımız kıştı

Özlemimiz dirilince tabiat

Hayranca bir bakıştı


Artık yapamıyorum herşey anlamsız

Uzaktan hiçbirşeye kalınmıyor bağımsız

Büyüdüm artık yukardan bakıyorum toprağa

Boşuna yaşıyorum hedefsiz ve amaçsız


Yıllarca sömürülmüşmüş bastırılmış duygularla büyüdüm

Okula öğrenmeye eğitilmeye gitmişken

Sağın ve solun, orta yolun her birinde yürüdüm

Askerimce ezildim polisimce dövüldüm


Haksız olan bendim onlar değilmiş

Özgürlüğünü ilan etmiş

Yüzbinlerce şehidini şanla şerefle vermiş

Sathınıda hattınıda kanıyla çizmiş

Vatanımda özgürlük diye bağırtan

Sokaklarda manasızca çığırtan

Lanet olası ahlaksız bir düzenmiş


Şimdi

Şimdi isyan ediorum

Delikanlıca korkmadan

Düzeni kuranlara

Üç kuruş servet için evlat satanlara

Beş günlük makam için adam kırdıranlara

Cudi'nin eteğindeki kardeşine İstanbul'dakini vurduranlara


Şimdi isyan ediyorum

Korkmadan

Sonum, sonum ne diye sormadan

İnançlarımı kullanıp

Mezheplere cemaatlere guruplara bölenlere

Siyaseti bırakıp boş sözlerle kavga edenlere

Demokrasi dedikleri şeyin anlamını değişenlere

Halkına cahil kalsın diyenlere

Zamanı gelince lazım diyen samancı tacirlere


Şimdi isyan ediyorum

Koca cahil cesaretiyle

Korkutulmuş ve bastırılmış özgürlüğün esaretiyle

Türksün Kürtsün Laz Çerkezsin diyenlere

Sünnisin Alevisin şuncusun buncusun diye vaaz verenlere

Hacı hoca deyip el öptürenlere

Dürüstlüğün reklamın çaldıklarıyla izletenlere


Şimdi isyan ediyorum

Açlığını bastırmak için taş bağlayıp gezenlere

Hırsızlığın saltanatını sürenleri süzenlere

Doğmamış bebenin, gelin ile güveyin, Yorgandaki pirenin

Haklarını yiyenlere destek verenlere


Şimdi isyan ediyorum

Bütün benliğim yüreğimle

Sesini yükselten adamları durduranlara

Hayır yeter diyen gazetecimi vuruduranlara

Halkı ayaklandırıp otel yaktıranlara

Hakkın verdiği canları ateşle aldıranlara

İnsanız insanca diyenleri cımbızla toplatanlara


Şimdi isyan ediyorum

İnsan olduğum için

Askerdeki mehmedim dağdaki ahmedim için

Yıllardır bir şekilde kullanıldığım için

Seçilmişleri seçimlerde onadığım için

Haketmeyenleri baş yapıp çanak tuttuğum için

Yıllardır cahilce sustuğum susturulduğum için

Altımdakini görmeyip yukarı baktığım için

Utanıyorum kendimden sessiz kaldığım için


Şimdi isyan ediyorum birbaşıma

Ne sağ nede sol benim davam

Gençliğe hitabedeki düzene gidiyor vatan


Benim derdim Türklüğüm soyumun önemi yok

Gurur duyuyorum devletim bayrağımla hem de çok

Herş eyim kurban olsun bir avuç toprağıma

Vatanımdan başka lafa karnım tok


Binlerce canım olsa feda ederim durmadan

On bin kez asılsamda vazgeçmem ben davamdan

Kapitalist değilim

İsmail ben avamdan

 
Toplam blog
: 55
: 979
Kayıt tarihi
: 21.10.07
 
 

İnsana insan olduğu için değer veren dürüst ve saygılıyım.Güzelliği fiziki olarak düşünmeyen gönül g..