Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '12

 
Kategori
Sivil Toplum
 

İyilik Melekleri Ilıcalı Ailesi…

İyilik Melekleri Ilıcalı Ailesi…
 

04/04/2012

Hangi iş ile uğraşıyorsanız, hangi enerji alanı ile doluysanız işte o kişiler ve yerler sizi bir şekilde bulur, kendine doğru çeker. Eğer hayatınızı birçok şeyden, toplumdan izole ederek yaşıyorsanız alanınız ve sınırlarınız kadardır artık seçenekleriniz… Türkiye’nin bir ilinde bütün gayretinizle bir amaç uğuruna didinirsiniz, çalışırsınız. Merak edip başka illere, ilçelere uzanırsanız yine sizin amacınız ve ideallerinize paralel insanlar ve başarı öyküleri görebilirsiniz. Bu tamamen sizin yaratıcılığınıza ve girişkenliğinize bağlıdır. Dünya Yaşlılık Derneği Kurucu Başkanı Umut Çınar aracılığıyla öyle bir çiftle tanıştırılıyorum ki, ikisi de kendi başına bir abide. Ilıcalı ailesi bizim şu ana kadar izlemiş olduğumuz yolda bayağı bir mesafe kat etmiş iki güzel gönül insanı. Olcay Hanım öğretmen emeklisi. Kendisi şu anda İzmit Huzurevi Derneği Başkanı…  

Olcay Hanım, bu gönüllük işine nasıl girdiniz? Bize kısaca anlatır mısınız?

Öğretmenlik yıllarımda yardımlaşma ve güzellikleri paylaşma hep vardı hayatımda. Okul aile birliğine her sene beni seçerlerdi. Emekli olunca da öğretmen arkadaşlarla devam etmeye başladık. Huzurevini 9 senede tamamladık. Hiç yılmadık ve nihayetinde açtırmayı başardık. 18 yıldır çalışıyorum. (Derken bir kahkaha atıyor, mutlu bir şekilde)

Yaşamın anlamı nedir sizce?

Güzellikleri paylaşmaktır. Sevgi ile birlikteliği beraber yaşamak. Siz de biliyorsunuz Belgin Hanım her şeyin başı sevgi. (evet diyorum bütün kalbimle) Hep siz veriyorsunuz. Karşılık beklemiyorsunuz.

Kişi her yaşta ve her koşulda mutluluğu yakalayabilir mi sizce?

Bana göre her yaşın mutluluğu ayrı. Her yaşta insan değişik koşullarda mutlu olabilir. Allaha çok şükür bizim mutlu bir yuvamız var. Hiç geriye dönüp de bakmadım. Hiç keşke demedim. Allah bana bu yardımlaşma fırsatını verdi. Yaşlılarımız dışında 90 çocuk okutuyoruz. Kütüphane açıyoruz. Fakirlere yardımcı olmaya çalışıyoruz. Elektriklerini, sularını yatırıp ihtiyaçlarını karşılıyoruz.

Kuşkusuz birçok anekdota ve güzel anılara sahipsinizdir bunlardan bir tanesini bizimle paylaşır mısınız?

Tabi. Birçok anım var. Size en son yaşadığım ve şu anda da tüylerimi diken diken eden bir anımı anlatayım. Huzurevine gittiğimde dediler ki: biri sizi bekliyor. Girdim içeri. Adam koşarak geldi ve ani bir hareketle önümde diz çöktü. Ayaklarımı öpüyor. “Sen olmazsan benim iki çocuğum okuyabilir miydi? Küçük bir maaşla ben bunu nasıl yapardım.” Gözlerim dolu olduğu halde sesim ancak çıkabildi “estağfurullah lütfen kalkın” diyebildim. Elinde bir kutu saray helvası vardı. Bana uzattı. Arkamı döndüğümde herkes ağlıyordu. İçimden dedim ki, Allah’ım biz ne kadar güzel bir şey yaptık. Tabi ayağıma kapanmasa iyiyiydi ama çocuklarının okul hayatının kurtulması bir babayı aniden böyle bir davranışı yapmaya sevk etmiş, sevincini böyle ifade edebilmişti.

(O an bende çok duygulanıyorum. Anne-baba olmanın yükümlülüğü, evlat sevgisinin derinliği diğer taraftan böylesine yardımsever insanların yüceliği kalbimde bir ışık, yanaklarımda yaş olarak dökülüyor avuçlarıma.)

Dünya Yaşlılık Derneği önderliğinde, Kocaeli’nde “Genç Kocaelililer Derneği” ile beraber, 14 Nisan’da “Ekolojik Yaşam Çiftlikleri” konferansından bahsediyorum ve projeyi anlatıyorum. Ilıcalı çifti bu projeye çok sıcak bakıyor. Önce Olcay hanımın bu konudaki düşüncelerini alıyoruz.

Bizimkiler bütün gün ellerini bağlayıp oturmazlar. Onlarda bahçelerde ekip biçerler. Bizim bahçemiz var biraz ekip, biçiyoruz ama daha kapsamlı olursa daha memnun oluruz.  Bu nedenle bu proje ile ilgili işbirliğine açığız. Güzel paylaşımlar ve projeler çıkacağına inancım tam. Diyor.

Şunu özellikle belirteyim Ilıcalı çifti her bakımdan gözü gönlü tok ve yardımseverlikte sınır tanımayan insanlar. Eski Tarım İl müdür’lüğü yapan Gürbüz Bey bu konuyla ilgili kendisi de Derneğimize tam destek veriyor.

Gürbüz bey, emekli olduktan sonra kendini sosyal çalışmalara adıyor. Bu proje ile ilgili olarak da bakın bize neler söylüyor.

İnsanlar bir şeye yaradığını görünce, bir şeyler yapabilince, kişi mutlu olur. Çalışma insanı zinde yapar. Ürettiği şeylerle mutlu olur. Kendi ekonomisine ve ülkenin ekonomisine katkıdır. Organik tarım şimdi öne çıktı. Daha önceleri daha çok üretim için yapay tarım yapılırdı. Şimdi dünya değişti. Hastalıklar v.s. çıkınca başa dönüldü.

***

Her ikisine de bu güzel paylaşımları ve yardımseverlikleri için teşekkür ediyorum. Gönlüm bu iki güzel insanın sevgi yumağı dünyalarında takılı kalarak içten bir tebessüm ediyorum hayatın ta kendisine. Ilıcalı ailesi yardımsever ve son derece cana yakın, Acun Ilıcalı da zaten buna çok iyi bir örnek. Sık sık genç büyüklerimize programlarında yer verir, onlara programlarında ev sahipliği yapar. Gönüllü olarak yapılan her şeye saygımız ve sevgimiz sonsuz…

 

e-mail:belginturan@gmail.com

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..