Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '10

 
Kategori
İzmir
 

İzmir Limanı’na bir bakış

İzmir Limanı’na bir bakış
 

izmir limanı


Çin'in, Pire Limanı'nı Avrupa ve Balkanlar'a Çin mallarının transfer edileceği bir istasyon haline dönüştürmek için yatırım kararı alması üzerine İzmir iş dünyası, İzmir Limanı'nın öneminin azalacağı uyarısında bulundu. Çin'in, Pire Limanı'nı Avrupa ve Balkanlar'a Çin mallarının transfer edileceği bir istasyon haline dönüştürmek için yatırım kararı alması üzerine İzmir iş dünyası, İzmir Limanı'nın değeri ve öneminin azalacağı uyarısında bulundu. İşadamları liman yatırımların acilen yapılmasını istedi. Konuyla ilgili değerlendirme yapan İzmir Sanayici ve İşadamları Derneği (İZSİAD) Başkanı İlknur Denizli, İzmir Limanı sorununun makul bir çerçevede acilen ve hızla çözülmesi gerektiğini belirtti. Çin'in Pire Limanı'nı Avrupa'ya ihracat üssü olarak tercih etmesinin arkasında yatanları herkesin düşünmesi gerektiğini dile getiren Denizli, "Biz de İzmir Limanı'nda konsensus halinde harekete geçmeliyiz. Hükümet olarak da ilişkileri kuvvetlendirmemiz lazım. Liman işi hiç iyiye gitmiyor" dedi.

İZMİR LİMANI'NIN ALTI ÇİZİLMİŞ DURUMDA Limanın değerinin her geçen gün düştüğüne dikkat çeken Denizli, "Şimdi henüz buraya herhangi bir yatırım yapılmamış. Herhangi bir ihale süreci olup olmayacağına dair ortada hiçbir veri yok. Kanunen verilmiş fiyatın altında bir rakama imza atılması mümkün değil. Yani İzmir Limanı'nın şu anda altı çizilmiş durumda. Bu çok önemli bir nokta. Şu saat itibariyle limanımız değer kaybetti. Değer dışında Pire işiyle birlikte önem de kaybedecek" diye konuştu.

İPEKYOLU PROJESİNİ HATIRLATTI İzmir'in elindeki fırsatları değerlendirmesi gerektiğini vurgulayan Denizli, "Başbakan İpekyolu Projesi'nden bahsediyor. Bu ne demek? Çin'den trene koyacaksın ürünü, buraya bir yere limana gelecek. Eskiden gemiyle 20 gün yol gidiliyordu. Şimdi belki en çok bir hafta için bir limana inecek. En iyi alternatif ise bizce İzmir Limanı, Nemrut'taki limanlar. Bu yüzden liman konusunda acilen yatırımlar yapmamız gerekiyor" dedi. FIRSAT KAÇTI İZSİAD Başkanı Denizli, Çin'in Avrupa'ya ihracatta Akdeniz'de bir aktarma limanı kullanmak istemesinin İzmir için de bir fırsat olduğunu ancak bu fırsatın kaçtığını dile getirdi. Denizli, "Belki derinleştirmeler yapılmış, limanlar rehabilite edilmiş, ihale bitmiş, liman üçüncü nesil gemilerin gireceği biçimde organize edilmiş olsaydı alternatiflerden biri olarak masanın üzerinde duracaktı. Maalesef bir kere alternatif olmayı kaybetti" dedi.

PORSUK: DEĞER DÜŞTÜ Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) Başkanı Hüseyin Porsuk ise "Soruna uluslararası boyutta bakmak lazım. Pire Limanı ile çok büyük bir ihracat-ithalat grubu olan Çin'in anlaşmış olması, oraya daha sıcak bakması, buranın önemini biraz daha yitirmesine neden olacaktır. Bu Limanın ihale edildiği 1.2 milyar dolarlık değerin de düşmesi anlamına gelir" dedi. Kocaoğlu: İzmir Limanı'nı birlikte büyüteceğiz İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Limanı'nı eski etkinliğine kavuşturmayı istediklerini belirtti. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Limanı'nı eski etkinliğine kavuşturmayı istediklerini belirterek, "Limanımızı Akdeniz'in en büyük işlem hacmine sahip limanlarından biri haline getirecek her türlü oluşumun içinde, hatta tam göbeğinde olacağız" dedi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmir Ticaret Odası tarafından düzenlenen "II. Uluslararası Akdeniz Ticareti ve Liman Kentleri: Geçmiş ve Gelecek Kongresi"ne katılarak, İzmir Limanı'nın geliştirilmesine ilişkin görüşlerini açıkladı. Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün'ün yanı sıra, İzmir Valisi Cahit Kıraç, İzmir Ticaret Odası Başkanı Ekrem Demirtaş, Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkanı Ender Yorgancılar, TÜRSAB Genel Müdürü Hakan İmmetoğlu ve çok sayıda Akdeniz ülkesinin temsilcileri katıldı.
Başkan Aziz Kocaoğlu açılış programında yaptığı konuşmada, İzmir'in, Akdeniz'in diğer kültür merkezleri olan Barselona, Marsilya, Venedik, Roma, Atina, İskenderiye ve Beyrut gibi kentlerle işbirliği kurmasını, onlarla ortak kültür ve sanat projeleri oluşturulması yolunda uluslararası adımların atılmasını arzu ettiklerini dile getirdi. Bu konudaki çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Başkan Kocaoğlu, "Umuyorum ki, bu çalışmalar, İzmir'in "kültür ekseninde gelişerek" Akdeniz'de uluslararası bir "Kültür, Sanat ve Tasarım Metropolü" olarak konumlandırılması yönünde bir başlangıç noktası oluşturacaktır" diye konuştu. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, asırlar boyunca çok önemli bir liman kenti olan İzmir'in bu özelliğini yeniden pekiştirmesi ise hazırlıklarını sürdürdüklerine de vurgu yaparak şunları kaydetti: "Bugün "büyüyememe" sancıları yaşayan İzmir Limanı'nı eski etkinliğine kavuşturmak; her Akdenizli gibi, denizi bir yaşam biçimi olarak gören ve yüzyıllardır limanla iç içe olan İzmirlilerin de ortak dileğidir. Biz İzmir'in yerel yönetimi olarak, limanımızı yeniden Akdeniz'in en büyük işlem hacmine sahip limanlarından biri haline getirecek her türlü oluşumun içinde, hatta tam göbeğinde olacağız" Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün ise günümüzün küresel şartlarında bölgesel işbirliklerinin öneminin arttığına dikkat çekerek, bölge ülkeleri arasında ikili ilişkileri arttırmaktan çok Akdeniz'i bir bütün olarak ticaret merkezine dönüştürmenin hedeflenmesi gerektiğini söyledi. İzmir Limanı yatırımında gecikme olmadı Alsancak Liman İşletme Müdürü Turan Yalçın çalışmaların Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın talimatları doğrultusunda sürdüğünü söyledi.

İzmir Limanı yatırımında gecikme yaşanmıyor Alsancak Liman İşletme Müdürü Turan Yalçın çalışmaların Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın talimatları doğrultusunda sürdüğünü söyledi. İzmir iş dünyasının, İzmir Alsancak Limanı'ndaki yatırımların yavaş ilerlediği şeklindeki eleştirilerine, liman yetkililerinden yanıt geldi. TCDD İzmir Alsancak İşletme Müdürü Turan Yalçın, limanda yatırımların Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın talimatları doğrultusunda aralıksız olarak sürdürüldüğünü açıkladı. Yalçın, "Bakanımızın 20 Haziran'da İzmir'de kamuoyuna yapılacağını açıkladığı yatırımlar, gerek daire başkanlığı ve TCDD üst makamları gerekse taşra teşkilatının çalışmaları doğrultusunda devam ediyor. 24 saat ara vermeden çalışıyoruz. Limandaki yatırımlarda asla gecikme sözkonusu değil" dedi.

KISA VE ORTA VADE İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş'ın geçtiğimiz günlerde yaptığı, 'Limanla ilgili olarak devlet tarafından yapılacak yatırımlar bir an önce hayata geçirilmeli. Özellikle körfez taraması çok önemli. Bir an önce yapılmasını bekliyoruz ama yine geri kalınacağı endişemiz var' şeklindeki açıklamasına yanıt veren Yalçın, kısa ve orta vadeli yatırımlara devam ettiklerini vurguladı. Yalçın, "Limana indirilecek ve limandan kaldırılacak viyadük ayakları için Karayolları Bölge Müdürlüğü ihaleye çıktı. Biz de ihalenin sonuçlanmasını bekliyoruz. Ayaklar kaldırıldıktan sonra buraya rıhtım yapacağız" diye konuştu. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın talimatlarından birinin de yaklaşık 40 yıl önce limanda yapılan ambarların yıkılması olduğunu belirten Yalçın, "Yıkılma kararı alınınca hemen harekete geçtik. 15 gün içinde ambarları boşalttık. İzin almak için SİT Kurulu'na bildirim yaptık. Geçtiğimiz hafta SİT Kurulu'ndan yetkililer geldi" dedi. Yalçın, limana 2 mobil vinç alınması için teknik şartnamenin hazırlandığını, limandaki 30 bin metrekare alanın yeni bir konteyner rıhtımı yapılması için asfaltlanacağını kaydetti. Öte yandan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile Genel Müdür Yardımcısı Veysi Kurt imzasıyla, İzmir Valiliği, İzmir Ticaret Odası ve Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi'ne gönderilen 'İzmir Limanı Rehabilitasyonu' başlıklı yazıda, Alsancak Limanı'nda bugüne kadar yapılan yatırımlar detaylı olarak anlatıldı. Gemi turları operatörleri kriz nedeniyle Avrupa’dan kapasiteleri dolduramayınca ABD ve Avrupalı turistlerin daha çok tercih ettiği kurvaziyer turlarında artık daha çok Türk turiste rastlanıyor. Krizden etkilenen İtalya, İspanya, Yunanistan gibi ülkelere ayrılan kapasiteler doldurulamayınca, bu ülkelere ayrılan kapasiteler Türkiye’den gelecek turistlere ayrıldı. Bu duruma yüzde 15'e varan indirimler de eklenince gemi turları Türklerin bu sene en çok tercih ettiği turların başında geldi. Kruvaziyer turların fiyatları şirkete göre 299 Eurodan başlıyor. En uygun fiyatlı turlar arasında 4 günlük vizesiz Yunan Adaları turları ilk sırayı çekiyor. Alsancak Limanı’na gelen üç kruvaziyer gemisi birden demirledi 3 Haziran Perşembe günü Alsancak Limanı’na gelen üç kruvaziyer gemisi İzmir’e 7.000'in üzerinde yabancı turist getirdi. Limana yanaşacak yer kalmadığı için dördüncü geminin gelişi ise ertelendi. Turist kafileleri için kent turları, Efes Antik Kenti turları ve Meryem Ana Evi turları düzenlendi. İzmir Alsancak Limanı yeterli büyüklükte olsa daha fazla gemi gelmesi çok muhtemel. Günümüzde 3000 kişilik gemilerin yerini 5000-6000 kişilik gemiler alıyor. Bunları düşünerek gerekli yatırımları bir an önce yapmak gerek. Yoksa gemi turları turizminin gelişimi için büyük bir avantajı kaçıracağız. Kruvaziyer truzminin ana limanı artık Antalya Avrupa’da gemi turları turizminin ana limanı olarak gösterilen Girit, Yunanistan’ın içinde bulunduğu ekonomik krizin etkisiyle bu avantajını Antalya’ya kaptırıyor. Akdeniz’de kruvaziyer turizmi düzenleyen dev kapasiteli yolcu gemileri ana liman olarak Antalya’yı seçmeye başladı. Antalya merkezli turlara başlayan Alman lüks tatil gemisi Aida, bir haftalık Akdeniz ve Ege’de turlarını sürdürüyor. Aida’ya gelecek sezondan itibaren diğer büyük gemilerinde katılması bekleniyor.

 
Toplam blog
: 44
: 1598
Kayıt tarihi
: 31.03.10
 
 

İthalat operasyon da çalışmaktayım. İktisat Fakültesinde okudum. Romanımı yazmaya devam ediyorum...