Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '11

 
Kategori
Deneme
 

İyi olmak mı? iyi görünmek mi?

“Yaptığı işten emin olan ve kendine güvenen insanlar övülmek istemezler.” Diye bir söz vardır.

Bu söze bakılırsa günümüzde kendisine güvenen kimse yok gibi.

Nerden mi biliyorum?

İnsanların yapıp ettiklerine bakıyorum. Davranışlarına bakıyorum. Fiillerine bakıyorum. Hatta bakmama gerek yok, herkes aynaya bakınca bunun ne denli doğru olduğunu görecek ve anlayacaktır.

Peki, biz neden kendimize güvenmiyoruz?

Toplum olarak yanlış bir yetiştirilme midir söz konusu olan? Ya da beklentilerimiz mi çok farklı? Neden hep geri dönüt istiyoruz fiillerimiz sonucunda?

Neden insanların gözlerinin içine bakıyoruz? Haydi, onayla lütfen yalvarışıyla?

İyi şeyleri hep uluorta yapmamızın, kötü şeyleri de gizlice yapmamızın sebebi nedir?

Neden herkes Allah’ın rızasını değil de kulun rızasını almak istiyor?

Dağ başında yalnızken yapılan ibadet halkın arasına karışınca gözlere sokuluyorsa, burada bir çürüme ve riyakârlık yok mu?

İyi olmak için değil iyi görünmek için cırmalamanın sebebi ne olabilir ki?

Bu kadar mı emin değiliz kendimizden?

Hep bir beklenti, hep bir onaylanma ve övülme isteği…

Acaba bunun başka bir sebebi de olabilir mi?

Hep onay isteyenleri yerden yere vurmayıp biraz anlamaya çalışsak?

Bazı insanlar yaptıklarını birilerinin gözüne sokarken, ‘yeter artık beni bir gör, sen hep görmek istediklerini görüyorsun’ mu demek istiyorlar?

Yeni aldığı bir eşyayı, bir makineyi, bir arabayı yerden göğe sığdıramayan insan acaba ben ne kadar nitelikli mal kullanıyorum diyerek kendisini mi ön plana çıkartıyor?

Bu eşyaya verdiği değerde saklı olan kendisini ön plana çıkartma belirtisi, diğer iş ve arkadaşlık çevresinde neden ön plana çıkmıyor?

Neden iyi şeyler görülmeyip göz ardı ediliyor?

Görülse ve onaylansa belki insanların kendisine güveni gelecek, belki daha iyi işler yapmak için sıçrama tahtası olacak senin verdiğin değer ve anlam.

Birilerinin yükselmesinden mi korkuluyor? Ya da ‘ona meyledilir ve benim içinde bulunduğum konumun değeri yiter’ mi diye düşünülüyor?

Burada her iki konuyu da ele alırken bir şeyler tespit etmek ya da bir şeyler konusunda ahkâm kesmek niyetinde değilim.

İçinden çıkamadığım iki konu işte. Dikkat çekmek istedim.

Övülmek isteyenler mi, övülmesi gerekenleri övmeyenler mi? Hangisinde sorun var.

Her ikisi de kendisine güvenmiyor besbelli.

Bu güvensizlik nereye kadar sürecek ve kendisine güvenmeyen insanlara kimler güvenecek?

Hayatta kalmak ve hayata tutunmak bu kadar ucuzladı mı?

mustafasus@hotmail.com         

 
Toplam blog
: 394
: 178
Kayıt tarihi
: 17.09.09
 
 

Bir kurumda yönetici olarak çalışmaktayım, 1974 Kayseri doğumluyum. Son demine varmadan hayatın h..