Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '11

 
Kategori
Şiir
 

İtlenbik Ağacı

İtlenbik Ağacı
 

Çocukluğumda mahallelerde boş arsalar olurdu.
Süslü oyuncaklı parklar yoktu o zamanlar…
Bizim mahallenin arsasında kimsede olmayan
Bizlere kol kanat geren bir ağacımız vardı.
Çitlenbik ağacı, o kadar yaşlı ve büyüktü ki
Her dalında bir çocuk oynardı daima
Kolları hepimizi kucaklamaya yeterdi
Kendimizi güvende hissederdik
Dallarında oynarken…
Arada esen rüzgârdan korumak için
Kollarını kaldırır kaşını çatardı rüzgâra
Onsuz bir günümüz geçmezdi…
Hele yazları, sabahtan akşama kadar onun kollarında
Ne oyunlar oynardık…
Birde hoş kokulu , baharatlı meyvesi
Hala tadı ağzımda
Şimdi yok, kim bilir hangi apartman yükseliyor yerinde
Ben çocukluğumdan beri bir daha çitlenbik ağacı görmedim
Farkına vardım ki; ömrümce yaşamımda , ilişkilerde annemde bile
Çitlenbik ağacının şefkatini aradım durdum
Bir ömür aradım çitlenbiği bulamadım
Bir gün çitlenbiğin kollarında oynarken
Güneş düştü, kızıl bir top gibi
Evlerine kaçtı çocuklar korkuyla
Çitlenbik yalnız kaldı , kızıl top yüzünden
Güneş düşünce gök karardı
Hiç gün ışımadı bir daha
Kızıl top çitlenbiğe kimseyi yaklaştırmadı
Hayatındaki acıları hissetmedi çitlenbik
Mutluda olmadı…
Acıyı hissetmeyen bedenler yaşıyor mu bilemem
Ama o acıyı hissetmiyor
Hala çocukların kollarında oynamasını istiyor
Çocuklarını özlemiş, kuşlarını da
Hele o iki aşık kumru kuşu var ya
Bu sabah bir kumru sesiyle uyandım
Aklıma çitlenbiğin iki kumrusu geldi
Öğle uykusuna çağırınca annelerimiz
Çitlenbiğe aşk şarkıları söylerdi ikisi de
Çocukları gelene kadar yalnız bırakmazlardı ağacımızı
İçime çektiğim her nefeste çocukluğumun kokusu
Baktığım her ağaçta çitlenbiğim
Duyduğum her kuş sesi kumrularım
Bu gün düşündüm de hayal miydi
Gerçek miydi bunlar…
Yoksa hayal olan bizler miyiz?
Hiç bir şey göründüğü gibi değildir
Ama insanlar daima görünenle ilgilenirler
Ya söyleyemediklerimiz , anlatamadıklarımız
Çitlenbik dinlerdi de ondan anlatırdık çocukken
Şimdi dinleyen mi yok anlayan mı?
Susmak susmak daima susmak
Anlaşılamamanın korkusuyla
Susmak kimseye zarar vermemek adına
Susmalı, hayal etmeli çitlenbiğin dönüşünü...
 

 
Toplam blog
: 47
: 705
Kayıt tarihi
: 18.05.09
 
 

1968 İskenderun doğumluyum. 1988 yılında Hatay Eğitim Yüksek okulu Sınıf Öğretmenliği, 2002 Anadolu ..