Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '07

 
Kategori
İzmir
 

İzmir fuarı mı yöresel "panayır" mı?

İzmir fuarı mı yöresel "panayır" mı?
 

İzmir aşığı biri olarak, Tarih boyunca birçok medeniyetin vazgeçilmez yerleşim noktası İzmir’in, Turizm de hak ettiği noktaya ulaşamamış olmasından hep üzüntü duyarım.

Ne yazık ki, bölgede turizm, sadece 2, 3 aya endeksli olarak gerçekleşmektedir. iZMiR FUARI ise bu yüksek sezon da yapılmaktadır. Zaten dolu olan İzmir otellerinde fuar zamanı yer bulmak imkansızdır. Fuar tarihi Ekim ayına veya sezon başına kaydırılmalıdır. 2 aylık Turist sezonu olan İzmir turizmine bir de Fuar sekte vurmamalıdır. Ayrıca Yapılması gereken Fuarı “Darıca Kiraz Festivali” nden farklı kılacak çekici, global çözümler bulmaktır. Eskiden turizm bu kadar gelişmemişken dahi Türkiye’nin dört bir yanından fuara akın vardı, şu anda, benim bildiğim 30 senedir kendini tekrar eden İzmir Fuarı “yöresel festival”e dönüşmüştür. Eğer gerekli önlemler alınmaz ise “yöresel panayır”a dönüşme tehlikesi ile karşı karşıyadır. Artık çuvaldızı kendimize batırma zamanı gelmiştir.

Peki ne yapmak lazım iZMiR FUARI’nı ve iZMiR TURiZMi’ni canlandırmak için?
Küçük bir örnek… Amerika-Orlando’dan

EPCOT CENTER, Amerika’nın Florida Eyaletinde, Disneyland’dan-Seaworld’e kadar uzanan, onlarca Park’tan biridir. Günde 250.000-yazı ile ikiyüzellibin- kişinin ziyaret ettiği, 365 Gün açık, geniş yapay bir gölün etrafına kurulmuştur. iZMiR FUARI’nın yaklaşık iki katı büyüklüğündedir.

Burada; Her ülkeye ait, ileri teknolojiyi kullanan, başta Turizm değerleri olmak üzere dünyaya pazarlanabilecek ürünleri bulunan firmalar, kendi ülke standlarında; Ericsson, Kodak, Microsoft, IBM, Mercedes v.s gibi markaları ile, ürünlerini, ülkelerini, bölgelerini pazarlarlar, her yaşa hitap eden animasyonlar haline dönüştürürler. Kimi zaman 22.Yüzyılı yaşatır, kimi zaman masal alemlerine götürür, nostaljiyi yaşatırlar.

Yine aynı parkta (fuarda), kendi Pavyonlarıyla yer alan ülkeler; Kültürlerini, Teknolojilerini, Ürünlerini, Yemeklerini, Müziklerini ve Turistik Tanıtımlarını sponsor firmaları aracılığı ile gerçekleştirirler. Buradaki atraksiyonlar için, Sadece her Akşam 21:00’da yapılan ve 45 dk süren dünyanın en mükemmel havai fişek gösterisi ve ardından geçit töreni için günlük harcanan para 70.000 usd’dir. Bu Park’taki etkinliklere 10–15 ülke büyük, 100’e yakın ülke de bütçeleri oranında daha mütevazi Pavyonlar veya Standlarla katılmaktadır. Peki; bu yüz küsür ülkenin içinde hangi ülke yoktur?...

Bunu bildiniz... Tabi ki biz. Yani bir tek ülke: TÜRKİYE YOK!

Bahsi geçen ortalama günlük 250.000 ziyaretçi profili, başta seyahat etme kabiliyetindeki Amerikalılar olmak üzere değişik ülkelerden gelen yüzbinlerce “turist”ler ve profesyonellerdir. EPCOT CENTER’ın açık bir fuar alanı olduğunu düşünürsek elde edilecek bir Pavyonun sadece “ülke prestiji”i açısından değil, madden sıcak dönüşü olan bir ortam yaratacağı da düşünülmelidir. Bahsi geçen Stand veya Pavyonlar birkaç yüzbin dolardan 3-5 milyon dolara varan ücretlerle alınabilmektedir.

Büyük Pavyon Sahibi ülkeler: Fransa, İtalya, Fas, Yunanistan, Kanada, Çin, Meksika, İspanya, Japonya, Mısır, İsrail, Tayland v.s gibi GSMH’larında Turizmin payı büyük olan ülkelerdir.

Peki, bunun benzeri iZMiR FUARI’mızda yapılabilir mi?

Yani; iZMiR FUARI 12 ay sürdürülebilir bir FUAR MERKEZi olabilir mi?
Evet; Hele AB ye merdiven dayadığımız bu günlerde, AB ye, Ortadoğu’ya, Orta Asya’ya köprü olabilecek, En azından Ortadoğu, Akdeniz çanağında ki ev Orta Asyada’ki ülkeler zaten altyapısı hazır olan ve tanınan bu fuarı 365 gün kullanabilir. iZMiR FUARI sadece Turizm kapasitesi ile değil, aynı zamanda globalleşen dünyamızda katılımcı ülkelerin kendi ürünlerini, teknolojilerini, kültürlerini paylaşmalarını, pazarlamalarını sağlar. Bu ülkeler ve firmaları ürünlerinin yurtdışı tanıtım faaliyetlerini (kongrelerini, seminerlerini) iklimi ve kültürü her ortama uyum gösteren iZMiR’de yaparlar.

Bu bir öneridir. Elbette çok daha iyisi, güzeli düşünülebilir. Ancak acil olan çeşitli sektör ve kamu temsilcilerinin yer alacağı bir komite ile elele verip İzmir fuarını canlandırmak, yeni bir konsept kazandırmaktır.

 
Toplam blog
: 305
: 4038
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Kayseri doğumlu, 1977'den beri Sektörde (Otel, Çarşı, Yurtdışı Acente, Profesyonel Turist Rehberi..